Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Pardubic pozor, po okreskách jedou nové lodě pro Brno

  12:57aktualizováno  12:57
Na šestinápravových podvozcích vyrazily v pondělí v osm hodin ráno dvě nové výletní lodě, nabraly kurz Brno. Dopravní podnik si je objednal až ve 150 kilometrů vzdáleném Hlavečníku u Týnce nad Labem.

Lodě jedou napříč Českem | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"K brněnské přehradě by měly dorazit ve čtvrtek odpoledne," říká mluvčí Dopravního podniku Linda Škrancová. Osmdesátitunové lodě, které jedou napříč Českem, jsou dlouhé 36 metrů, vysoké 6,3 a široké 5,8 metru. V úterý lodě parkují u Nasavrk a ve středu vyrazí směr Žďár nad Sázavou.

Nové lodě pro Brno

Plavidla mají kapacitu dvě stě míst a vystřídají staré lodě Bratislavu a Prahu, které už jsou odvezené pryč.

Kde můžete lodě na silnici potkat

Trasa: Nasavrky, Trhová Kamenice, Ždírec nad Doubravou, Vojnův Městec, Žďár nad Sázavou, Vatín, Ostrov nad Oslavou, Křižanov, Velká Bíteš, Domašov, Ostrovačice, Brno – Brněnská přehrada.

Konec kariéry je naplánovaný také pro další dvě Dallas a Veveří , které letos naposledy vyplují na hladinu. O jejich záchranu budou usilovat fandové lodní dopravy. "Místo nich přibudou zase další dvě nové lodě," dodává Linda Škrancová.

Je potřeba pečlivá příprava

Přeprava nadměrných nákladů vyžaduje velké přípravy. Přepravce musí mít povolení úřadů (ministerstvo dopravy, obce, krajské úřady). Přepravní firma musí pečlivě a přesně naplánovat trasu. Proměřují se podjezdy, jízdní profily, zjišťují se únosnosti mostů, nezbytný je doprovod dalšími vozidly. Někdy asistuje i policie.

Dopravní situace

Aktuální zpravodajství ze silnic najdete zde

Na trase je někdy třeba operativně upravovat: řežou se značky, prořezávají stromy. Někdy musí dorazit třeba energetici k příliš nízko prověšenému kabelovému vedení. Se stejnými problémy se potýkají i při přepravě brněnských lodí. Podívejte se do fotogalerie na Rajčeti.net.

Maximální míry

dopravních prostředků, které mohou na české silnice

  • největší povolená šířka: 2,55 m (izolované nástavby až 2,6 m, tramvaje 2,65 m)
  • nejvyšší povolená výška: 4,20 m
  • nejdelší povolená délka: základní 12 m (autobusy a nákladní soupravy až 22 m, tramvaj až 40 m, kamiony)
  • největší povolená hmotnost: 48 t

Náklad, který přesahuje běžné limity, se nazývá nadměrný náklad a smí být přepravován pouze na základě povolení regionálních nebo státních orgánů.

Náklad o celkové hmotnosti nad 60 t nebo nadměrných rozměrů lze povolit jen výjimečně, pokud žadatel prokáže, že není technicky reálné snížit hmotnost nebo rozměry přepravy ani použít jiného způsobu přepravy a že zatížitelnost mostu a únosnost vozovek ověřené statickým posouzením umožní přepravu.

Autor:


Nejčtenější



Další z rubriky

Dieselgate nabírá na obrátkách: šéfa Audi zadrželi kvůli aféře s emisemi

Audi A8

Německé úřady zadržely šéfa automobilky Audi Ruperta Stadlera v souvislosti s aférou kolem manipulací s emisemi, uvedla...

Autopojištění zdraží, rostou totiž ceny oprav stále složitějších aut

Ilustrační snímek

Moderní asistenční systémy sice dokážou snižovat počet nehod, ovšem náklady na opravy těch aut, která přesto nabourají,...

Škoda nestíhá vyrábět, hledat volné kapacity by mohla i mimo koncern VW

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Škoda by mohla outsourcovat výrobu, aby uspokojila poptávku. Renomovaný zpravodaj z autoprůmyslu Automotive News Europe...

Najdete na iDNES.cz