Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na trhu ojetin je zatím klid

aktualizováno 
-
Po krátkodobém oživení prodeje na přelomu ledna a února, které zřejmě způsobily nákupy odložené v závěru loňského roku hlavně kvůli nejasnostem v povinném ručení, se únor a začátek března vyznačoval malým zájmem o koupi jetých osobních automobilů. Vyplývá to z průzkumů pražské společnosti Mobil Data, která se zabývá sběrem cen a informací o motorových vozidlech a v republice výhradně zastupuje švýcarskou firmu Eurotax. "První jarní dny už ale naplno prověří, zda odhady o očekávaném růstu cen především levnějších automobilů kvůli omezení jejich dovozu ze zahraničí byly správné," říká ředitel Mobil Data Peter Kolník. Podle Kolníkových informací zatím na trhu ojetin letos překvapivě roste zájem o auta mladších ročníků výroby 1994 a 1995.

Barometr trhu s jetými vozidly březen/duben 2000 *)

třída tendence poptávky stabilita ceny

malé vozy stabilní stoupající
nižší střední stabilní vyšší
střední stabilní stabilní
vyšší střední nižší stabilní
vyšší klesající nižší
terénní vozy stabilní vyšší
velkoprostorové vozy stabilní stabilní
kabriolety stabilní stabilní

Poznámky: *) při sestavování odborníci vzali v úvahu výsledky obchodu i poptávky, možnosti kupců a zkušenosti ze zahraničí
Pramen: EUROTAX
Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Další z rubriky

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.