Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na čísla kašlu...

  18:50aktualizováno  18:50
Podle jednatřicetiletého dopravního policisty Martina nemá smysl ohlížet se příliš po tom, co všechno zákony a vyhlášky nařizují a zakazují.
Podle jednatřicetiletého dopravního policisty Martina nemá smysl ohlížet se příliš po tom, co všechno zákony a vyhlášky nařizují a zakazují. Dodržuje se jenom to, jak to Češi jako národ cítí. "Na něco jsme jako policajti hákliví a pokutujeme, až se z nás kouří, a na něco kašlem. Tak třeba na přišroubované nebo nepřišroubované značky..." O policistech s bílými čepicemi se v poslední době mluvilo spíše v souvislosti s braním úplatků. Není to ale prý zdaleka tak hrozivý masový problém, jak ho někteří pracovníci ministerstva vnitra prezentují. Přesto Martin souhlasil s rozhovorem pouze za podmínek, že bude uskutečněn v jedoucím autě, bez magnetofonu, fotoaparátu a s pozměněným jménem. Mluvit o skutečném stavu u policie a otevřeně o způsobu policejního myšlení může znamenat rychlý odchod ze státní služby.

Víte o tom, že registrační značky motorových vozidel...

Mají být přišroubovaný? Jo, slyšel jsem, ale ani nevím, jestli to bude platit nebo ne...

Platí!

Hmm.

To nevíte jenom vy, nebo bych takových vašich kolegů našel víc?

Většinou se v práci bavíme o práci. Takže když to nevím já, tak se o nějaké šrouby do značek nestará asi nikdo.

Všímáte si vůbec poznávacích značek?

Samozřejmě. Ale koukám na to, co doopravdy má smysl: technická, emise a taky jestli nevypadá třeba nějak moc ukradeně. Celkem často i prověřujeme. Ale šrouby fakt ne.

Kradou se poznávací značky hodně?

Jo, lumpům jsou dost "užitečné".

Zpozorníte alespoň před značkou snápadnou číselnou shodou?

To si dávají na svoje auta třeba bohatí snobové, nebo dříve policajti a známí policajtů.

Takže berete na ně větší ohledy?

Skoro se mi chce říct, že právě naopak. Na mě a moje nejbližší kolegy má nápadné číslo právě takový vliv, že si řeknu: Aha, to by mohl být nějaký známý známého, tak mu dám právě takovou pokutu, jakou správně zaslouží. Pak mě nikdo nemůže honit vůbec za nic...

Pomůže nápadná značka alespoň při parkování ve městě?

To je záležitostí spíš městské, ale řekl bych, že je to taky moc nedojímá...

Tak k čemu nápadné značky jsou?

Asi jenom pro pocit těch, kteří je vozí. Asi chtějí dát najevo, jaké mají kontakty a co si s penězi můžou dovolit. Třeba znám jednoho pražského hoteliéra, který má pět nebo šest aut a všechny espézetky má stejné: nula nula nula a číslo. To je panečku náhodička... Ale se mnou to fakt nic nedělá. Vlastně jo. Mohl bych se podívat, jestli má tyhle krásné značky přišroubované!!!



Autor:


Témata: Aha!


Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.