Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na tuzemském trhu nabízejí dětské minimotorky přední světoví výrobci

aktualizováno 
- Tuzemská nabídka motocyklů pro děti sice je ve srovnání se situací na trhu motoristicky nejvyspělejších zemí světa o poznání chudší, ale základní výrobky přece jen obsahuje. Přinášíme přehled nejznámějších minimotorek na českém trhu.

YAMAHA

Dětský motocykl, padesátka PW 50 je pro skutečné začátečníky. Motor má nastavitelný omezovač výkonu, zadní kolo pohání kardan. Výhodou jsou méně choulostivá paprsková kola. Silnější stroj - už označený jako dětský motokrosový speciál - má nárazuodolnou konstrukci. »Ročně prodáme kolem třiceti strojů Yamaha PW 50 pro kluky do výšky zhruba 120 centimetrů a dvě desítky osmdesátek Yamaha PW 80 pro větší chlapce,« informoval Vladimír Přibyl, šéf českého zastoupení Yamahy v Praze.

Yamaha PW 50

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49 cm3
Výkon 2,2 kW
Převodovka samočinná
Brzdy bubnové
Rozvor kol 855 mm
Výška sedla 485 mm
Hmotnost 37 kg
Nádrž 2 l
Cena 37 478 Kč

Yamaha PW 80

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 79 cm3
Výkon 3,5 kW
Převodovka třístupňová
Brzdy bubnové
Rozvor kol 1055 mm
Výška sedla 635 mm
Hmotnost 57 kg
Nádrž 4,9 l
Cena 52 817 Kč

KTM

Jednoduché sportovní speciály jsou podle informací vedoucího prodeje motocyklů KTM pro Českou republiku a Slovensko Františka Vrby pro děti už ve věku od čtyř let (KTM SX 50 Adventure), šesti let (KTM SX 50 Junior) a od deseti let (KTM SX 50 Senior). Výkonnější KTM SX 60 a 65 jsou s řazenou převodovkou pro kluky zhruba od osmi do 12 roků. »Motokrosové stroje pro děti jdou poměrně dobře na odbyt - prodáme jich v Česku dvacet až čtyřicet ročně,« informoval František Vrba.

KTM SX 50 Adventure/Junior/Senior

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 1,1/3,6/4,8 kW
Převodovka samočinná
Brzdy bubnové
Rozvor kol 895/910/1030 mm
Výška sedla stavitelná
Hmotnost 39/39,5/40 kg
Nádrž 2,9 l
Cena 40 167/48 673/ /51 583 Kč

KTM SX 60/65

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 59,4/63,5 cm3
Výkon 9,5/10,2 kW
Převodovka šestistupňová
Brzdy kotoučové
Rozvor kol 1130 mm
Výška sedla 750 mm
Hmotnost 49,5/50 kg
Nádrž 3,5 l
Cena 84 027/86 857 Kč

MALAGUTI

Italský výrobek je v modelu Malaguti Grizzly RCX 10 pro děti od pěti do osmi roků a v typu Malaguti Grizzly RCX 12 pro chlapce od osmi do čtrnácti roků. »Zájem je značný - ročně se v zemi prodá přes sto zmíněných dětských motorek,« prohlásil Miloš Krkavec z brněnského zastoupení Malagutti pro Českou republiku.

Malaguti Grizzly RCX 10/RCX 12

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 2/3 kW
Převodovka jednodstupňová samočinná
Brzdy přední kotoučová, zadní bubnová
Rozvor kol 875/1035 mm
Výška sedla 580/740 mm
Hmotnost 31/41 kg
Nádrž 1,75 l
Cena 29 951/33 550 Kč

HONDA

Pro děti od pěti roků má firma k dispozici Hondu QR 50 R a pro kluky od osmi let je Honda XR 70 R. »Od každého z modelů v tuzemsku prodáme zhruba pět kusů ročně. Zvažuje se, zda s dovozem pokračovat,« uvedl Marek Brandt z pražského zastoupení Hondy.

Honda QR 50 R/Honda XR 70 R

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,4/71,8 cm3
Výkon 1,83/4,9 kW
Převodovka samočinná/ třírychlostní
Brzdy bubnové
Rozvor kol 840/1055 mm
Výška sedla 495/648 mm
Hmotnost 35/60 kg
Nádrž 2/6 l
Cena 29 000/55 000 Kč

HUSQVARNA

Husqvarna Husky Boy je pro dětské jezdce už od pěti roků ve třech různých výkonových verzích. Stroj je typický na jedné straně jednoduchou konstrukcí a na druhé straně třeba kotoučovými brzdami a nastavitelným pérováním. »Na zdejším trhu se ročně uplatní kolem dvou desítek strojů,« řekl Valentin Chamrád, prodejce motocyklů při zastoupení Cagivy v Praze.

Husqvarna Husky Boy

Motor dvoudobý
Počet válců 1
Objem 49,8 cm3
Výkon 1,1/3,4,/5,2 kW
Převodovka jednostupňová samočinná
Brzdy kotoučové
Rozvor kol 1050 mm
Výška sedla 590,5 až 880 mm
Hmotnost 40 kg
Nádrž 2,5 l
Cena 37 400/45 500/47 900 Kč


Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Vědci se snaží lépe analyzovat průběh nehod, pomáhají crashtesty

Ukázku postupu záchranářů při simulované automobilové nehodě mohli vidět...

Lépe analyzovat průběh a příčiny dopravních nehod mají vědcům pomoci crashtesty, testovací nehody vozů sledované...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

OBRAZEM: Takové budou ulice v Evropě. Den bez aut v Paříži a Bruselu

Den bez aut v centru Paříže (16. září 2018)

Starostové Paříže a Bruselu by chtěli zavést celoevropský den bez aut. Obě města dala autům na den stopku o uplynulém...

Najdete na iDNES.cz