Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Naděje pro ropu: Auto na benzinové výpary

Auto, které umí uhánět 225 kilometrů v hodině a přitom vystačí s 2,7 litry benzinu na stokilometrovou vyjížďku, už nejezdí jen na stránkách vědeckofantastických románů. Právě takovou dietní tříkolku postavil a chce vyrábět americký vynálezce George Parker.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek od lesa

29. 12. 2006 17:13
Hadraplán z plechu

nic nového pod sluncem!

Spíše trochu investice do montgomeráku, čtyřtaktní motor a originální koncepce pro invalidy je zase up to date.

0 0
možnosti

Richard

27. 11. 2006 11:39
ad1

David ma pravdu. Do spalovaciho prostoru se ma sanci dostat benzin jen pri studenem motoru kde steka po stene valce do oleje. O splyovani benzin se stara but karburator, nebo vstrikovaci jednoka, ktrera strika benzin  do saciho traktu aby mel sanci se odparit. Primy vstrik do valce treba i koncernu WV obstarava modifikovany common rail. Je to dost veda prave proto aby se vsechen benzin odparil a vznikla smes par. Kapicky ani nic takoveho se za normalnich okolnosti do valce dostat nesmi, uz kvuli tomu, ze je takovou smes problematicke zapalit. (kdo videl prechlastanou 120 a mokre svicky, da mi za pravdu)

0 0
možnosti

rudastraka

27. 11. 2006 14:18
Re: ad1

vysvetli mi jak se benin pripadne nafta odparuje ze vstrikovacich trysek. podle meho se do spalovaciho prostoru vstrikne jemne rozprasene palivo, ktere bud okamzite shori, nebo se zmeni v paru shoru pak para. ale do spalovaciho prostoru se vstrikuje palivo v kapalnem stavu

0 0
možnosti

Dan

27. 11. 2006 11:37
Ubohe

ten clanek ma ubohou uroven Rv

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 13:13
Re: Ubohe

A opět děd Vševěd.

Tento článek je o tom, že jakýsi Američan zkonstruoval vůz, který je schopen dosahovat srovnatelných jízdních vlastností jako běžná auta současnosti, a to za významně nižší spotřeby paliva při použití jisté unikátní technologie.

Co máte proti šíření takové informace?

Mě jako člověku na hony vzdálenému automobilovým odbornostem tato informace dostačuje. Až se ve mě probudí zájem o blízké studium pohonných jednotek, podám si přihlášku na dopravní fakultu Jana Pernera do Pardubic. (Pak budu taky okupovat diskuzní fóra opovržlivými frky typu "no to je teda úúúúroveň... pfff!".)

0 0
možnosti

Dan

27. 11. 2006 11:36
Ubohe

Je to ubohe, divim se, ze informace do teto rubriky nefiltruje nekdo s technickym vzdelanimRv

0 0
možnosti

David

27. 11. 2006 9:40
Hmotnost

1) Spalovací motor pracuje vždycky s parami, pokud by do válce cákal benzín, jako kapalina, propálilea by se ta část, kam by dopadal.

2) 14,7 je stechiometrický poměr mezi vzduchem a benzínem - to znamená, že na všechen uhlík a vodík vyjde správné množství kyslíku.

3) Je pravdou, že při chudé směsi roste teplota spalování (spal. prostor se nechladí odpařováním paliva) a vznikají NOx. Zpětným zavedením spalin se snižuje teplota spalování a tak se redukují v dnešních motorech.

4) Ta hmotnost vozu mluví sama za sebe - 650 kg neváží žádný běžný automobil a navíc tam byla zmínka o kombinovaném provozu - což není nikde blíže vysvětleno.

5) Článek je hodně povrchní a dává hodně informací vytržených z kontextu. Možná, že by bylo lepší se zaměřit na motor samý než popisovat jeho sportovní ambice.

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 9:49
Re: Hmotnost

ad 5)

Toto je příloha celostátního deníku, nikoliv odborný magazín :-) v tomto rámci je poskytnuté množství informací dostačující.

Nechtějte z jabloně sklízet pomeranče ;-)

0 0
možnosti

Ruler

27. 11. 2006 9:39
můj názor

pro vývojáře a konstruktéry a výrobce už dávno NENÍ problém vyrábět běžná auta se spotřebou 4 nebo 3 litry na 100... ale lobby nadnárodních naftařských korporací a návazných firem to prostě NEDOVOLÍ, páč by tím přišly o spousty a spousty prachů...

0 0
možnosti

neodborník

27. 11. 2006 10:39
Re: můj názor

Máte na svůj názor nějaký konkrétní důkaz ? Stačí si říct a ono se to splní, zázraky na požádání,na to máme "nárok" ?

0 0
možnosti

Martin

27. 11. 2006 9:35
VW ma 1 litrovou trikolku

VW ma 1 litrovou trikolku jiz 6 let

0 0
možnosti

Agent

27. 11. 2006 9:31
Nejistota

No uvidíme, až (a zda) se to namontuje do normálního auta.

0 0
možnosti

mazlikuzlik

27. 11. 2006 9:25
tříkolka

No,já nevím,odborník na to nejsem.Ale tříkolka má podstatně menší odpor než klasické čtyřkolové vozidlo.A mám dojem,že je to polovina a nebo o třetinu nižší-to skutečně netuším.Tříkolovou variantu kdysi prosazoval i V.Král a říkal o ní,že je to zásadní koncepce jak ušetřit.Mám strach,že u běžného auta s tímto motorem by pak spotřeba byla někde okolo 4-5 l. Což zrovna žádný zázrak není.

0 0
možnosti

performer

27. 11. 2006 9:22
hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

pak se možná začnou prosazovat i ekologičtější pohony na benzin, ethanol, lpg, cng, vodík, + hybridy.

Dokud bude nafta nesmyslně levná, budeme se dál dusit dieselovými smrady.

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 9:52
Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

Možná jste nějakou dobu mimo území ČR... ale kdybyste tu byl, všiml byste si, že nafta už dávno není "nesmyslně levná". Naopak - u některých čerpaček dokonce o pár drobných překonala cenu benzínu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...