Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

... na stírače útočí zima?

aktualizováno 
co dělat když.
co dělat když...

Mnozí motoristé si zvykli měnit vždy před zimou gumičky či celé lišty stíračů, ovšem to samo o sobě ještě dokonalé stírání předních a často i zadních oken v komplikovanějších podmínkách nezajistí. Nezbytné je udržet stírače i ostřikovače v bezchybném stavu. Odborníci z organizace pro bezpečnost silničního provozu BESIP Ministerstva dopravy a spojů České republiky v té souvislosti doporučují řidičům, kteří své vozy parkují i v mrazivém počasí venku, aby vkládali mezi sklo a stírače tuhý papír nebo pevnou plastickou pásku, které nepřilnou ke sklu a zabrání přimrznutí stíračů. Pokud stírače přece jen přimrznou, zásadně by je řidič neměl odtrhávat silou. Zcela spolehlivě by poškodil tenký vlis, který umožňuje u stírače plný dosed břitu stírače na sklo. Řešením je pustit v autě topení a přitom prohřát skla, až se přimrzlé stírače uvolní. Rozmrazování stíračů nebo hadiček či trysek ostřikovačů horkou, nebo dokonce vařící vodou je rizikové: promrzlé sklo se s horkou vodou nesnáší a snadno praskne. Při zimním stírání - hlavně při jízdách po silnicích vydatně chemicky ošetřovaných - někdy na sklech vzniká rozmazaná plocha nebo šmouhy, byť jsou břity stíračů v pořádku. V takovém případě postačí odmastit sklo i břit stírače za pomoci teplé vody se saponátem nebo mýdlem. Zmíněné potíže prakticky nevznikají, když motorista používá nemrznoucí kapalinu, kterou pro stírače nabízejí obchody s motoristickým sortimentem, supermarkety, drogerie a kromě dalších i prodejny u benzinových stanic.

Autor:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.