Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na světě je první opravdu ostré volvo. C30 Polestar

aktualizováno 
Polestar je tovární tuner Volva a má ambice být pro tuto značku něco jako Renault Sport, AMG, M-technik nebo STi pro Renault, Mercedes, BMW nebo Subaru. Proto představilo ostré provedení modelu C30.

Volvo C30 Polestar | foto: Volvo Cars

Volvo C30 Polestar je koncept, který však má poměrně vysoké naděje na sériovou výrobu. Polestar by se chtěl tímto modelem vymanit z obyčejného čip-tuningu a optických paketů a chtěl by se stát opravdovou sportovní značkou Volva. A upravená C30 dokazuje, že to myslí vážně.

Pod kapotou malé polární hvězdy se usídlil známý pětiválec 2.5 T5, který známe nejen z vozů Volvo, ale také třeba z Focusu RS. Tady má výkon ohromných 405 koní a točivý moment 510 Nm. Aby bylo vůbec možné takovou sílu bez problémů přenášet na silnici, dostalo ostré C30 pohon všech kol. Ten není u Volva ničím novým, malému modelu se ale doposud vyhýbal. Polestar přepracoval diferenciál tak, že jde více výkonu na zadní kola, což je u Volva nečekaný tah. Aerodynamiku částečně C30 Polestar přebírá od závodního speciálu C30 pro seriál STCC.

Výsledky jsou prý vynikající. Při prvních testech zrychlilo auto na stovku za 4,6 sekundy. Tohoto času ale bylo dosaženo při relativně jemném řazení. V plném nasazení, až bude převodovka bezpečně odzkoušena, prý auto stovku zvládne za rovné 4 sekundy. Na testovacím okruhu Volva v Göteborgu je prý C30 Polestar rychlejší než Mitsubishi Evo X.

První ohlasy říkají, že polestar jezdí opravdu skvěle. Na silnici drží jako přibitý, turbo má menší prodlevu než u Eva FQ-400 a motor prý zní výborně. Řidičské zážitky jsou prý lepší než u Golfu R a redakce Topgear dokonce označila C30 Polestar za jedno z nejzábavnějších aut na klikaté silnice za poslední roky.

Koncept C30 Polestar navíc vypadá, že by se klidně zítra mohl vydat do sériové výroby (tedy snad až na ten semišový interiér). O té ale zatím definitivně rozhodnuto nebylo, Volvo čeká, jaká bude poptávka.

Chystají se i nudnější verze

Kromě ostrého C30 připravuje Volvo i nudnější verze svého nejmenšího modelu. Jako první bude na řadě malé SUV nebo spíše CUV XC30. Tímto vozem chce Volvo konkurovat třeba novému Mini Countryman. Modelu XC30 se dočkáme v roce 2012. V několika příštích letech prý také máme očekávat také pětidveřovou variantu malého volva. Třídveřová karoserie C30 sice dává vyniknout tvarům C30, jenže špatný přístup na zadní sedadla a vůbec málo vnitřního prostoru prý odrazují zákazníky. Volvo tak chce pětidvéřovou variantou zvednout zájem zákazníků o svůj nejmenší model.





Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.