Audi A3 Concept

Audi A3 Concept | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Ochutnávka nového Audi A3 s karoserií, kterou zatím nikdy nemělo

  • 44
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Zářivě červená studie zve na ženevském autosalonu na stánek Audi. Na konec kariéry si stávající Audi A3 připravilo nasupenou 340koňovou verzi RS3. do důchodu ji ale už brzy pošle nová generace.

Až na podzim dorazí v sériovém provedení, bude mít samozřejmě i slabší motory pod kapotou. Do Ženevy ale dorazila Audi A3 Concept v plné síle: s pětiválcovým přímovstřikovým turbomotorem známým třeba z Audi TT-RS. Ten má výkon 300 kW (408 k), 500 newtonmetrů kroutícího momentu přenáší sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka na všechna čtyři kola (systém Haldex).

Z nuly na stovku vyrazí za 4,1 sekundy, rozlet ručky tachometru zarazí na dvěstěpadesátce elektronický omezovač. Maximální akceleraci s minimálním prokluzem kol pri rozjezdu zajistí funkce Launch Control.

Audi A3 Concept

Jako základ pro stavbu posloužilo stavitelům konceptu Audi RS3 Sportback, které míří do prodeje. Nápravy jsou hliníkové, pomocné rámy, na kterých spočívá jsou z oceli. Nová A3 ale do sériové výroby dorazí na nové modulární platformě koncernu VW, které se jmenuje MQB. Zajímavé je využití plastu vyztuženého uhlíkovými vlákny (CFRP) na některých dílech.

Autosalon Ženeva 2011

"Á-trojky" jsou dnes hatchbacky, občas potkáte kabriolet, koncept nového provedení ale dorazil nečekaně s tříprostorovou karoserií. Na délku má 4,44 metru, do šířky 1,84 a na výšku 1,39 metru. Rozvor je 2,63 metru a do kufru se vejde 410 litrů nákladu.

Tříprostorová A3 se podle všeho do výroby opravdu dostane, Audi si jí chystá pro severoamerický trh, kterému hatchbacky nevoní.

Linky, proporce i detaily konceptu jsou spíše umírněné, sériové provedení se už pravděpodobně moc lišit nebude. Design jde v stopách projetých ostatními audi, na výstřelky nezbyl prostor.

Audi A3 Concept

Audinovské pojetí zachovává také interiér. Na autosalonu se A3 chlubí multimediálním a komunikačním centrem MMI, které vychází z těch v dnešních moderních modelech značky. nechybí tedy dotyková ploška, na které poslepu píšete písmena pro zadání cíle v navigaci, připojení na internet, navigace s mapovými podklady Googlu, a další (ne)zbytnosti. Nechybí systém drive select, který přenastavuje charakteristiku převodovky a motoru v různých režimech.