Diskuze
Autoškola po italsku: troubit a předjíždět po chodníku
Děkujeme za pochopení.
Podrazza
Donna al volante pericolo constante :)
Provoz v Itálii není o nic větší džungle než provoz v ČR. Ve velkých městech mají na semaforech kamery, které zaznamenávají průjezdy na červenou, když se rozhodnete změnit jízdní pruh těsně před křižovatkou, většinou vás někdo během chvilky pustí (což je v Praze někdy problém). Z vlastní zkušenosti vím, že dopr. policie je k turistům většinou tolerantní, samozřejmě pokud jde jen o menší přestupky. Na jihu je to trochu horší (např. Neapol), pokud máte rádi lak a karoserii svého auta, tak je třeba dávat pozor a zbytečně se nepouštět do úzkých uliček a neparkovat tam. K cizí (české) RZ je každý shovívavější. Autostrade jsou o poznání kvalitnější než dálnice v ČR a někdy i superstrade. Na vedlejších silnicích na venkově na jihu je provoz malý a už nejsou tak kvalitní. Osobně nemůžu říct, že by se mi v Itálii jezdilo hůř než v ČR a to ani s autem vypůjčeným od místních. V centrech měst je ale na místě dobrá orientace a předcházet tak zmatkům, takže navigaci s aktuálními mapami s sebou :)
Tom Hagen
Re: Donna al volante pericolo constante :)
Donna al volante pericolo constante
chicocheco
Omlácená auta
znám z Marseille. Jednou jsem na někoho 2 hodiny čekal v Port-Vieux, kde je přímo u vody několikaproudová T křižovatka. Policajti kontrolovali, kdo projede na červenou, což se stávalo celkem běžně v tom stupni 4-5, kdy byli řidiči nervózní. Jenže za ty dvě hodiny se tam staly i nějaké 3 bouračky, jenom ťukance, ale ti policajti to vůbec neřešili, lidi si na pežotka přidělali nárazník izolačkou a jelo se dál
roedor
Re: Omlácená auta
taky znám, ze Španělska, z Toleda. Občas nějaký ťukes, vůbec to neřešili a jelo se dál. A ve staré části města se uličky vybíraly stylem - opřít čumákem o zeď, nacouvat zadkem do jiného auta a urvat zrcátko o roh. Půlka aut ve městě neměla zrcátka nebo je měli přilepené izolačkou
Tom Hagen
IT
Nechápu, že někdo vytáhne na veřejný blog článek o tom, že to za volantem neumí a že mu v ruce sluší spíš MOŽNÁ vařečka...
zhulená mánička
tohle je ještě v pohodě...
mnohem horší je to mimo naší civilizaci.Oproti Indii je všechno tohle pouhá malichernost,buďme rádi že tu fungují aspoň základní pravidla tam je to na silnici adrenalin i ve 30km/h
carandache
Pche!
To není nic proti Moskvě. Tam je to teprve prasárna!
bosch1
Bez problémů
Itálii jsem vloni projel kolem pobřeží na Palmovku, pak napříč botou do Říma a na Florencii přes Benátky zpět. Samozřejmě nejen po dálnicích. Naprosto bez problémů a to i v Římě, kde kolikrát nebyly vyznačený pruhy a jelo se třeba ve třech, čtyřech imaginárních pruzích. I když jsem se párkrát zamotal, nikdo na mě netroubil ani negestikuloval. Na mýtnici na mě troubili, ale volali "halo čeko, jak se maš"? U Kolosea v Římě se musí ke stanici metra přejít nevím kolikapruhá silnic. Je tam přechod bez semaforů a stačí přijít k silnici, že chcete přejít a všichni zastaví a bez pocitu ohrožení přejdete. A to si pište, že tam je neskutečně turistů a přechází pořád někdo. Fronty aut ale kupodivu nejsou, okamžitě všichni jedou. Nechápu jak je to možné, ale takovou zkušenost z toho místa mám již někdy šest let zpět.
Prostě nemám s Italy negativní zkušenosti.
sarah123
Re: Bez problémů
To je zas nekdo chytrej, po jedne dovce v Italii. Ono je to totiz tak, ze na ridice s cizimi znackami jsou Italove o dost shovivavejsi a na silnicich se od nich drzi dal - ne proto, ze by byli tak hodni, ale protoze jako cizinci urcite "nemuzou byt tak dobri ridici".
stirlingx
Semafory
Nejhorší u nás oproti Itálii jsou rozjezdy na křižovatkách, to je úplná tragédie. Ital stojí klidně 5m za čárou křižovatky a hned startuje jak v F1 :). Další rozdíl jsou chodci-chodce nikdo nepouští, ale jakmile vlezete do cesty tak zastaví, mají to super zmáknuté a navíc je vidět, že mají odhad a vozidla ovládají. U nás je katastrofa s chodci jak vlezou na přechod a vlečou se jak králi a další věc je jízda na dvou pruzích ve městě-2 důchodci, 45 km/h vpravo vlevo a absolutní nezájem co se děje za mnou. O nepouštění a zařazování do zipu ani nemluvě. Itálie je super země, forza Italia!
entony13
Re: Semafory
Většina TDi se rozjede na zelenou až po HTP :-), aby si nezničili turbo :-). Jinak do města je automat boží. Moje je nejrychlejší na křižovatkách, šlápne a jede, nemusí ničím kvedlat, i když to umí :-). Kdo to má, většinou by neměnil, ale není to levné
joyFX
v Severní Itálii je
jízda velmi pohodová; pravda, třeba v Římě je to trochu hektické, ale není to žádná džungle. Člověk jen nesmí zavazet.
V Čechách je ježdění daleko dramatičtější, nervy, adrenalin, z účastníků provozu čiší vztek a nějaké nevyřešené problémy
fsp
Od Říma dolu je to buranov
Severněji jdou dokonce řeči, že buranov je už Řím a nejlépe pryč i s nima.
Lex Luttor vladce Australie
Re: Od Říma dolu je to buranov
A jeste severneji se totez rika o Ricanech...
DISK
Mám zcela opačné zkušenosti, než....
...autorka spotu, ale možná je to tím, že v Itálii po 10-ti letech téměř nepřetržitého pobytu už 4 roky nežiji.
A to hlavní na tamním provozu je myšlenka, že každý se někam potřebuje dostat, ne knedlíkovské a zakomplexované "závodění" ve veřejném provozu.
fsp
Re: Mám zcela opačné zkušenosti, než....
Souhlasím, ale dělají to hodně bezohledně
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.