Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Naděje pro ropu: Auto na benzinové výpary

Auto, které umí uhánět 225 kilometrů v hodině a přitom vystačí s 2,7 litry benzinu na stokilometrovou vyjížďku, už nejezdí jen na stránkách vědeckofantastických románů. Právě takovou dietní tříkolku postavil a chce vyrábět americký vynálezce George Parker.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Mirek od lesa

29. 12. 2006 17:13
Hadraplán z plechu

nic nového pod sluncem!

Spíše trochu investice do montgomeráku, čtyřtaktní motor a originální koncepce pro invalidy je zase up to date.

0 0
možnosti

Richard

27. 11. 2006 11:39
ad1

David ma pravdu. Do spalovaciho prostoru se ma sanci dostat benzin jen pri studenem motoru kde steka po stene valce do oleje. O splyovani benzin se stara but karburator, nebo vstrikovaci jednoka, ktrera strika benzin  do saciho traktu aby mel sanci se odparit. Primy vstrik do valce treba i koncernu WV obstarava modifikovany common rail. Je to dost veda prave proto aby se vsechen benzin odparil a vznikla smes par. Kapicky ani nic takoveho se za normalnich okolnosti do valce dostat nesmi, uz kvuli tomu, ze je takovou smes problematicke zapalit. (kdo videl prechlastanou 120 a mokre svicky, da mi za pravdu)

0 0
možnosti

rudastraka

27. 11. 2006 14:18
Re: ad1

vysvetli mi jak se benin pripadne nafta odparuje ze vstrikovacich trysek. podle meho se do spalovaciho prostoru vstrikne jemne rozprasene palivo, ktere bud okamzite shori, nebo se zmeni v paru shoru pak para. ale do spalovaciho prostoru se vstrikuje palivo v kapalnem stavu

0 0
možnosti

Dan

27. 11. 2006 11:37
Ubohe

ten clanek ma ubohou uroven Rv

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 13:13
Re: Ubohe

A opět děd Vševěd.

Tento článek je o tom, že jakýsi Američan zkonstruoval vůz, který je schopen dosahovat srovnatelných jízdních vlastností jako běžná auta současnosti, a to za významně nižší spotřeby paliva při použití jisté unikátní technologie.

Co máte proti šíření takové informace?

Mě jako člověku na hony vzdálenému automobilovým odbornostem tato informace dostačuje. Až se ve mě probudí zájem o blízké studium pohonných jednotek, podám si přihlášku na dopravní fakultu Jana Pernera do Pardubic. (Pak budu taky okupovat diskuzní fóra opovržlivými frky typu "no to je teda úúúúroveň... pfff!".)

0 0
možnosti

Dan

27. 11. 2006 11:36
Ubohe

Je to ubohe, divim se, ze informace do teto rubriky nefiltruje nekdo s technickym vzdelanimRv

0 0
možnosti

David

27. 11. 2006 9:40
Hmotnost

1) Spalovací motor pracuje vždycky s parami, pokud by do válce cákal benzín, jako kapalina, propálilea by se ta část, kam by dopadal.

2) 14,7 je stechiometrický poměr mezi vzduchem a benzínem - to znamená, že na všechen uhlík a vodík vyjde správné množství kyslíku.

3) Je pravdou, že při chudé směsi roste teplota spalování (spal. prostor se nechladí odpařováním paliva) a vznikají NOx. Zpětným zavedením spalin se snižuje teplota spalování a tak se redukují v dnešních motorech.

4) Ta hmotnost vozu mluví sama za sebe - 650 kg neváží žádný běžný automobil a navíc tam byla zmínka o kombinovaném provozu - což není nikde blíže vysvětleno.

5) Článek je hodně povrchní a dává hodně informací vytržených z kontextu. Možná, že by bylo lepší se zaměřit na motor samý než popisovat jeho sportovní ambice.

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 9:49
Re: Hmotnost

ad 5)

Toto je příloha celostátního deníku, nikoliv odborný magazín :-) v tomto rámci je poskytnuté množství informací dostačující.

