Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Hradě chtějí přesednout do českých aut

  11:13aktualizováno  11:13
Prezident Václav Klaus by mohl od příštího roku jezdit v autě vyrobeném v Česku. Jeho předchůdce Václav Havel používal mercedesy, Klaus dnes jezdí ve vozech Audi. Mladoboleslavská automobilka jedná s kanceláří prezidenta o tom, že by pro hlavu státu připravila speciální limuzínu.
Škoda Superb pro prezidenty

Škoda Superb pro prezidenty - Na autosalonu v Brně představila Škodovka luxusní verzi superbu. | foto: iDNES.cz

"Zatím nejsme definitivně dohodnutí, ale jednáme o tom. Čekáme, až nám z Hradu zašlou technickou specifikaci, tedy jaké bezpečností prvky by přesně potřebovali," tvrdí šéf automobilky Vratislav Kulhánek. Jednání by podle Kulhánka mohlo skončit za dva měsíce. "Případné pancéřování totiž neděláme my, ale jiná firma, a tak do konce roku by mohlo být vše hotovo," dodává. "Kancelář prezidenta opravdu uvažuje o tom, že až bude měnit běžná vozidla, které používá, tak je nahradí vozy vyrobenými v Česku," prohlásil mluvčí prezidenta Tomáš Klvaňa. Zda se to týká i vozů pro hlavu státu, však nesdělil. Ty totiž nakupuje ministerstvo vnitra.
Havel: Zapomněl na Volkswagen
Automobilka vyslyšela Klausovo přání, že pokud bude Hrad obměňovat další vozy, měly by být právě z mladoboleslavské produkce. Tehdy na Klausova slova reagoval exprezident Václav Havel, který prohlásil, že "politik tak chce demonstrovat své vlastenectví a řekne, že bude jezdit autem Škoda. Ale nedodá, že to je Volkswagen." Kdyby se nakonec Klaus pro limuzínu Superb rozhodl, pro škodovky by to byla jistě dobrá reklamní kampaň. Škoda Suberb se totiž mladoboleslavské automobilce neprodává tak dobře, jak si původně představovala. Dokonce musela snížit denní produkci. Jakým vozem by tedy Václav Klaus mohl v budoucnu jezdit, si mohou prohlédnout návštěvníci autosalonu v Brně. Zde totiž automobilka představila model luxusní verze superbu.

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.