Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Muž šetří Zemi, objel ji ve slunečním vozítku

  15:00aktualizováno  15:00
O zpestření konference OSN o změnách klimatu se postaral švýcarský učitel Louis Palmer. Do polské Poznaně totiž přijel svým vozem, poháněným jen solární energií. A cesta to byla dlouhá. Celkem sedmnáct měsíců. Vedla totiž kolem celého světa.

Solární automobil Louise Palmera | foto: Reuters

Jeho autíčko nemá žádné vytápění a vejdou se do něj jen dva lidé. Podle BBC se v něm však už svezl například monacký princ Albert, starosta New Yorku Michael Bloomberg nebo švédský premiér Fredrik Reinfeldt. A ve čtvrtek v něm přímo na místo konference přijel i šéf sekretariátu OSN pro klimatické změny Yvo de Boer.

Auto na solární pohon, které ujelo za posledních 17 měsíců na 50 tisíc kilometrů, je prototypem. Pokud by se prodávalo masově, stálo by kolem třinácti tisíc eur, tedy zhruba 340 tisíc korun. Na jedno nabití baterie dokáže ujet na tři sta kilometrů a dosahuje rychlosti 90 kilometrů v hodině.

Šestatřicetiletý učitel ze Švýcarska chtěl svou cestou ukázat, že se není třeba aut na solární pohon bát. Za celou dobu měl jen dvě drobnější poruchy, které jej zdržely na dva dny.

Nyní má před sebou tento muž podle serveru BBC ještě dvě důležité cesty. Jednak cestu z Polska do Švýcarska, aby byl na Vánoce doma, jak to slíbil své matce, a jednak další cestu kolem světa.

Příští rok by totiž rád objel zeměkouli ještě jednou, ale tentokrát za 80 dní a pomoci mu v tom má vozítek hned šest. Všechna budou využívat obnovitelné zdroje energie, například vítr nebo geotermální energii.

Solární automobil Louise Palmera


Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.