Nechtějte z jabloně sklízet pomeranče ;-)

0 0
možnosti

Ruler

27. 11. 2006 9:39
můj názor

pro vývojáře a konstruktéry a výrobce už dávno NENÍ problém vyrábět běžná auta se spotřebou 4 nebo 3 litry na 100... ale lobby nadnárodních naftařských korporací a návazných firem to prostě NEDOVOLÍ, páč by tím přišly o spousty a spousty prachů...

0 0
možnosti

neodborník

27. 11. 2006 10:39
Re: můj názor

Máte na svůj názor nějaký konkrétní důkaz ? Stačí si říct a ono se to splní, zázraky na požádání,na to máme "nárok" ?

0 0
možnosti

Martin

27. 11. 2006 9:35
VW ma 1 litrovou trikolku

VW ma 1 litrovou trikolku jiz 6 let

0 0
možnosti

Agent

27. 11. 2006 9:31
Nejistota

No uvidíme, až (a zda) se to namontuje do normálního auta.

0 0
možnosti

mazlikuzlik

27. 11. 2006 9:25
tříkolka

No,já nevím,odborník na to nejsem.Ale tříkolka má podstatně menší odpor než klasické čtyřkolové vozidlo.A mám dojem,že je to polovina a nebo o třetinu nižší-to skutečně netuším.Tříkolovou variantu kdysi prosazoval i V.Král a říkal o ní,že je to zásadní koncepce jak ušetřit.Mám strach,že u běžného auta s tímto motorem by pak spotřeba byla někde okolo 4-5 l. Což zrovna žádný zázrak není.

0 0
možnosti

performer

27. 11. 2006 9:22
hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

pak se možná začnou prosazovat i ekologičtější pohony na benzin, ethanol, lpg, cng, vodík, + hybridy.

Dokud bude nafta nesmyslně levná, budeme se dál dusit dieselovými smrady.

0 0
možnosti

ajatollah

27. 11. 2006 9:52
Re: hlavně je potřeba pořádně zdražit (zdanit) naftu

Možná jste nějakou dobu mimo území ČR... ale kdybyste tu byl, všiml byste si, že nafta už dávno není "nesmyslně levná". Naopak - u některých čerpaček dokonce o pár drobných překonala cenu benzínu.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Čínský Dongfeng v Česku odpálí cenovou bombu. Elektrický Box bude za půl milionu

10. dubna 2024  12:51,  aktualizováno  13:15

Součástí uvedení modelů luxusní značky Voyah státního čínského koncernu Dongfeng bylo i představení...

První jízda: Kodiaq si škodováci na rozloučenou se spalováky vymazlili

11. dubna 2024

S novým Kodiaqem si Škoda mohla vyhrát. Tým Jiřího Dytrycha, šéfa projektů spalovacích aut značky,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Na trh přichází spousta nových aut, cenová válka nese ovoce

9. dubna 2024

Zdá se, že letošní rok přijde na trh výrazně víc nových modelů než v předchozích pár letech. A...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V Boleslavi začala výroba nové Octavie. Za půl roku ji Škoda odstěhuje

9. dubna 2024  16:30

Škoda Auto začala v hlavním mladoboleslavském závodě s výrobou modernizovaného modelu Octavia. Ve...

OBRAZEM: Škodovky a tatrovky pod rentgenem. Podívejte se do útrob našich aut

16. dubna 2024

Myslíte si, že znáte auta z našich silnic jako své boty? Pohled pod naleštěné karoserie modelů...

K rychlému dobíjení nejdražší cestou. Za 7 miliard jen 7 nabíječek

16. dubna 2024

Je to vizitka, která před americkými volbami dvakrát nepotěší. Administrativa stávajícího...

Kontroverze nové alfy. Smí Milano do Milána? A je zakázáno vyrábět ji v Polsku?

15. dubna 2024

Tak bizarní start kariéry umí autu nalinkovat jen Italové. Zní to jak komedie z pera nobelisty...

Povinná antihackerská ochrana znamená stop pro oblíbené fiaty i hravá porsche

15. dubna 2024

Premium Od července 2024 bude platit nový předpis, který říká, že na území EU musí být všechna nově...