Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na 'neznámém' okruhu začne šampionát formule 3000 s Engem

  13:11aktualizováno  13:11
SAO PAULO (Brazílie) - V brazilském Sao Paulu vstoupí v sobotu český jezdec Tomáš Enge do své třetí kompletní sezóny mezinárodního mistrovství FIA formule 3000. Mimo Evropu budou piloti F3000 bojovat o body poprvé v historii, takže podmínky na okruhu Interlagos budou pro Engeho i drtivou většinu ostatních absolutní neznámou.

Zbytek dvanáctidílného šampionátu se již uskuteční na evropských tratích, nově je v seriálu zařazen závod v Imole (14. dubna). Enge patří k nejzkušenějším jezdcům letošního ročníku, přesto se v dějišti závodu připravoval již od 20. března, aby se dostatečně aklimatizoval a obhlédl neznámou trať.

"Probíhaly na ní ještě úpravy, nepustili nás tam ani s osobním vozem," potvrdil čtyřiadvacetiletý závodník týmu Nordic Racing, jenž si okruh alespoň prošel pěšky. "Na trati se střídají rovinky s pomalými zatáčkami. Rychlejší jsou tady jenom tři.

Přes obrubníky se dá jezdit, ale pokud bude pršet, tak budou hodně klouzat, jsou totiž zřejmě natřeny běžnou barvou," všiml si s tím, že vzhledem k podobnému charakteru okruhu použije tým nastavení vozu jako v Barceloně.

Podle Engeho je pravděpodobné, že se závod pojede na mokru. "Tréninky i závod se pojedou v době, kdy tady zatím byly přeháňky nejčastější," upozornil. Vzhledem k zámořské premiéře většiny týmů si netroufl odhadnout výsledek. Ve startovním poli patří Enge spolu se svým týmovým kolegou Justinem Wilsonem z Británie k nejzkušenějším jezdcům.

"Oba jsou celí žhaví na boj o titul a chtějí hned v Brazílii vystoupit na stupně vítězů," tvrdil šéf stáje Derek Mower. V seriálu chybí z kvarteta nejlepších z loňské sezóny hned tři jezdci - vítězný Bruno Junqueira, druhý Nicolas Minassian a čtvrtý
Fernando Alonso, kteří přešli do formule 1 nebo do zámořské série CART.

Role hlavního favorita pro nadcházející ročník je přisuzována loni bronzovému britskému jezdci Marku Webberovi, který bude hájit barvy ambiciózního týmu Super Nova. Webber a Enge jsou ve startovním poli jedinými jezdci, kteří dokázali vyhrát závod F3000.

Program šampionátu FIA formule 3000/2001:

datum

místo konání

31. března

Brazílie (Interlagos)

14. dubna

San Marino (Imola)

28. dubna

Španělsko (Barcelona)

12. května

Rakousko (A1-ring/Spielberg)

26. května

Monako (Monako)

23. června

Lucembursko (Nürburgring)

30. června

Francie (Magny-Cours)

14. července

Anglie (Silverstone)

28. července

Německo (Hockenheim)

18. srpna

Maďarsko (Hungaroring)

1. září

Belgie (Spa-Francorchamps)

15. září

Itálie (Monza)

Tomáš Enge ve voze týmu Coca Cola Nordic Racing při testech v Silverstonu





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.