Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na Velorex zapomeňte! Tříkolový Peugeot 20Cup

  11:17aktualizováno  11:17
Přeje si váš manžel k narozeninám tříkolku? nepanikařte, není to brzký nástup senility, ani se nezbláznil, možná jen touží po nejnovější kreaci francouzských inženýrů - tříkolovém Peugeotu 20Cup.

Oficiální pojmenování dalšího experimentu z francouzské automobilové kuchyně je spider na třech kolech. Je jakousi syntézou světa aut a motorek.

20Cup ale není samoúčelnou hračkou. To co na něm zbylo ze světa aut možná zanedlouho uvidíme na nástupci dvěstěšestky, žijící to legendy se lvem ve znaku. O Peugeotu 207 se dozvíte více ZDE.

Extrémně nízko položené těžiště, přední nárazník, který žehlí asfalt, a mechanické skupiny okoukané u nefalšovaných sporťáků. Tříkolový peugeot to myslí se závoděním vážně, chce se zúčastnit série závodů Le Mans Endurance series.

Plně funkční studie je postavená z uhlíkových vláken. Pilot a spolujezdec sedí jen několik centimetrů nad zemí ve skořepinových anatomických sedačkách. Před nimi pak zpívá napříč uložený motor.

Hlavním záměrem techniků bylo co nejvíce zatížit kola přední poháněné nápravy. Širokánské zadní kolo slouží pouze k ovládání vozidla.

Na předku vozu nesmí chybět velký nasávací otvor vlastní všem moderním peugeotům. Přítlačné plochy ještě zvyšují přítlak přední části a zatěžují tak přední nápravu.

Peugeot 20Cup v číslech

Délka x šířka x výška

3,63 x 1,77 x 1,16 m

rozvor

2,31 m

hmotnost

do 500 kg

motor

1,6 čtyřválcový přeplňovaný turbodmychadlem

max. výkon

125 kW

max. kroutící moment

240 Nm

Celé auto váží přibližně 500 kilogramů. 1,6 litrový motor s výkonem 125 kW s ním tedy moc práce nemá. Poměr výkon/hmotnost nahání strach: je to přibližně 340 koní výkonu na tunu hmotnosti. Maximální kroutící moment je 240 Nm, o jeho přenos na silnici se stará šestistupňová mechanická sekvenční převodovka ovládaná pádly u volantu.

V Peugeotu 20Cup je vůbec poprvé použit nový čtyřválcový přímovstřikový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který vznikl ve spolupráci PSA (Peugeot a Citroën) a BMW.

Litá osmnáctipalcová kola, zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (nechybí stavitelný příčný stabilizátor), mají pneumatiky rozměru 210/65 R18. Zadní obouvá salám rozměru 377/71 R18.

Hřebenové řízení je ovládáno mutlifunkčním volantem. Kromě ovladačů převodovky na něm najdeme uprostřed umístěný dotykový displej, jehož obraz zůstává stále ve vodorovné pozici, bez ohledu na natočení volantu. Z displeje řidič ovládá například světla, může také sledovat velikost podélného a příčného zrychlení.

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Autoři: ,






Nejčtenější

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.