Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na vlastní oči: Crashtesty škodovek

Ticho, mlčení, světelné rampy zahrnou halu oslňující září, napětí prořízne svistot lana, které rozjede octavii na čtyřiašedesátikilometrovou rychlost a pak to přijde: Rána, střepy se rozletí do všech stran, plechy se mačkají, auto se odráží na stranu, těla drahých pasažérů zachycují bezpečnostní pásy, jejich "make-up" se obtiskává do airbagů a z deformovatelné bariéry je avantgardní socha. K desetiletému výročí testovacího centra v Mladé Boleslavi zkušebna TÜV UVMV ukázala čelní crashtest se vším všudy.
UVNITŘ: VIDEO
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

jafis

22. 9. 2006 9:07
Crashtest

Jo, jeden crash test jsem si absolvoval osobně minulé úterý s mou rok starou Oktavěnkou. Ano, musím o ni mluvit tak pěkně. Dostal jsem čelní, zhruba 30% náraz na přední levou část řidiče. Já ve snaze zabránění střetu s idiotem který se náhle rozhodl předjíždět kolonu jsem už brzdil asi na 30Km on asi 100Km?.Já připoután, airbagy aktivovány, které mi mimochodem zlomily palec a zle pohmoždily ruce. Ale žiju, chodím a mimo ruce v poho. Takže díky Oktávko. Idiotův Renault a řidič dopadli mnohem hůř.

0 0
možnosti

Lukeluk

23. 9. 2006 22:37
Re: Crashtest

ale vypadal jsi s těmi zafáčovanými rukami krásně. Jó, kdyby jsi měl Subaru .... (Y)

0 0
možnosti

Thyronx

22. 9. 2006 1:12
Crash Testy v USA.

Dela je NHTSA, zhruba pri stejne rychlosti (64km/hod) tedy 40 mil/hod. To je tak nizka rychlost ze z auta vylezu zabouchnu za sebou dvere a pokracuju pesky. Tedy s autem pro dospele. Mala a lehka auticka to maji horsi. Myslim ze se osazenstvo vozu naklada rovnou do supliku. Mel jsem radu nehod kdyz jsem chytil treba poradnou louzi, nebo na naledi, ale k bouli ani modrine jsem pri nich neprisel. Zakladni zakony fyziky rikaji: Male lehke auto neni a nemuze byt bezpecne. Kupuji Fordyod Bronca II (ktere se obratilo na bok snadno a rychle, Ford Explorer byl lepsi, Ford Escape je male SUV, a mam pohon na vsechny 4, Mel jsem Escorta. To bylo hrozne. Ford Fusion z Mexika neni spatny. Ale 5 hvezd ma treba i Ford Fivehundred, Freestyle, i jine.

0 0
možnosti

payos

24. 9. 2006 12:32
Re: Crash Testy v USA.

jestli si myslis, ze pri 40mil/hod vystoupis z auta a jdes pesky, tak to tu fyziku asi moc dobre neovladas

0 0
možnosti

Dandy02

21. 9. 2006 8:16
LAIKu

Zajímá mě tvůj názor na bezpečnost Porsche Cayenne. Moc testů jsem zatím neviděl a chtěl bych informace. Dík

0 0
možnosti

bukin

21. 9. 2006 9:07
Re: LAIKu

nezávislé relevantní informace o bezpečnosti aut najdeš jedině na stránkách euroNCAP. Bohužel Porsche Cayenne tam (myslím si) není. Pak ještě možná americký úřad pro bezpečnost v dopravě nebo jak se to jmenuje, ten také dělá nezávislé  crash testy. Teoreticky by tam to Porsche mohlo být.

0 0
možnosti

exe

21. 9. 2006 6:42
Testy

Nemá někdo odkaz na testy, kde se testuje bezpečnost řidiče, který by za volantem nespal? Popř. kde by se testovala bezpečnost při srážce s chodcem, pozemšťanem a ne UFOunem, který padá z nebe doprostřed kapoty?

Kdo má cca více než 185 cm a vidí z roomstera doleva (na křižovatce)?

0 0
možnosti

John

22. 9. 2006 15:03
Re: Testy

"Popř. kde by se testovala bezpečnost při srážce s chodcem, pozemšťanem a ne UFOunem, který padá z nebe doprostřed kapoty?"

Nejspis proto ze kdyz mas celni naraz, tak ti to podtrhne nohy a ksichtem letis na kapotu. Horsi je to u vyssich terenaku, nejlepe s trubkou vpredu, ktere te naberou primo na hrudnik...

0 0
možnosti

laik

20. 9. 2006 23:11
a ty?

