Diskuze

Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních známek a zprůhlednění toků peněz vybraných na mýtném.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.

0 0
možnosti

Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů

0 0
možnosti
MS

A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.

Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.

0 1
možnosti
MJ

aneb, daň pro chudé

2 0
možnosti
Foto

P45a83t11r71i40k 98C46h48r54z

30. 4. 2017 15:45

Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?

Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.

2 0
možnosti
MJ

Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.

0 0
možnosti
JS

Jenom nevím podle kterých emisí to bude?

Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší. :-)

2 0
možnosti
MJ

schválně, co si tipnete?

1 0
možnosti
JK

Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?

A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?

A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?

2 0
možnosti
VB

je

CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo

mají strach z jaderných elektráren

0 0
možnosti
MK

Ať jde celá Ekomise do p.ˇi! A to jsem velmi slušný člověk.;-€

0 0
možnosti
PM

P14e11t89r 72M52i23c27h61a65l

29. 4. 2017 10:29

Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.

0 0
možnosti
OL

Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.

Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.

Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.

Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.

3 0
možnosti
VB

tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat

0 3
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...