Diskuze
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2
Děkujeme za pochopení.
M92a87r28t45i57n 50Š26v63a59n13c49a80r
No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.
M94a18r27t16i67n 87Š86v66a15n55c91a93r
Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů
M89i25r83o50s63l30a94v 77S23u19c92h20y
A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.
Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.
M14a93r12t65i76n 23J16u74r77e55č14k67a
aneb, daň pro chudé
P43a54t54r66i32k 60C74h47r94z
Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?
Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.
M33a54r42t65i74n 98J38u17r71e66č85k24a
Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.
J17i11ř73í 85S31t88r91ž48í26n25e44k
Jenom nevím podle kterých emisí to bude?
Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší.
M20a26r17t19i75n 37J55u62r43e55č24k80a
schválně, co si tipnete?
J48i68ř98í 12K23o76c66u16r87e27k
Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?
A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?
A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?
V52l36a53d80i79s10l70a81v 97B78u17r19y31š49e67k
je
CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo
mají strach z jaderných elektráren
M89i62c79h26a13e51l 68K91o29n34e27č31n86ý
Ať jde celá Ekomise do p.ˇi A to jsem velmi slušný člověk.
P77e71t59r 19M55i92c72h79a64l
Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.
O54n91d60ř56e45j 72L38o47š59o44t33h
Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.
Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.
Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.
Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.
V24l86a89d83i74s83l44a33v 55B62u77r82y14š36e28k
tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob
Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Účet za policejní manévry s radary: policie vybrala na pokutách 3,5 milionu
Dopravní policisté zaznamenali při páteční celorepublikové bezpečnostní akci 2 166 dopravních...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Šviháky lázeňské déšť nezastaví. Italové vyrazili na promenádu na kolonádu
Už po pětadvacáté si dali italští frajeři sraz na kolonádě v Poděbradech. Tradiční sraz spojený s...
Denní recepční - poloviční úvazek
Clarion Hotel Prague Old Town****
Praha