Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na jedničku si vedou na STK auta z Německa a Japonska

aktualizováno 
Provozovatel sítě stanic technické kontroly v Německu konstatuje, že v době krize přijíždějí auta na prohlídky v horším stavu než dříve. Častěji než v posledních letech se objevuje koroze.

Kdo má Ford Ka, Chrysler Voyager nebo Kii Carnival, toho mají v servisech rádi. Velké "kšefty" z vás pro opraváře naopak nekoukají, pokud řídíte Porsche 911, Volkswagen Golf Plus, nebo Toyotu RAV4. To říká nejnovější TÜV Report s žebříčky závadovosti aut.

Závěrem roku se německé stanice technických kontrol předhánějí, kdo vydá statistiku závad svých aut, která má poradit kupcům ojetin. První vydala přehled pro rok 2010 DEKRA, konkurenční TÜV přidal svůj report o dva dny později.

TÜV a DEKRA jsou největší provozovatelé stanic technické kontroly v Německu. Obě firmy používají při sestavování žebříčků rozdílnou metodiku, výsledky se tedy liší. Do letošních statistik zpracovali statistici TÜV výsledky 7,5 milionu technických kontrol.

TÜV Report má pět žebříčků, seřazených podle stáří aut. V první kategorii jsou auta do tří let věku, druhá se zaměřuje na čtyř- až pětileté vozy, v dalších jsou šesti- až sedmileté, osmi- až devítileté a v poslední tabulce jsou deseti- až jedenáctiletá auta.

V každé tabulce jsou tedy stejně stará auta seřazená podle četnosti vážných závad, kvůli kterým neprojdou technickou kontrolou. Premianti dostávají jedničky, propadlíci pětky.

Auta s jedničkou a dvojkou by měla být zárukou kvality. "U vozů s trojkou nebo čtyřkou už bych u vybíraného auta pozorně sledoval jeho problematické části," říká Gunter Dettelmann ze saské pobočky TÜV Süd.

Třetina carnivalů neprošla

Nejméně závad mezi dvou a tříletými vozy mají automobily Porsche 911 a Mazda 2. O třetí pozici se dělí VW Golf Plus, Ford Fusion a Mazda 3. Porsche 911 mělo nějakou závadu v 1,9 procenta případů, Mazda ve 2,4 procenta. Naopak kontrolou neprošla téměř každá třetí Kia Carnival. Nejčastějšími závadami bývají poruchy v oblasti světel, brzd, výfukového systému a řízení. Na konci žebříčku skončily například Peugeot 307, Chrysler PT Cruiser, Citroen C4 a Dacia Logan.

V kategorii čtyř a pětiletých vozů je nejspolehlivějším VW Golf Plus před loňským vítězem Toyota Corolla Verso a BMW 1. Poslední příčka opět patří Kie Carnival. U starších aut stáří mezi osmi a 11 lety má nejméně závad Toyota RAV.

Nejlepší je stará octavia

V žebříčcích jsou také fabie a octavie. "Roomsterů a superbů přijelo na prohlídky v Německu málo na to, abychom je do přehledu zahrnuli," vysvětluje Gunter Dettelmann.

Škodovky si odvážejí nejčastěji trojku, občas i čtyřku, mezi jedničkáře se dostaly jen nejstarší octavie (mezi 11letými auty je spolu s Mazdou 323 na 12. místě). Podle Dettelmanna nemívají škodovky na STK problémy: "Rozdíly mezi jednotlivými auty jsou v některých částech žebříčků velmi těsné. Obecně lze na adresu škodovek říct, že nemívají problémy s korozí a podvozkem, tam si stojí velmi dobře. V ostatních sledovaných kritériích jsou průměrné."

Fabia a Octavia se umístily na 51. a 71. místě, loni to bylo 64. a 59. místo. Zatímco u fabie proti loňsku podíl aut se zjištěnými závažnými závadami klesl o 0,3 procentního bodu na 4,5 procenta, u octavie napoprvé kontrolou neprošlo 5,4 procenta vozů proti 4,8 procenta loni.

Překvapením nejčerstvějšího TÜV Reportu jsou rozdílné výsledky trojčat z kolínské automobilky TPCA. Kapesní Toyota Aygo přijíždí na STK v Německu ve velmi dobrém stavu. Technicky identické Peugeoty 107 a Citroëny C1 jsou na tom o poznání hůře. Toyota Aygo skončila na 30. místě, Peugeot 107 na 38. až 43. místě a Citroen C1 na 63. až 66. místě. Za různými výsledky těchto vozů jsou podle Dettelmanna jiná technická řešení některých detailů, ale hlavně přístup servisů.

Kompletní statistiky

Tabulky TÜV Reportu ZDE

Autoři: ,




Nejčtenější

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Výstavní premiéra Škody Favorit na veletrhu v Brně 16. září 1987
Na den přesně před 30 lety měla v Brně světovou premiéru Škoda Favorit

Přesně před třiceti lety, 16. září 1987 se Čechoslováci dočkali, na 29. Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně se představil Favorit. Úplně nová škodovka,...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.