Na Velorex zapomeňte! Tříkolový Peugeot 20Cup

  • 23
Přeje si váš manžel k narozeninám tříkolku? nepanikařte, není to brzký nástup senility, ani se nezbláznil, možná jen touží po nejnovější kreaci francouzských inženýrů - tříkolovém Peugeotu 20Cup.

Oficiální pojmenování dalšího experimentu z francouzské automobilové kuchyně je spider na třech kolech. Je jakousi syntézou světa aut a motorek.

20Cup ale není samoúčelnou hračkou. To co na něm zbylo ze světa aut možná zanedlouho uvidíme na nástupci dvěstěšestky, žijící to legendy se lvem ve znaku. O Peugeotu 207 se dozvíte více ZDE.

Extrémně nízko položené těžiště, přední nárazník, který žehlí asfalt, a mechanické skupiny okoukané u nefalšovaných sporťáků. Tříkolový peugeot to myslí se závoděním vážně, chce se zúčastnit série závodů Le Mans Endurance series.

Plně funkční studie je postavená z uhlíkových vláken. Pilot a spolujezdec sedí jen několik centimetrů nad zemí ve skořepinových anatomických sedačkách. Před nimi pak zpívá napříč uložený motor.

Hlavním záměrem techniků bylo co nejvíce zatížit kola přední poháněné nápravy. Širokánské zadní kolo slouží pouze k ovládání vozidla.

Na předku vozu nesmí chybět velký nasávací otvor vlastní všem moderním peugeotům. Přítlačné plochy ještě zvyšují přítlak přední části a zatěžují tak přední nápravu.

Peugeot 20Cup v číslech

Délka x šířka x výška

3,63 x 1,77 x 1,16 m

rozvor

2,31 m

hmotnost

do 500 kg

motor

1,6 čtyřválcový přeplňovaný turbodmychadlem

max. výkon

125 kW

max. kroutící moment

240 Nm

Celé auto váží přibližně 500 kilogramů. 1,6 litrový motor s výkonem 125 kW s ním tedy moc práce nemá. Poměr výkon/hmotnost nahání strach: je to přibližně 340 koní výkonu na tunu hmotnosti. Maximální kroutící moment je 240 Nm, o jeho přenos na silnici se stará šestistupňová mechanická sekvenční převodovka ovládaná pádly u volantu.

V Peugeotu 20Cup je vůbec poprvé použit nový čtyřválcový přímovstřikový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který vznikl ve spolupráci PSA (Peugeot a Citroën) a BMW.

Litá osmnáctipalcová kola, zavěšená na dvojitých lichoběžníkových ramenech (nechybí stavitelný příčný stabilizátor), mají pneumatiky rozměru 210/65 R18. Zadní obouvá salám rozměru 377/71 R18.

Hřebenové řízení je ovládáno mutlifunkčním volantem. Kromě ovladačů převodovky na něm najdeme uprostřed umístěný dotykový displej, jehož obraz zůstává stále ve vodorovné pozici, bez ohledu na natočení volantu. Z displeje řidič ovládá například světla, může také sledovat velikost podélného a příčného zrychlení.

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

Peugeot 20Cup

,