Na zástupce motoristů udělala dojem Škoda Octavia kombi

Porotci, kteří svými různými motoristickými zkušenostmi a potřebami v testu zastupovali širokou motoristickou veřejnost, upřednostnili Škodu Octavia kombi. Nejednotní byli hlavně v pohledu na Toyotu Yaris Verso a Peugeota Partner, zatímco v hodnocení nejlevnějšího a nejmenšího ze zúčastněných automobilů, kterým byl Opel Agila, se shodli: bez výjimky ho zařadili na poslední místo.

BLANKA JONESOVÁ, 24 let, podnikatelka v reklamě, jako řidička má za sebou zhruba 100 tisíc kilometrů, vlastní Opel Omega Caravan: 1. Škoda Octavia kombi, 2. Peugeot Partner, 3. Toyota Yaris, 4. Renault Scénic, 5. Opel Agila. Auta na prvních třech místech by mi v práci plně vyhovovala prostorem, seřadila jsem je tedy jen podle subjektivních dojmů z jízdy. Zato Renault Scénic mě zklamal - když jsem ho sledovala na silnicích, měla jsem o něm lepší představy. Ve skutečnosti je uvnitř menší, než jsem očekávala. Opel Agila je malý, levně vyhlížející... Ani v jízdě mě nijak zvlášť nezaujal.

JAKUB STEHLÍK, 33 let, redaktor pořadu Jízda v České televizi, najel přes 300 tisíc kilometrů, má Tatraplan 600, Tatru 613 a Trabanta 601: 1. Škoda Octavia kombi, 2. Renault Scénic, 3. Toyota Yaris Verso, 4. Peugeot Partner, 5. Opel Agila. Renault Scénic tu byl ve své kategorii první, a mít početnější rodinu, určitě by byl mým favoritem. Zatím upřednostňuji jízdní vlastnosti a v těch jasně vede kombi od Škody. Toyota Yaris Verso má výborný motor i skvěle obestavěný prostor, ale až třetí místo si v mém hodnocení zasloužila kvůli poměrně vysoké ceně. Peugeot Partner svým charakterem připomíná spíš dodávku. Opel Agila mě zklamal měkkým a málo komfortním podvozkem.

MARTIN KOVÁŘ, 33 let, poradce ministra práce a sociálních věcí, absolvoval na 450 tisíc kilometrů, z toho 400 tisíc jako tělesně handicapovaný řidič využívající ruční ovládání řízení, soukromě využívá BMW 325 TDS: 1. Škoda Octavia kombi, 2. až 3. Toyota Yaris a Peugeot Partner, 4. Renault Scénic, 5. Opel Agila. Škoda Octavia mi imponuje jízdními vlastnostmi, Toyota Yaris Verso zase využitím a šikovností vnitřního prostoru. Hůř pohyblivý člověk ocení výborný přístup do kufru toyoty - nejen kvůli jeho hraně mimořádně nízko nad zemí, ale také díky otevírání dveří do strany, nikoliv vzhůru. Být žena, asi bych se kvůli vizáži rozhodl pro Renault Scénic. Opel Agila zůstal za mým očekáváním po všech stránkách.

MILOSLAV POŘÁDEK, 54 let, zkušební technik automobilů, najel přes milion kilometrů, vlastní Škodu Forman: 1. Toyota Yaris Verso, 2. Peugeot Partner, 3. Škoda Octavia kombi, 4. Renault Scénic, 5. Opel Agila. Automobily nejsou stejné kategorie, a mám-li je hodnotit z hlediska prostoru a užitných vlastností, dám na první dvě místa toyotu a peugeota s tím, že partner dostává méně bodů hlavně kvůli vzhledu užitkového vozu, méně komfortnímu interiéru a menšímu poloměru zatáčení. Protože nejsem podnikatel, koupil bych si nejspíš Škodu Octavia kombi, která by mi vyhovovala prakticky ve všem kromě malého pravého vnějšího zrcátka. Scénic má velký klad v elegantním vzhledu, a naopak kritizuji malý prostor pro nohy řidiče. Agila není špatný vůz, ale nezaujme.

