Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na opravy silnic po zimě opět chybí miliardy

  10:32aktualizováno  10:32
Stejně jako každé jaro nemají ani letos silničáři pro motoristy dobré zprávy. Na zahlazení děr na silnicích po letošní zimě opět není dost peněz. "V letošním roce se určitě nepodaří všechno opravit," řekl včera při bilanci zimy provozní ředitel Ředitelství silnic a dálnic Otakar Vacín. Připustil, že silnice jsou rozbité mnohem víc než v minulých letech, protože letošní zima byl drsnější. "Škod přibylo a teď jsou silnice rozbité prakticky všude," popsal stav vozovek Vacín.

Peníze se nedostávají, přestože Státní fond dopravní infrastruktury zvýšil balík na údržbu a menší opravy silnic z 6,1 miliardy korun na sedm miliard. Podle silničářů by však jenom na silnice první třídy bylo zapotřebí ještě o tři miliardy korun víc. Pro srovnání: tři miliardy korun je celý letošní rozpočet ministerstva životního prostředí. Silničáři však připouštějí, že budou rádi, když se jim na nejnutnější opravy silnic první třídy povede sehnat aspoň přibližně desetinu z odhadovaných tří miliard. Dalších zhruba 800 milionů by přitom bylo potřeba na zahlazení děr na silnicích druhé a třetí třídy.

Otakar Vacín z Ředitelství silnic uvedl, že jednou z možností, kde peníze vzít, je dotace z Fondu národního majetku, který přispívá do Státního fondu dopravní infrastruktury. " Nemůžeme dávat peníze přímo na opravy komunikací," namítá Lucie Králová z tiskového odboru fondu. Víc peněz nemůže dát ani dopravní fond. Jeho letošní rozpočet je 41,3 miliardy korun, přičemž více než polovina peněz - více než 24 miliard - jde na výstavbu, modernizaci a opravu silnic a dálnic. Zbytek - zhruba 17 miliard - dostanou železnice a vodní doprava. "Oprava silnic je dlouhodobý problém.

Máme jednu z nejhustších dopravních sítí v Evropě, takže i na opravu je potřeba víc peněz," popisuje zvláštnost České republiky ředitel státního fondu dopravní infrastruktury Pavel Švagr. "Letos jsme na údržbu a opravy dali o 900 milionů korun víc. A příští rok bychom chtěli dát opět o něco víc. Optimální částka by byla mezi osmi a devíti miliardami." Ředitelství silnic a dálnic však tvrdí, že stav léta zanedbávaných silnic je dnes natolik špatný, že je potřeba mnohem víc: po dobu pěti let zhruba 3,5 miliardy korun ročně.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.