Diskuze

Účet za budoucnost s elektromobily: 2,7 bilionu dolarů

Investiční banka Morgan Stanley vystavila elektrické budoucnosti vysoký účet: zapotřebí bude 2,7 bilionu dolarů, to je 69 bilionů korun. Vložené peníze ale zároveň přinesou výrazný posun ve vývoji.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

A další důkaz, že autoři lžou jako když tiskne.

Tisková zpráva GM hovoří o tom, že Elektromobil bolt má cenu baterie $145/kWh. Strana 16. A nový elektromobil bude mít pod $100/kWh !

https://www.scribd.com/document/365970680/GM-autonomous-driving-presentation#from_embed

0 0
možnosti

M76i82r85e18k 20G35a16j39e93r

29. 11. 2017 0:48

Pro autory clanku: Opravte chybne tvrzeni "Podobné je to i s cenou, která se dnes pohybuje lehce pod 300 dolary za kWh." Kdyby energie na pohon auta byla tak draha, tak dnes zadne elektromobily nejezdi. Spravne melo snad byt "pod 300 dolary za kWh kapacity baterii."

0 0
možnosti

Jenže ta hodnota 300 je jen zbožné přání člověka co nenávidí elektromobily.

Sám šéf AUDI přiznal, že dnes kupují baterii za 112$ / kWh:

https://insideevs.com/audis-ev-batteries-cost-e100kwh/

0 0
možnosti

elektromobilizmus je slepa vetev, tak jako byla pred 100 lety. muze to fungovat pri dotacich v malem mnozstvi pro bohace, ale to je tak vsechno. neni mozne takova kvanta el. energie vyrabet a transferovat aby to bylo ekonomicke i ekologicke, aniz bychom zakopavali o vetrne, solarni ci jaderne elektrarny a hromady kabelu vsude... nemluve o blackoutech a hromadach a hromadach starych baterii...

3 2
možnosti

A proto Nissan prodávaá svá elektrická auta po 100 tisících, Tesla zrovna tak, Renault také, VW eGolf, eUP se prodávají také hodně dobře, Huinday ioiq nestíhá, BMW i3 také nestíhá a prodaných jsou již 10 ti tísice.

Celkem elektromobilů na světě je již přes 2 miliony. I když je to stále mizivé procento o proti spalovákům. Trend je jasný a počty a prodeje se každým rokem zdvoj/trojnásobují. V nosrku jsou elektromobily na prvních místech prodejů, v Číně mají už cca 2% trhu. A sice je to směšných 2 %, ale mluvíme o číně, kde procenta jsou úplně jiné řády, než u nás.

V ČR jich je zatím hodně málo. Jen asi 1500 elektromobilů. Jsem v tomto ohledu hodně zaostalý o proti západu.

0 2
možnosti

J79a82n 17K79r97p64e91c

28. 11. 2017 23:22

a kdo ten účet zaplatí?

0 0
možnosti

A kdo zaplati ty stabiliony za budoucnost spalovacich aut?

0 0
možnosti
Foto

Tesla na to jde zajímavě, sice se snaží vyvíjet složité technologie, ale zatím se ještě ani nenaučili poskládat karoserii tak, aby to nevypadalo jak smontované na koleni v indické garáži.

Tesla v roce 2040 tady nebude, tedy ne jako samostatná firma, značku koupí nějaká velká automobilka a pak její výroba začne dávat trochu smysl a Elon Musk si vymyslí jinou hračku na tahání dotací a dojení naivních akcionářů, kterým jen sází na růst akcií a je jim jedno, že firma nemá na to se dostat aspoň na nulu.

Všechny automobilky totiž vydělávají na propracovaném a efektivním procesu, kdy je každá maličkost do puntíku spočítaná a dá se říct, že to platí o celém automotive.

Tesla zatím nebyla za několik let schopná rozjet sériovou výrobu a vlastní proces odladit a zatím to ani nevypadá, že by k tomu měla nakročeno.

Připomíná to fotbalovou Spartu, která vsadila na špatného koně a nechce si přiznat, že se vydala špatným směrem.

Pana Muska respektuji, takoví lidé dokáží měnit svět, ale někdy je třeba vyšlapat i slepou uličku a tak se děje v případě Tesly a jejího dosavadního počínání.

0 1
možnosti

No já si myslím, že nejjednodušší řešení bude, když si každý elektromobil s sebou bude vozit benzínovou elektrocentrálu a když bude potřebovat nabít baterie, tak řidič nahodí elektrocentrálu a na dvě - tři hodinky si schrupne ;-)

1 1
možnosti

to je dnes běžná praxe. Říká se tomu hybrid a děje se tak za jízdy a řidič nemusí vůbec nic nahazovat :-P

0 0
možnosti

Až se budou elektromobily opravdu vyrábět, firma Tesla už tady nebude, nebo možná bude mít těch 2,7 biliónů nějaké měny.... dluhů. To co vyrábí auto-Tesla dokáže vyrobit kdekdo, jenom na tom nic nevydělá, stejně jako Tesla, a ne každý zíkazník chce kupovat auto za milióny, když mu v pohodě stačí jeden řád míň. Stejně bych řekl, že to nakonec vyhraje elektro na vodík - palivové články, zabijáci baterií. Benzínky budou vodíkovky, "dobito" bude stejně rychlé jako u nafto-benzínu. Jenom až se ta cena vodíku podaří trošku přemalovat směrem dolů.

0 1
možnosti

V kilogramu dřeva se ukrývá 4,5 kWh energie. V kilogramu černého uhlí 9 kWh. V kilogramu nafty 13 kWh. V kilogramu li-ion akumulátoru 0,14 kWh.

Přičemž akumulátor obsahuje hromadu jedovatých chemických svinstev a až vám za pár let odejde, příroda zapláče. To už je pokrokovější jezdit parním strojem na uhlí :-P

3 1
možnosti

aha, takže když akumuliátor po vybití 0,14kWh/kg vyhazuješ, tak to pak jó, to naděláš spoustu svinstva a bylo by efektivnější, kdybys jezdil parní lokomotivou.... ;-D

2 0
možnosti

2,7, resp. 69 bilionů mi přijde docela málo... Když si vezmu, že Temelín bude stát cca 250 mld. a utáhne 70 nabíjiecích stanic. K tomu přenosová sít taky bude potřebovat rapidně zlepšit...

2 0
možnosti

J myslel, že to má být 300 mld. Ale hlavně to je jenom první odhad! Všechny odhady ceny jaderných elektráren se nakonec vyšplhali na minimálně 3-násobek. Tj. skoro 1 bilión Korun!!!

0 0
možnosti

Výrobní cena 1kWh je jeden dolar?? 8-o To bude asi nějaký hoax .. ;-D

2 0
možnosti

Když se připočte cena toho dobíjecího udělátka, tak dost možná i 1,01 dolaru.

0 1
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...