MARTIN STACH, 21 let, student vysoké školy a současně obchodní zástupce, na kontě má zhruba 40 tisíc kilometrů, jezdí Peugeotem 309 diesel: 1. Škoda Octavia, 2. Peugeot Partner, 3. Renault Scénic, 4. Toyota Yaris Verso, 5. Opel Agila. Upřednostňuji octavii kombi, protože spojuje pohodlné svezení s výbornými jízdními vlastnostmi a možností transportu i rozměrnějších věcí. Partner pobere nejvíc nákladu. Ale zdá se mi vhodnější pro drobného živnostníka, který vozí častěji zboží než rodinu. Scénic považuji za typického představitele rodinného vozidla pro volný čas - tomu odpovídají jízdní vlastnosti i objem zavazadlového prostoru. Yaris je zajímavá kombinace malého městského auta a vozu s větším úložným prostorem a nebál bych se jet s ním ani na dálnici, zatímco agila je svými vlastnostmi předurčena do městského provozu, k nákupům a odvozu dětí do školy.

JAN PROKOP, 27 let, majitel designérské firmy, má za sebou přes 300 tisíc kilometrů a soukromě vlastní Toyotu Avensis: 1. Škoda Octavia kombi, 2. Toyota Yaris Verso, 3. Peugeot Partner, 4. Renault Scénic, 5. Opel Agila. Škoda Octavia s klasickou karoserií kombi nabízí využití nejen pro rodinu, ale také pro mnohé druhy podnikání. Navíc jízdními vlastnostmi uspokojí i sportovněji založeného řidiče. Yaris Verso poskytuje cestujícím i nákladu neobyčejný prostor a vynikající je z ergonomického hlediska. Peugeota Partner považuji za neuvěřitelně praktické auto s horším posezem proti klasickému vozu a s horším výhledem přes přední sloupek. V Renaultu Scénic subjektivně pociťuji nepříjemný posez - připadám si jako v autobuse. Jezdím agresivněji, a proto mi nevyhovuje ani dost naležato postavený volant. Rovněž kritizuji sice poměrně bohaté, leč malé odkládací prostory. Malý opel mě zarazil hlavně z mého pohledu špatným převodovým ústrojím a spojkou. Na druhé straně je nejlevnější. Těžko odhadovat, zda na zdejším trhu najde početnější klientelu. Konkurence nejlevnější fabie bude velmi ostrá.

IVAN ZATYKO, 36 let, zkušební technik automobilů, má za sebou přes půl milionu kilometrů, má Volkswagen Passat 1.9 TD kombi: 1. Toyota Yaris Verso, 2. Peugeot Partner, 3. Škoda Octavia kombi, 4. Renault Scénic, 5. Opel Agila. Pro Toyotu hovoří v mém pohledu zajímavý design, prostor na předních i zadních sedadlech vzhledem k velikosti vozu, perfektní ovladatelnost... Naopak mi nevyhovuje digitální ukazatel - kaplička - uprostřed přístrojové desky. Partner je pohodlný, prostorný a dobře ovladatelný automobil, který jsem poznal také s líným, ale zato úsporným dieselovým motorem. Octavia je poněkud jiná a nelze ji považovat za velkoprostorové auto, nicméně její kufr je bombastický, i když na úkor místa na zadních sedadlech. A nic naplat, patří k dražším vozům. Vzhledem k tomu, jak hodně se prodává, mě zklamal Renault Scénic - přeplácaným vnitřkem, ležatým volantem, vnitřním hlukem, úzkými zadními opěradly... Agilu považuji za nevýrazný vůz s nepřesným řazením a tuhým řízením s ohledem na to, že má sloužit asi hlavně ve městě. Předností pro městský provoz naopak jsou rozměry a přehledná přístrojová deska.

VLADIMÍR PETRUŠ, 44 let, podnikatel - správce internetových motoristických stránek a v minulosti technický komisař při sportovních motoristických podnicích, ujel přes 400 tisíc kilometrů se škodovkami, nyní vlastní felicii 1.3: 1. Renault Scénic, 2. Škoda Octavia kombi, 3. Peugeot Partner, 4. Toyota Yaris Verso, 5. Opel Agila. Představená auta se těžko srovnávají, ale mám-li přece jen sestavit pořadí, upřednostním Renault Scénic, který se mi líbí zvenku i zevnitř. Umím si s ním představit pohodlné dlouhé cestování. Octavia je klasický vůz kombi s obrovským zavazadlovým prostorem. Ještě větší místo nabízí partner, který může stejně dobře přes týden sloužit živnostníkovi v práci a o víkendu k výletu s rodinou. U versa je ukázkově využitý vnitřní prostor, ale kritizuji hlavně levně vyhlížející plasty a na na příčných nerovnostech hlučný podvozek. Opel se zřejmě snaží modelem Agila dohnat konkurenci, ale výsledek tohoto úsilí mne nijak nezaujal. Svoje výhody může prokázat hlavně ve městě a při komplikovaném parkování, ale nechtěl bych v takovém autě jezdit ve čtyřech.