Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na francouzských dálnicích číhají radarové popelnice

aktualizováno 
Radary fotí příliš rychlé řidiče schované za mosty, v čumácích rychlých aut a teď nově i na dálničních zúženích v radarových popelnicích. Nové maskované lovce dálničních "rychlíků" teď zkoušejí ve Francii.

Radarové popelnice | foto: La Provence.com - Repro iDNES.cz

Krabice vypadající jako popelnice a v nich schovaný radar vymysleli v Belgii. Nápad se zalíbil i francouzským policistům a začali jej testovat na dálnici A36 ve směru na Mulhouse. Francouzské popelnice vypadají jako bíločervené přenosné patníky, řečí vyhlášky: "směrovací desky".

Mezi řidiči neoblíbené krabice se umisťují v místech, kde je díky opravám dálnice zúžená. Radar je schovaný mezi mobilní patníky, které vytyčují dočasné jízdní pruhy. Řidič ho může vidět pouze ve zpětném zrcátku. A to už bývá většinou pozdě.

Radary mají odnaučit jezdit řidiče ve zúženích, kde pracují lidé, rychle. Podle serveru Caradisiac má tento radar ve Francii nastavenou nulovou toleranci. 
 
Belgičané představili své radarové popelnice už v červnu; 9 nových radarů stojí převážně na venkově. Na silnici E411 ve směru z Wavre směrem na Brusel nachytal za jedinou hodinu 409 aut, z nichž jedno jelo 130 km/h na sedmdesátce. Rekord mělo auto v opačném směru s naměřenou 184kilometrovou rychlostí.

Belgický vynález se maskuje červenobílými pruhy, váží 67 kilo (s radarem 83 kg) a má rozměry běžné popelnice - 1,12 m na výšku a 65 cm na šířku, kvůli usnadnění transportu mu nechybějí ani kolečka. Cena je 13 873 eur.

Stejně jako u normálních radarů je vidět blesk, když vás popelnice fotí. Zatím jsou maskované radary omezeny kapacitou snímků, nyní je to 800. Belgická policie chce navíc popelnice zdigitalizovat, což bude znamenat obrovské zvýšení kapacity.





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.