Zajímavých třeba tím, že jejich příbuzné lze spatřit v běžném provozu na tuzemských vozovkách, například Nissan Pickup, Volkswagen RaceTouareg a řada dalších. Byť po technické stránce přece jen půjde o vozy upravené pro nesmírně tvrdé podmínky.
O tom také dost vypovídají slova šéfa Nissan Motorsports Ken Ichi Sasakiho: "Páté místo jezdce De Villierse v minulém roce, tedy při oficiální premiéře Nissanu v tomto podniku, lze rozhodně považovat za velký úspěch. Musím však přiznat, že jsme Dakar shledali mnohem těžším, než se na první pohled zdál."
Na startu se opět objeví speciálně upravené vozy Nissan Pickup. Pohání je soutěžní verze šestiválcového motoru o zdvihovém objemu 3,5 l a výkonu 272 koní. Náznakem, jak jsou vozy do pouště upravené, může být palivová nádrž nissanu s kapacitou 500 litrů. Maximální rychlost vozu je 190 km/h. Poprvé se na startu objeví speciálně upravené vozy Volkswagen Race-Touareg. S jedním pojede tovární pilotka Jutta Kleinschmidtová, žena, která dokázala v Rallye Dakar zvítězit již v ročníku 2001.
Vše o Rallye Telefonica - Dakar 2004 neleznete zde
Druhý vůz bude řídit Bruno Saby, který již také jednou dokázal na Dakaru vyhrát. O tom, jak si Kleinschmidtová dokáže poradit i s mohutným touaregem, napovídají její slova: "Ladíme všechno, i podvozek. Vůz se musí chovat optimálně nejenom při dramatických skocích přes písečné duny, ale hlavně při rychlé jízdě po drobných nerovnostech."
Testy vozů VW Touareg v Maroku, při kterých najely spousty kilometrů v nejtvrdších podmínkách, jsou nezbytné k vyladění auta jako celku i charakteristiky jeho motoru. |