Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Automobilky postaví v Evropě síť nabíječek pro elektromobily

  9:23aktualizováno  9:23
Velké německé automobilky a společnost Ford se dohodly, že společně investují do celoevropské sítě rychlých dobíjecích stanic pro elektromobily. Cílem je zvýšit poptávku po tomto typu vozů a taky postavit protiváhu Tesle a jejím Superchargerům.

Porsche Panamera 4 E-Hybrid | foto: Porsche

Německá automobilka Volkswagen a její dceřiné společnosti Audi a Porsche, BMW, Daimler a evropská divize amerického Fordu podepsaly memorandum, v němž se zavazují, že v příštím roce postaví nejdříve 400 a do roku 2020 tisíce rychlých dobíjecích stanic podél hlavních evropských tras. Rychlost nabíjení na těchto stanicích bude 350 kilowattů v hodině, což umožní nabít vůz za několik minut na 80 procent. Pro srovnání: běžné nabíjení doma v garáži trvá šest až osm hodin.

Právě pomalé nabíjení, nedostatečná síť dobíjecích stanic a vysoká pořizovací cena vozu zatím běžné spotřebitele od nákupu elektromobilu odrazovaly.

Evropské automobilky reagují na úspěch pionýra elektromobilů americké firmy Tesla, na jejíž Model 3 je spousta předobjednávek, zatímco prodej jiných značek je zatím spíše rozpačitý.

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla

Superchargery - nabíječky pro rychlé dobíjení automobilky Tesla

Právě Tesla už síť dobíjecích stanic v Evropě provozuje, aktuálně jich je na 700 a dobíjení je na nich zdarma. Podle mluvčího firmy Daimler se zatím nepočítá s tím, že by plánované dobíjecí stanice nabízely elektřinu zdarma, jednání s dodavateli probíhají.

V České republice zatím jezdí podle informací skupiny ČEZ asi 1000 elektromobilů. Celkem je v Česku registrováno přes sedm milionů vozidel. Dobíjecích stanic pro elektromobily jsou řádově desítky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.