Zato ty seš evidentně blb.;-€

0 0
možnosti

Oveckin

20. 9. 2006 21:16
Je to o penězích

Záleží na tom kdo do crashtestu naloží více peněz. Proč myslíte ,že má Renault všechny typy aut za bůra. Protože dotoho nasypal nejvíce peněz. To ještě neznamená , že má nejbezpečnější auta na trhu... >-

0 0
možnosti

laik

20. 9. 2006 22:43
Re: Je to o penězích

Hochu,hochu,nejprve se dovzdělej v konstrukci automobilů,přihoď k tomu mechaniku,vlastnosti materiálů atd.a potom piš svá moudra.Ono je to trošku složitější. Pravdu máš potud,že Renault,ale i jiní dávají naprosto neuvěřitelné peníze do vývoje bezp.prvků konstrukcí a ty pak aplikují do sériové výroby.Tento test je už jen ta třešnička...jinak,každý výrobce má své interní testy a ty jsou velmi často citelně náročnější. No nic,postuduj a pak piš.Celé je to drobet složitější. Abys nám něco nepsal o marketinkové masáži a tak.To by byla ku*evsky drahá reklama,to mi věř.Cosi o tom vím...Dobrou...;-)

0 0
možnosti

Děsběs

20. 9. 2006 21:04
Poněkud stupidně psaný zákon...

Z uvedeného článku vyplývá, že největší nebezpečí pro ostatní představuje nepřipoutaný spolujezdec na zadním sedadle. Ptám se tedy, proč existuje spousta výjimek, podle nichž se nemusí poutat např. zdravotně postižený, který sle musí mít u sebe jakési lékařské potvrzení. K čemu mu to potvrzení bude, až při čelním nárazu zabije nejen sebe, ale i lidi před sebou? Logicky vzato by takový člověk vůbec neměl být přepravován v autě! Ale hlavně, že je za nepřipoutání pokutován a bodován např. řidič, který tím neohrožuje nikoho jiného, jen sám sebe...!(Y)>-

0 0
možnosti

Jméno:

20. 9. 2006 22:49
Re: Poněkud stupidně psaný zákon...

"Ale hlavně, že je za nepřipoutání pokutován a bodován např. řidič, který tím neohrožuje nikoho jiného, jen sám sebe..."

Pokutu by uz dnes mel dostat kdokoli, kdo jede nepripoutan na sedadle vybavenem pasy (- vyjimky). Tedy nejen ridic. A to ze ridic nikoho neohrozuje tim ze se nepripouta, je na prvni pohled pravda, na druhou stranu ale kdyz diky pasum prezije, tak muze dal platit dane - takze se statu oplati ...

0 0
možnosti

Čech

20. 9. 2006 20:27
škoda je pro socky!

Knedlíci to asi testujou nějak blbě :-D Existuje dneska kromě škody ještě nějaká automobilka, která nemá v nabídce žádné pětihvězdičkové auto? Jo, vlastně ještě Dacia ;-D

Škoda je pro socky! Tak to bylo, tak to je a tak to bude! (Y)>-(Y)

0 0
možnosti

Hih

20. 9. 2006 20:32
Re: škoda je pro socky!

Hmm.. a ty ses vul. ;-P

0 0
možnosti

Honza

20. 9. 2006 14:38
A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

je to tak Škodovky jsou dle nejnovější studie EU komise z 1.5.2006 nejdražší v Česku: Octavia je na 1.místě v EU nejdražší v česku, Fabie je na 5. místě. Braníme se koupí jinde - nalezeno na WEBU SEZNAM pod sekcí KATALOG , AUTO-MOTO / NE BAZARY!!!/ a pak pod sekcí ON-LINE PRODEJCI AUTO-MOTO A PŘÍSLUŠENSTVÍ. Stojí za to se podívat mnohdy slevy i statisíce korun - VOLVO XC-90 až 260.000Kč pod českou cenou,extrém je Toyota Landcruiser 1004,2TD kde nové auto do výroby vyjde o cca 650000 méně než v ČR při stejné Eurogaranci !! To jsme to v Česku s cenama dopracovali !!!(Y)(Y)Rv

0 0
možnosti

aladdinek

20. 9. 2006 14:44
Re: A PRÁVĚ AUTA Zn.ŠKODA JSOU DLE STUDIE EU NEJDRAŽŠÍ V ČR !

Mě to zase tak logické nepřipadá. Když něčeho prodám 8x tolik tak si mohu dovolit mít nižší cenu...

Nás je pořád jen 10 mil., až nás bude 100 mil. tak taky budeme mít nižší ceny...

0 0
možnosti

kolomaz

20. 9. 2006 14:08
Proč 64 km

 V obci 50 a na dálnici 130, to je rychlost, jak se dnes jezdí minimálně!! Váš test ve 130 by dopadl tak, jak to u nehod ve skutečnosti vypadá-smrt!! Budíte falešný dojem, ze auta jsou dnes bezpečná!!

0 0
možnosti

Chunky70

20. 9. 2006 14:13
Re: Proč 64 km

nechápu... doufám, že jezdíš na kole a jen po cyklistických stezkách ;-€

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...