Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na srazu trabantů v Rokycanech nechyběl závoďák, vojenské auto i taxík

  22:22aktualizováno  22:22
Více než dvě desítky trabantů, wartburgů a i jeden barkas obsadily v neděli před polednem rokycanské náměstí. Velká předváděcí akce byla součástí srazu plzeňského trabantklubu, na kterém jsou vítána všechna auta vyrobená v bývalé Německé demokratické republice.

Kromě tuningově upraveného trabantu v zelené metalíze, k němuž majitelé z jižních Čech ve stejné barvě upravili i obytný přívěs, zvědavci obdivovali i vojenského dvoutaktního divočáka vyrobeného z trabantu, stejně drnkající motor pohání i žluté trabant taxi z Prahy.

Sraz trabantů v Rokycanech
Sraz trabantů v Rokycanech
Sraz trabantů v Rokycanech

Nepřehlédnutelný byl i modrý závodní trabant. Přijel s ním Libor Jelínek z Plzně.

Než se z "bakeliťáku" vyrobeného v roce 1972 stalo závodní auto, s otcem ho rozebrali do posledního šroubku a už jedenáctý rokem ho stále zdokonalují. "Celé je to pojato jako sranda. Na autě je udělaný tuning, i když zrovna tohle slovo nemám rád. Jsou tam jiné sedačky, rádio, je dobře polité barvou," říká s nadsázkou o svém voze, s nímž se zúčastňuje Trabant-wartburg Racing Cupu, což jsou závody většinou v západních Čechách.

Běžné trabanty vyjíždějící z továrny měly výkon 26 koní, v upravených autech ho ladiči dokáží zvýšit i na dvojnásobek. Především zápachu a mastné koncovce výfuku se ale o těchto vozech vždy mluvilo s pohrdáním. Jelínek ale tvrdí, že dnes už oblaka modrého dýmu za dvoutaktním autem asi neuvidíte.

"Dneska se už používají do paliva oleje zcela jiných vlastností. Cena je jen mírně vyšší, ale kvalitativně je to nepředstavitelný skok. Za trabantem už kouř neuvidíte," tvrdí nadšený trabantista.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.