Diskuze
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2
Děkujeme za pochopení.
M14a25r29t51i71n 13Š53v53a43n38c66a48r
No tak dálnice se staví jak pro ty, co jezděj často, tak pro ty co jezděj míň. Dokonce i pro ty, co nejezděj vůbec. Tedy systém platby za kilometr fakt spravedlivej není.
M53a76r60t59i18n 59Š63v55a13n64c70a52r
Byrokratický ekoteorismus nabývá obludných rozměrů
M94i17r93o65s73l37a51v 30S27u26c53h83y
A přitom existuje jednoduché řešení. Emise CO2 jsou přímo úměrné spotřebě. Bude to snad hra na to, kdo dokáže lépe zfalšovat měření? A co styl jízdy, ten snad má také podstatný vliv. Stačí zavést ekologickou daň na palivo a je to. A budou platit všichni, nejen ti co jezdí po dálnicích. Smyslem dálnice je rychle přepravit velké množství aut, ale smyslem mýtného je část aut z té dálnice stáhnout na objízdné trasy - blíže lidem a přírodě. Z ekologického hlediska je toto nežádoucí.
Mýtné přitom může plnit regulační funkci. Což takhle zavést mýtné (bez ohledu na typ silnice) proměnné v čase. Stačí pro kamiony, jedna satelitní krabička na auto. Mýtné by se platilo podle tonáže vozidla a ujetých kilometrů. Cena za kilometr by byla proměnná, např. v noci základní sazba, slabé hodiny přes den krát dvě, silné hodiny krát čtyři, dopravní špička krát osm, víkendy a svátky krát šestnáct. Pokud stát nabídne vhodné a cenově příznivé doplnění železničními koridory, bude to fungovat.
P45a83t11r71i40k 98C46h48r54z
Myslel jsem, že mýtné na dálnicích je zavedeno kvůli penězům na jejich výstavbu či údržbu, jak s tím souvisí CO2?
Když už, mělo by být mýtné zavedeno dle toho, jak moc daný automobil silnici ničí/opotřebovává, tedy pravděpodobně dle hmotnosti (možná dle hmotnosti na nápravu). Na to by ovšem dopláceny (těžší) elektromobily.
M75a55r63t18i87n 79J15u86r45e30č36k32a
Úplně stejně jako snaha zavést tarify ERÚ k vůli solární energiím na základě hodnoty hlavního jističe, kde není šance si jej dát jiný. Prostě ty peníze od nás spotřebitelů a uživatelů chtějí, to je podstata celé věci a jen vymýšlejí jak nás oblbovat, že je to pro naše dobro.
J75i59ř68í 18S16t21r24ž79í86n89e19k
Jenom nevím podle kterých emisí to bude?
Podle pseudoemisí dle EU směrnic testování motorů automobilů, nebo podle skutečně vypouštěných emisí, které jsou v průměru 3x vyšší.
J91i85ř48í 55K19o78c95u27r65e82k
Takovej blbej dotaz: Není už CO2 zdaněné v podobě spotřební daně z paliva?
A druhej blbej dotaz: Když se CO2 vypustí mimo dálnici, tak škodí míň?
A třetí blbej dotaz: Proč němci ruší JE a nahrazují je (prý dočasně) uhlím?
V31l68a33d41i62s33l86a32v 68B67u85r46y66š68e66k
je
CO2 je neškodný plyn, neškodí ani na dálnici a ani mimo
mají strach z jaderných elektráren
M89i78c16h54a12e55l 28K47o37n76e31č67n65ý
Ať jde celá Ekomise do p.ˇi A to jsem velmi slušný člověk.
P14e11t89r 72M52i23c27h61a65l
Kdyby se peníze vybrané na spotřební dani a DPH z paliv a spotřební daně vrátily do dopravní infrastruktury, žádné mýtné by nebylo potřeba. A jestli chtějí zavést mýtné na osobní auta po vzoru Francie cca 2,50 Kč za kilometr, tak to ať si ty dálnice nacpou do špic.
O93n26d65ř40e56j 45L70o45š54o29t78h
Tohle je logika jako prase. Starší a méně ekologická auta vytlačíme z dálnice, aby smrděla průjezdem přes obce.
Dálnice jsou od toho, aby po nich jezdilo co nejvíce aut, pokud je dálnice prázdná, tak její stavba nemá smysl.
Pokud dojde k tomu nesmyslu, že budu stát frontu na vjezdu i výjezdu, jako třeba v Chorvatsku, tak tam jezdit nebudu. A nebudu tam jezdit ani v případě, že bych měl platit cenu za km.
Ono je totiž hrozně ekologické, když auta stojí v koloně a vypouštějí emise aniž by se hýbala se.
V87l29a10d88i71s63l36a13v 30B95u64r40y65š31e28k
tak samozřejmě z těch obcí je taky budeme vytlačovat, aby nesmrděla vůbec, vy máte takovou představu, že lidé v obcích jsou blbí a že když jim tam někdo bude vytlačovat smrdící auta, tak oni se na to budou jen tak dívat, samozřejmě že nebudou, začnou je taky vytlačovat
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...