Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na ruských silnicích řádí automobiloví piráti

  10:33aktualizováno  10:33
MOSKVA - Nový druh automobilového vydírání si oblíbily kriminální gangy v ruské metropoli, jež se specializují na fingované dopravní nehody. Místo automobilů využívají k nárazu živá lidská těla. U přechodu poblíž semaforu na potenciální oběť číhá skupina chodců, z nichž každý má přesně určenou úlohu. Jedna z těchto osob zpravidla skočí pod jedoucí auto a nechá se "přejet".

Ve skutečnosti však jen šikovně spadne na vozovce, nejlépe do bláta. Zatímco řidič v šoku vystoupí z auta a snaží se zhodnotit situaci, "očití svědkové" ho obstoupí a obviňují z "vraždy". Vyděšený "viník" nehody zpravidla zpanikaří a je ochoten přistoupit na všechny podmínky "oběti", jen aby ho nehnala k soudu. Jak potvrzuje ruská dopravní policie, jde o skupiny organizovaného zločinu, které najímají bezdomovce ochotné riskovat život. Tato praxe prý do Ruska přišla z USA. Nedávno tam bylo odhaleno několik gangů, jež se také specializovaly na podobné vydírání. Podle ruského tisku byli v čele těchto skupin Rusové nebo rodáci z bývalých sovětských republik.

"Podstava", jak je rusky označováno automobilové vydírání, má několik dalších osvědčených způsobů narafičení dopravních nehod. Bandité většinou pracují ve skupinách. Vůz jedoucí v krajním levém pruhu například zabliká potenciální oběti, aby ho pustila. Jakmile se dá slušný řidič vpravo, vozidlo jedoucí ve vedlejším pruhu náhle zrychlí a auta se lehce srazí. Nejčastějšími oběťmi vyděračů jsou podle automobilových expertů ženy a začátečníci v nových žigulících, škodovkách či nexiích. Dopravní policie v Moskvě nedávno vytvořila oddíl pro boj s automobilovými vyděrači. Několik podvodníků se podařilo dokonce zadržet. Je však prý velmi těžké dokázat, že jde o organizované vydírání.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.