Diskuze
Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů
Děkujeme za pochopení.
P11e49t89r 85N72e22h45a51s81i43l
A další důkaz, že autoři lžou jako když tiskne.
Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !
https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed
M76i82r85e18k 20G35a16j39e93r
Pro autory clanku: Opravte chybne tvrzeni "Podobné je to i s cenou, která se dnes pohybuje lehce pod 300 dolary za kWh." Kdyby energie na pohon auta byla tak draha, tak dnes zadne elektromobily nejezdi. Spravne melo snad byt "pod 300 dolary za kWh kapacity baterii."
P55e18t19r 92N68e37h23a15s16i81l
Jenže ta hodnota 300 je jen zbožné přání člověka co nenávidí elektromobily.
Sám šéf AUDI přiznal, že dnes kupují baterii za 112$ / kWh:
V46l43a21d48i71s17l98a64v 12N20o45h52e48j11l
elektromobilizmus je slepa vetev, tak jako byla pred 100 lety. muze to fungovat pri dotacich v malem mnozstvi pro bohace, ale to je tak vsechno. neni mozne takova kvanta el. energie vyrabet a transferovat aby to bylo ekonomicke i ekologicke, aniz bychom zakopavali o vetrne, solarni ci jaderne elektrarny a hromady kabelu vsude... nemluve o blackoutech a hromadach a hromadach starych baterii...
P74e33t96r 91N78e86h10a54s44i27l
A proto Nissan prodávaá svá elektrická auta po 100 tisících, Tesla zrovna tak, Renault také, VW eGolf, eUP se prodávají také hodně dobře, Huinday ioiq nestíhá, BMW i3 také nestíhá a prodaných jsou již 10 ti tísice.
Celkem elektromobilů na světě je již přes 2 miliony. I když je to stále mizivé procento o proti spalovákům. Trend je jasný a počty a prodeje se každým rokem zdvoj/trojnásobují. V nosrku jsou elektromobily na prvních místech prodejů, v Číně mají už cca 2% trhu. A sice je to směšných 2 %, ale mluvíme o číně, kde procenta jsou úplně jiné řády, než u nás.
V ČR jich je zatím hodně málo. Jen asi 1500 elektromobilů. Jsem v tomto ohledu hodně zaostalý o proti západu.
M73a96r53t95i29n 23K50a13r71á91s91e56k
A kdo zaplati ty stabiliony za budoucnost spalovacich aut?
O46n95d81ř51e35j 32L83o96š26o19t90h
Tesla na to jde zajímavě, sice se snaží vyvíjet složité technologie, ale zatím se ještě ani nenaučili poskládat karoserii tak, aby to nevypadalo jak smontované na koleni v indické garáži.
Tesla v roce 2040 tady nebude, tedy ne jako samostatná firma, značku koupí nějaká velká automobilka a pak její výroba začne dávat trochu smysl a Elon Musk si vymyslí jinou hračku na tahání dotací a dojení naivních akcionářů, kterým jen sází na růst akcií a je jim jedno, že firma nemá na to se dostat aspoň na nulu.
Všechny automobilky totiž vydělávají na propracovaném a efektivním procesu, kdy je každá maličkost do puntíku spočítaná a dá se říct, že to platí o celém automotive.
Tesla zatím nebyla za několik let schopná rozjet sériovou výrobu a vlastní proces odladit a zatím to ani nevypadá, že by k tomu měla nakročeno.
Připomíná to fotbalovou Spartu, která vsadila na špatného koně a nechce si přiznat, že se vydala špatným směrem.
Pana Muska respektuji, takoví lidé dokáží měnit svět, ale někdy je třeba vyšlapat i slepou uličku a tak se děje v případě Tesly a jejího dosavadního počínání.
T69o26m57á71š 84K30r31a14i94n30a
No já si myslím, že nejjednodušší řešení bude, když si každý elektromobil s sebou bude vozit benzínovou elektrocentrálu a když bude potřebovat nabít baterie, tak řidič nahodí elektrocentrálu a na dvě - tři hodinky si schrupne
J65i98ř27í 48S82c90h16w26a84c19h
to je dnes běžná praxe. Říká se tomu hybrid a děje se tak za jízdy a řidič nemusí vůbec nic nahazovat
L63a82d90i18s30l17a56v 56K95v76a45s79n96i64č13k51a
Až se budou elektromobily opravdu vyrábět, firma Tesla už tady nebude, nebo možná bude mít těch 2,7 biliónů nějaké měny.... dluhů. To co vyrábí auto-Tesla dokáže vyrobit kdekdo, jenom na tom nic nevydělá, stejně jako Tesla, a ne každý zíkazník chce kupovat auto za milióny, když mu v pohodě stačí jeden řád míň. Stejně bych řekl, že to nakonec vyhraje elektro na vodík - palivové články, zabijáci baterií. Benzínky budou vodíkovky, "dobito" bude stejně rychlé jako u nafto-benzínu. Jenom až se ta cena vodíku podaří trošku přemalovat směrem dolů.
M41a76r79t41i10n 28N21e66č69a32s
V kilogramu dřeva se ukrývá 4,5 kWh energie. V kilogramu černého uhlí 9 kWh. V kilogramu nafty 13 kWh. V kilogramu li-ion akumulátoru 0,14 kWh.
Přičemž akumulátor obsahuje hromadu jedovatých chemických svinstev a až vám za pár let odejde, příroda zapláče. To už je pokrokovější jezdit parním strojem na uhlí
J19i37ř61í 75S81c24h17w51a50c31h
aha, takže když akumuliátor po vybití 0,14kWh/kg vyhazuješ, tak to pak jó, to naděláš spoustu svinstva a bylo by efektivnější, kdybys jezdil parní lokomotivou....
R59o90m70a13n 48P52o38l52á61č79e37k
2,7, resp. 69 bilionů mi přijde docela málo... Když si vezmu, že Temelín bude stát cca 250 mld. a utáhne 70 nabíjiecích stanic. K tomu přenosová sít taky bude potřebovat rapidně zlepšit...
P72e80t19r 81N20e71h18a28s92i66l
J myslel, že to má být 300 mld. Ale hlavně to je jenom první odhad! Všechny odhady ceny jaderných elektráren se nakonec vyšplhali na minimálně 3-násobek. Tj. skoro 1 bilión Korun!!!
P66e39t10r 59M76a63r94e47č63e63k
Výrobní cena 1kWh je jeden dolar?? To bude asi nějaký hoax ..
L68a43d20i48s28l62a68v 44K23v59a30s59n85i81č32k12a
Když se připočte cena toho dobíjecího udělátka, tak dost možná i 1,01 dolaru.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...