Německo zavede mýtné po roce 2019, český ministr dopravy ho schvaluje

aktualizováno 
Český ministr dopravy Dan Ťok má pochopení pro německé plány zavést dálniční mýtné pro osobní auta. Nepovažuje ho totiž za diskriminační. Za takové ho přitom v minulosti označoval například někdejší český premiér Bohuslav Sobotka.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: AP

Německo chtělo původně dálniční poplatky pro osobní auta zavést v roce 2019, podle německých médií se tak stane nejdříve o rok později.

„Upřímně řečeno, každá země má dálniční známky, tak proč by to měl být nějaký zásadní problém?“ ptal se Ťok po jednání s německým ministrem dopravy Andreasem Scheuerem začátkem týdne. Zavedení mýtného, o němž německý parlament rozhodl loni, je podle Ťoka čistě věcí spolkové republiky.

Německo počítá s tím, že výše mýtného pro osobní auta se bude lišit podle objemu motoru a množství emisí, které produkuje. Například řidiče vozu Škoda Octavia, který splňuje ekologickou normu Euro 4 a má naftový motor o objemu dva litry, má roční mýtné přijít na 100 eur (2 587 korun).

Majitelé aut registrovaných v Německu mýtné sice také zaplatí, posléze se jim o tuto částku sníží daň z motorových vozidel. De facto tak německé dálniční poplatky budou hradit jen zahraniční řidiči.

Ťok to však za diskriminační nepovažuje. Nebylo by podle něj férové, aby němečtí řidiči na výstavbu dopravní infrastruktury přispívali dvakrát - v rámci daně z motorových vozidel a ještě skrze mýtné. „Podle mého názoru mají Němci právo od třetích stran, které nepřispěly na ty dálnice a používají je, ten příspěvek vybírat. Když budu upřímný, my to děláme stejně, Rakušané to dělají stejně, proč se to má zrovna Němcům vyčítat, to nevím,“ řekl.

Za diskriminační v minulosti německé plány označoval například expremiér Sobotka. Rakousko kvůli nim dokonce spolkovou republiku zažalovalo. Česko se k žalobě nakonec nepřipojilo, i když o této možnosti nějakou dobu uvažovalo. Argumentovalo nakonec i postojem Evropské komise, podle níž druhý německý návrh mýtného - na rozdíl od toho prvního - diskriminační není.

Autoři: ,


Nejčtenější

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

Nejvíc pokut dostávají řidiči Porsche, nejvíc bourají Volva

Ilustrační snímek

Velmi zajímavou statistiku zveřejnil německý srovnávací pojišťovací portál Check24. Porovnal desetitisíce údajů z...

Česko nemá centrální registr nabíječek elektroaut. Odhad je 200 míst

Mercedes se dal na cestu elektromotorů. Dostane je benzinové C i naftové E

Energetické společnosti při instalaci nových dobíjecích stanic pro elektromobily stále častěji spolupracují s...

Škodovácké odbory opět varují před stěhováním výroby Superbu do Německa

Škoda Superb Black Crystal

Odbory automobilky Škoda Auto znovu důrazně odmítly možnost přesunu výroby nástupce modelu Superb z České republiky do...



Najdete na iDNES.cz