Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Na vzhled nedám, zajímá mě výkon

  15:40aktualizováno  15:40
Žena, která přizná, že při výběru auta pro ni není jeho vzhled to nejdůležitější, a větší důraz klade na bezpečnost a výkon motoru. Taková je Tina Pletánková. Oblíbená "rosnička" a moderátorka televize Prima vyzkoušela mnoho vozů. Přesto už šest let jezdí v červeném Volkswagenu Vento.

"Ještě nikdy mě nezklamal, a proto nemám důvod přemýšlet, jestli už není pravý čas ho vyměnit," tvrdí Tina Pletánková.

Že přijedete Volkswagenem Vento jsem moc nečekal. Tipoval bych vás na něco menšího...
Vento už mám šest let a nestěžuji si. Je ale pravda, že kdyby na počátku byla moje dobrovolná volba, asi bych si ho nikdy nepořídila. Má na sobě pomyslnou nálepku taxislužba Praha. Svého času totiž venta byla firemními vozy jisté pražské taxislužby.

Na druhou stranu to z pohledu pořizovacích nákladů byla tak výhodná koupě, že by byl nesmysl, kdybych tenkrát odmítla. Ale jsem s ním mimořádně spokojená. Je to "držák", což asi bude i důvod, proč si ho pořizovali taxikáři. Mimo běžné údržby mu nic nebylo a pokaždé mě všude dovezlo. Jen jednou mi praskla pneumatika.

Dokázala jste ji vyměnit?
Jsem víceméně praktická žena, která si věci většinou ráda řeší sama, což platí i o mém vztahu k automobilu. Nejsem uživatel, který jen dolije naftu, dokážu si vyměnit i kolo. Nechci být ale taková ta ramenatá žena, pro kterou je výměna kola záliba. Samozřejmě to raději svěřím muži. Kdyby bylo nejhůř, byla bych někde o samotě a nefungoval by mi mobil, tak si kolo holt vyměním.

A jak o auto pečujete?
Rozhodně kolem něj denně neběhám s hadříkem a luxem. To má prostý důvod, kterým je můj pes. Je to padesátikilový labrador se světlými chlupy. To pak stačí, aby se jednou prošel autem, a můžu začít luxovat. Už jsem ale rezignovala a tuto činnost provádím tak jednou za půl roku. Na první pohled to pro náhodného kolemjdoucího může být celkem šok, protože se může stát, že vystupuji poměrně elegantně oblečená a zadní sedadlo vypadá, jako kdybych tam převážela stádo koz.

Kolik ročně ujedete?
Něco mezi patnácti a dvaceti tisíci kilometry. Jde většinou jen o cestování po českých zemích. Pokud jedeme do zahraničí, jezdíme partnerovým vozem.

Kam jste dojela nejdál?
Když nepočítám běžné cesty do Rakouska a Německa, tak nejdál jsem s ním byla asi v Itálii. S řízením na delší vzdálenosti tedy problém nemám.

Moderujete počasí. Jak za volantem zvládáte třeba sníh?
Jsou podmínky více příjemné a méně příjemné. Známe to asi všichni - ráno vyjet musíte. Ale před mnoha lety jsem měla menší karambol na ledě, tak jsem poučená a tuším, jak mám jet. Jízdu je zkrátka potřeba přizpůsobit situaci, která v daný okamžik panuje. To se ale netýká jen počasí.

Říkáte menší karambol... Co se přihodilo?
Právě na ledě jsem si nešťastně podřadila a hodiny musely zákonitě následovat. Bylo to v nízké rychlosti, takže kromě různě otlučených disků se nic nestalo. Řidičák jsem v té době měla asi rok, šlo tak o dobrou výstrahu do budoucna.

Kolik aut vám prošlo pod rukama?
V rámci jednoho vztahu jsem zhruba před deseti lety měla možnost vyzkoušet mnoho vozidel. Když se zeptáte na nějaké auto, tak vám nejspíš odpovím, že jsem ho řídila. Jezdila jsem v porsche, škodovkách, golfech, audinách... Většinou to ale byly starší, ojeté modely.

Vento už má taky něco za sebou. Nepřemýšlíte o něčem novém?
Koupi nového auta moc neřeším. Vento jezdí dobře a to mi stačí. Nemám ho k vyjádření osobnosti, nebo postavení. Spíše než vzhled a značka mě zajímá síla motoru a počet airbagů. Ke změně mě ale postupně dotlačí ekonomická situace. Je jasné, že čím je auto starší, tím víc stojí.

A kdybyste si nové pořídit musela, jaké by to bylo?
Odpovím obráceně. Nikdy bych si nepořídila malý vůz, i když jeho výhody v městském provozu jsou nesporné. Jde mi hlavně o bezpečí, což u malých aut bývá většinou problém.

Co vám na českých silnicích vadí?
Jsem odpůrce extrémně rychlé jízdy. Když slyším, jak někdo vypráví, že jel dvě stě padesát a za kolik ujel trasu z Prahy do Brna, tak mi to připadá stupidní. Tito řidiči většinou dojedou, ale pokud dojde ke karambolu, zpravidla to odnese majitel staré škodovky, která toho tolik nevydrží.

Hodně cestujete. Zaskočilo vás někde něco?
Já jsem za motoristickými odlišnostmi ani cestovat nemusela. Na začátku devadesátých let jsem pracovala v Rádiu Kiss, kde jsme měli šest Nissanů Patrol dovezených z Irska, s pravostranným řízením. Kdykoliv jsem poté byla třeba v Anglii či v některém africkém státu, neměla jsem s jízdou vlevo problém. Je to jen zvyk.

Projížděla jste kruhový objezd u Vítězného oblouku?
Objela jsem ho asi třikrát, než jsem se dostala ke správnému výjezdu. Pro nováčka asi standardní situace.

Čekáte narození potomka. Projevuje se to na vašem stylu jízdy?
Znát to je, ale není to nijak promyšlené. Zkrátka jsem zcela přirozeně zvolnila.

Už máte vybránu autosedačku?
To ještě nemám. Jde spíš o pověrčivost, takže na ni zcela určitě brzy dojde. Absolutně nechápu, jak někdo může dítě posadit do auta bez autosedačky. Nepodceňovala bych ale ani přepravu psů. Já jsem si na labradora pořídila i psí bezpečnostní pás. Chráním tím jak psa, tak sebe a spolujezdce.

Řidičský průkaz si Tina Pletánková udělala v osmnácti v Praze a napoprvé. Excelentně tehdy zacouvala při zkouškách a od té doby jezdí.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...



Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Čtvereček, nebo kolečko? Čerpací stanice budou používat nové symboly

Ilustrační snímek

Kvůli jednotnému značení motorových paliv, které začne platit v celé EU od 12. října, budou stojany i tankovací pistole...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Najdete na iDNES.cz