Diskuze
Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů
Děkujeme za pochopení.
P15e53t15r 29N70e81h36a17s39i49l
A další důkaz, že autoři lžou jako když tiskne.
Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !
https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed
M20i95r44e46k 61G57a73j38e75r
Pro autory clanku: Opravte chybne tvrzeni "Podobné je to i s cenou, která se dnes pohybuje lehce pod 300 dolary za kWh." Kdyby energie na pohon auta byla tak draha, tak dnes zadne elektromobily nejezdi. Spravne melo snad byt "pod 300 dolary za kWh kapacity baterii."
P17e42t54r 18N86e95h47a89s98i46l
Jenže ta hodnota 300 je jen zbožné přání člověka co nenávidí elektromobily.
Sám šéf AUDI přiznal, že dnes kupují baterii za 112$ / kWh:
V82l32a37d47i78s90l77a26v 29N67o86h85e28j87l
elektromobilizmus je slepa vetev, tak jako byla pred 100 lety. muze to fungovat pri dotacich v malem mnozstvi pro bohace, ale to je tak vsechno. neni mozne takova kvanta el. energie vyrabet a transferovat aby to bylo ekonomicke i ekologicke, aniz bychom zakopavali o vetrne, solarni ci jaderne elektrarny a hromady kabelu vsude... nemluve o blackoutech a hromadach a hromadach starych baterii...
P95e95t68r 49N95e66h20a72s98i96l
A proto Nissan prodávaá svá elektrická auta po 100 tisících, Tesla zrovna tak, Renault také, VW eGolf, eUP se prodávají také hodně dobře, Huinday ioiq nestíhá, BMW i3 také nestíhá a prodaných jsou již 10 ti tísice.
Celkem elektromobilů na světě je již přes 2 miliony. I když je to stále mizivé procento o proti spalovákům. Trend je jasný a počty a prodeje se každým rokem zdvoj/trojnásobují. V nosrku jsou elektromobily na prvních místech prodejů, v Číně mají už cca 2% trhu. A sice je to směšných 2 %, ale mluvíme o číně, kde procenta jsou úplně jiné řády, než u nás.
V ČR jich je zatím hodně málo. Jen asi 1500 elektromobilů. Jsem v tomto ohledu hodně zaostalý o proti západu.
J18a91n 65K87r68p96e66c
a kdo ten účet zaplatí?
M70a79r56t18i17n 22K31a23r66á81s22e27k
A kdo zaplati ty stabiliony za budoucnost spalovacich aut?
O13n76d43ř36e69j 36L15o91š79o83t54h
Tesla na to jde zajímavě, sice se snaží vyvíjet složité technologie, ale zatím se ještě ani nenaučili poskládat karoserii tak, aby to nevypadalo jak smontované na koleni v indické garáži.
Tesla v roce 2040 tady nebude, tedy ne jako samostatná firma, značku koupí nějaká velká automobilka a pak její výroba začne dávat trochu smysl a Elon Musk si vymyslí jinou hračku na tahání dotací a dojení naivních akcionářů, kterým jen sází na růst akcií a je jim jedno, že firma nemá na to se dostat aspoň na nulu.
Všechny automobilky totiž vydělávají na propracovaném a efektivním procesu, kdy je každá maličkost do puntíku spočítaná a dá se říct, že to platí o celém automotive.
Tesla zatím nebyla za několik let schopná rozjet sériovou výrobu a vlastní proces odladit a zatím to ani nevypadá, že by k tomu měla nakročeno.
Připomíná to fotbalovou Spartu, která vsadila na špatného koně a nechce si přiznat, že se vydala špatným směrem.
Pana Muska respektuji, takoví lidé dokáží měnit svět, ale někdy je třeba vyšlapat i slepou uličku a tak se děje v případě Tesly a jejího dosavadního počínání.
T33o50m77á36š 32K48r15a80i27n34a
No já si myslím, že nejjednodušší řešení bude, když si každý elektromobil s sebou bude vozit benzínovou elektrocentrálu a když bude potřebovat nabít baterie, tak řidič nahodí elektrocentrálu a na dvě - tři hodinky si schrupne
J22i41ř87í 53S88c58h42w25a29c57h
to je dnes běžná praxe. Říká se tomu hybrid a děje se tak za jízdy a řidič nemusí vůbec nic nahazovat
L31a60d97i70s61l77a98v 71K63v82a71s52n85i43č43k16a
Až se budou elektromobily opravdu vyrábět, firma Tesla už tady nebude, nebo možná bude mít těch 2,7 biliónů nějaké měny.... dluhů. To co vyrábí auto-Tesla dokáže vyrobit kdekdo, jenom na tom nic nevydělá, stejně jako Tesla, a ne každý zíkazník chce kupovat auto za milióny, když mu v pohodě stačí jeden řád míň. Stejně bych řekl, že to nakonec vyhraje elektro na vodík - palivové články, zabijáci baterií. Benzínky budou vodíkovky, "dobito" bude stejně rychlé jako u nafto-benzínu. Jenom až se ta cena vodíku podaří trošku přemalovat směrem dolů.
M45a44r68t85i64n 12N47e26č46a55s
V kilogramu dřeva se ukrývá 4,5 kWh energie. V kilogramu černého uhlí 9 kWh. V kilogramu nafty 13 kWh. V kilogramu li-ion akumulátoru 0,14 kWh.
Přičemž akumulátor obsahuje hromadu jedovatých chemických svinstev a až vám za pár let odejde, příroda zapláče. To už je pokrokovější jezdit parním strojem na uhlí
J59i64ř64í 96S52c98h72w21a10c86h
aha, takže když akumuliátor po vybití 0,14kWh/kg vyhazuješ, tak to pak jó, to naděláš spoustu svinstva a bylo by efektivnější, kdybys jezdil parní lokomotivou....
R16o20m65a56n 26P49o76l15á81č46e72k
2,7, resp. 69 bilionů mi přijde docela málo... Když si vezmu, že Temelín bude stát cca 250 mld. a utáhne 70 nabíjiecích stanic. K tomu přenosová sít taky bude potřebovat rapidně zlepšit...
P22e21t45r 81N28e58h29a23s81i33l
J myslel, že to má být 300 mld. Ale hlavně to je jenom první odhad! Všechny odhady ceny jaderných elektráren se nakonec vyšplhali na minimálně 3-násobek. Tj. skoro 1 bilión Korun!!!
P15e28t44r 17M65a40r71e79č73e43k
Výrobní cena 1kWh je jeden dolar?? To bude asi nějaký hoax ..
L55a10d35i78s22l69a25v 34K42v43a10s82n61i82č51k85a
Když se připočte cena toho dobíjecího udělátka, tak dost možná i 1,01 dolaru.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě
Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...