Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na lyže do rakouského Hintertuxu je lepší jet přes Německo

  9:50aktualizováno  9:50
Zajet si jen tak autem zalyžovat na víkend do některého ze známých rakouských středisek není žádný problém.
Zajet si jen tak autem zalyžovat na víkend do některého ze známých rakouských středisek není žádný problém. Je jenom třeba vědět, s čím je nutno cestou i na místě počítat. Kvůli cenným informacím jsme podnikli redakční testovací cestu do Hintertuxu. Pro otestování víkendové lyžařské výpravy "nalehko" jsme zvolili tyrolský Hintertux. Kvůli jeho poloze je pro lyžaře vyrážející od Prahy na západ výhodnější cesta přes Německo, zatímco Východočechy a Moravany bude zajímat spíše trasa přes Rakousko. Redaktoři projeli obě.

Lze konstatovat, že "německá" varianta je pohodlnější a rychlejší. To kvůli rychlejšímu přístupu na dálnice, jejich lepšímu stavu a pak také kvůli tolerování vyšších rychlostí na nich. Naopak je zde dražší benzin. Pokud motorista neopomene před česko-německou hranicí nabrat plnou, nemusí se o ceny paliva při průjezdu Německem vůbec zajímat. Rakouská varianta je méně příjemná zdlouhavým putováním od hranic na dálniční síť. Znechucující jsou zdlouhavé úseky se sníženou maximální rychlostí - například přes Linec platí omezení v délce jedenácti kilometrů. Příjemné jsou zato ceny na čerpadlech a pro noční jízdu bohaté značení. Při zvažování, kolik kilometrů v zahraničí celkem motorista asi urazí, je zapotřebí započítat také jízdy mezi místem ubytování a nástupem do první lanovky. V našem případě to znamenalo denně navíc 52 kilometrů. Na to je dobré myslet už při prvním vjezdu do údolí a načerpat dost paliva. Ušetří se tím nervy při blikající kontrolce rezervy nádrže i čas promarněný hledáním otevřené pumpy. V málo frekventovaných místech Rakouska se čerpací stanice na noc zavírají. Ideálním řešením jsou samozřejmě tzv. skibusy, které svážejí často bezplatně lyžaře do střediska. Hodně levnějších penzionů je však vystavěno za akčním rádiem této hromadné dopravy, a pak nezbude než denně startovat vůz. Konkrétně v Hintertuxu příliv lyžařů policie řídila velmi účinně a parkování bylo přímo u lanovky zdarma, ale i tak se v ranních hodinách před střediskem tvořily kolony.

Viz Žlutí andělé.... strana E3

Jak dlouho trvá cesta na Hintertux

trasa Praha - lanovka na ledovec Hintertux: 556km

* pátek 14.00 - start z Prahy po dálnici na Plzeň; dálnice je volná, tankování Rudná u Prahy natural za 27,30 Kč/

* (nabráno jen na dojetí do Plzně)

* 15.20 - na výjezdu z Plzně natankována plná nádrž, natural za 22,90

* 15.55 - přejezd hranice do Německa bez čekání

* 16.20 - nájezd na dálnici směr Regensburg a Mnichov

* 17.00 až 17.30 - půlhodinka oddechu na odpočívadle

* 19.25 - německo-rakouská hranice; nákup dálniční známky

* 20.04 - začátek Zillertalu - načerpáno 30 litrů superu 95 za 11,80 ATS/litr (toto bylo poslední čerpání pohonných hmot v zahraničí)

* 20.30 večeře v penzionu v Hippachu (26 km od pokladny lanovky)

Autor:




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.