Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na silnicích na Vysočině přibude značek s vločkou

  17:49aktualizováno  17:49
Cestáři osadí značky Zimní výbava na čtyři úseky krajských komunikací na Vysočině. Značky začnou platit v pátek 18. prosince.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Radek Miča, MAFRA

 "Na označené úseky bude možné vjet pouze se zimními pneumatikami bez ohledu na aktuální počasí nebo stav vozovky," řekla včera mluvčí kraje Jitka Svatošová.

Zimní pneumatiky jsou pro řidiče už od 1. listopadu povinné na úseku mezi 66. až 162. kilometrem dálnice D1. Kraj Vysočina už ale předem oznámil, že značky rozmístí i na dalších místech na území kraje.

Značky budou umístěny na silnicích druhých a třetích tříd poblíž Ledče nad Sázavou na Havlíčkobrodsku, u Křelovic na Pelhřimovsku, ve Velké Bíteši na Žďársku a u Jinošova poblíž Náměště nad Oslavou na Třebíčsku. "Ve stejné době, kdy instalujeme značky, uveřejníme úseky s nutnou zimní výbavou na webových stránkách kraje Vysočina," řekl náměstek hejtmana Vysočiny Libor Joukl.

Značky vyžadující zimní pneumatiky mohou podle něj v zimních měsících přibýt i u dalších silnic. "Až v provozu se ukáže, zda se někde řidiči kamionů nepokusí označené úseky objíždět," řekl Joukl. Kraj podle něj tímto rozhodnutím doplňuje značení, které Ředitelství silnic a dálnic ČR v minulých dnech umístilo na silnice I/38, I/37 a I/23 vedoucí Vysočinou.

Podle Joukla kraj přistoupil k instalaci značek po zvážení dopravních rizik, která pro provoz na silnicích Vysočiny představují v zimním období vozidla s letními pneumatikami. "Pro příští rok očekáváme koncepční řešení například úpravou zákona a souvisejících právních norem," dodal Joukl.

Autoři: ,




Nejčtenější

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.