Diskuze
Naděje pro ropu: Auto na benzinové výpary
Děkujeme za pochopení.
Mirek od lesa
Hadraplán z plechu
nic nového pod sluncem!
Spíše trochu investice do montgomeráku, čtyřtaktní motor a originální koncepce pro invalidy je zase up to date.
Richard
ad1
David ma pravdu. Do spalovaciho prostoru se ma sanci dostat benzin jen pri studenem motoru kde steka po stene valce do oleje. O splyovani benzin se stara but karburator, nebo vstrikovaci jednoka, ktrera strika benzin do saciho traktu aby mel sanci se odparit. Primy vstrik do valce treba i koncernu WV obstarava modifikovany common rail. Je to dost veda prave proto aby se vsechen benzin odparil a vznikla smes par. Kapicky ani nic takoveho se za normalnich okolnosti do valce dostat nesmi, uz kvuli tomu, ze je takovou smes problematicke zapalit. (kdo videl prechlastanou 120 a mokre svicky, da mi za pravdu)
rudastraka
Re: ad1
vysvetli mi jak se benin pripadne nafta odparuje ze vstrikovacich trysek. podle meho se do spalovaciho prostoru vstrikne jemne rozprasene palivo, ktere bud okamzite shori, nebo se zmeni v paru shoru pak para. ale do spalovaciho prostoru se vstrikuje palivo v kapalnem stavu
ajatollah
Re: Ubohe
A opět děd Vševěd.
Tento článek je o tom, že jakýsi Američan zkonstruoval vůz, který je schopen dosahovat srovnatelných jízdních vlastností jako běžná auta současnosti, a to za významně nižší spotřeby paliva při použití jisté unikátní technologie.
Co máte proti šíření takové informace?
Mě jako člověku na hony vzdálenému automobilovým odbornostem tato informace dostačuje. Až se ve mě probudí zájem o blízké studium pohonných jednotek, podám si přihlášku na dopravní fakultu Jana Pernera do Pardubic. (Pak budu taky okupovat diskuzní fóra opovržlivými frky typu "no to je teda úúúúroveň... pfff!".)
Dan
Ubohe
Je to ubohe, divim se, ze informace do teto rubriky nefiltruje nekdo s technickym vzdelanim
David
Hmotnost
1) Spalovací motor pracuje vždycky s parami, pokud by do válce cákal benzín, jako kapalina, propálilea by se ta část, kam by dopadal.
2) 14,7 je stechiometrický poměr mezi vzduchem a benzínem - to znamená, že na všechen uhlík a vodík vyjde správné množství kyslíku.
3) Je pravdou, že při chudé směsi roste teplota spalování (spal. prostor se nechladí odpařováním paliva) a vznikají NOx. Zpětným zavedením spalin se snižuje teplota spalování a tak se redukují v dnešních motorech.
4) Ta hmotnost vozu mluví sama za sebe - 650 kg neváží žádný běžný automobil a navíc tam byla zmínka o kombinovaném provozu - což není nikde blíže vysvětleno.
5) Článek je hodně povrchní a dává hodně informací vytržených z kontextu. Možná, že by bylo lepší se zaměřit na motor samý než popisovat jeho sportovní ambice.
ajatollah
Re: Hmotnost
ad 5)
Toto je příloha celostátního deníku, nikoliv odborný magazín v tomto rámci je poskytnuté množství informací dostačující.
Nechtějte z jabloně sklízet pomeranče
Ruler
můj názor
pro vývojáře a konstruktéry a výrobce už dávno NENÍ problém vyrábět běžná auta se spotřebou 4 nebo 3 litry na 100... ale lobby nadnárodních naftařských korporací a návazných firem to prostě NEDOVOLÍ, páč by tím přišly o spousty a spousty prachů...
neodborník
Re: můj názor
Máte na svůj názor nějaký konkrétní důkaz ? Stačí si říct a ono se to splní, zázraky na požádání,na to máme "nárok" ?
Agent
Nejistota
No uvidíme, až (a zda) se to namontuje do normálního auta.
mazlikuzlik
tříkolka
No,já nevím,odborník na to nejsem.Ale tříkolka má podstatně menší odpor než klasické čtyřkolové vozidlo.A mám dojem,že je to polovina a nebo o třetinu nižší-to skutečně netuším.Tříkolovou variantu kdysi prosazoval i V.Král a říkal o ní,že je to zásadní koncepce jak ušetřit.Mám strach,že u běžného auta s tímto motorem by pak spotřeba byla někde okolo 4-5 l. Což zrovna žádný zázrak není.
performer
hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu
pak se možná začnou prosazovat i ekologičtější pohony na benzin, ethanol, lpg, cng, vodík, + hybridy.
Dokud bude nafta nesmyslně levná, budeme se dál dusit dieselovými smrady.
ajatollah
Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu
Možná jste nějakou dobu mimo území ČR... ale kdybyste tu byl, všiml byste si, že nafta už dávno není "nesmyslně levná". Naopak - u některých čerpaček dokonce o pár drobných překonala cenu benzínu.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Pronájem obchodních prostor 34 m2 - ulice Sokolovská Karlovy Vary - Rybáře
Sokolovská, Karlovy Vary - Rybáře
10 000 Kč/měsíc