Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

U Pardubic pozor, po okreskách jedou nové lodě pro Brno

  12:57aktualizováno  12:57
Na šestinápravových podvozcích vyrazily v pondělí v osm hodin ráno dvě nové výletní lodě, nabraly kurz Brno. Dopravní podnik si je objednal až ve 150 kilometrů vzdáleném Hlavečníku u Týnce nad Labem.

Lodě jedou napříč Českem | foto:  Radek Cihla, MAFRA

"K brněnské přehradě by měly dorazit ve čtvrtek odpoledne," říká mluvčí Dopravního podniku Linda Škrancová. Osmdesátitunové lodě, které jedou napříč Českem, jsou dlouhé 36 metrů, vysoké 6,3 a široké 5,8 metru. V úterý lodě parkují u Nasavrk a ve středu vyrazí směr Žďár nad Sázavou.

Nové lodě pro Brno

Plavidla mají kapacitu dvě stě míst a vystřídají staré lodě Bratislavu a Prahu, které už jsou odvezené pryč.

Kde můžete lodě na silnici potkat

Trasa: Nasavrky, Trhová Kamenice, Ždírec nad Doubravou, Vojnův Městec, Žďár nad Sázavou, Vatín, Ostrov nad Oslavou, Křižanov, Velká Bíteš, Domašov, Ostrovačice, Brno – Brněnská přehrada.

Konec kariéry je naplánovaný také pro další dvě Dallas a Veveří , které letos naposledy vyplují na hladinu. O jejich záchranu budou usilovat fandové lodní dopravy. "Místo nich přibudou zase další dvě nové lodě," dodává Linda Škrancová.

Je potřeba pečlivá příprava

Přeprava nadměrných nákladů vyžaduje velké přípravy. Přepravce musí mít povolení úřadů (ministerstvo dopravy, obce, krajské úřady). Přepravní firma musí pečlivě a přesně naplánovat trasu. Proměřují se podjezdy, jízdní profily, zjišťují se únosnosti mostů, nezbytný je doprovod dalšími vozidly. Někdy asistuje i policie.

Dopravní situace

Aktuální zpravodajství ze silnic najdete zde

Na trase je někdy třeba operativně upravovat: řežou se značky, prořezávají stromy. Někdy musí dorazit třeba energetici k příliš nízko prověšenému kabelovému vedení. Se stejnými problémy se potýkají i při přepravě brněnských lodí. Podívejte se do fotogalerie na Rajčeti.net.

Maximální míry

dopravních prostředků, které mohou na české silnice

  • největší povolená šířka: 2,55 m (izolované nástavby až 2,6 m, tramvaje 2,65 m)
  • nejvyšší povolená výška: 4,20 m
  • nejdelší povolená délka: základní 12 m (autobusy a nákladní soupravy až 22 m, tramvaj až 40 m, kamiony)
  • největší povolená hmotnost: 48 t

Náklad, který přesahuje běžné limity, se nazývá nadměrný náklad a smí být přepravován pouze na základě povolení regionálních nebo státních orgánů.

Náklad o celkové hmotnosti nad 60 t nebo nadměrných rozměrů lze povolit jen výjimečně, pokud žadatel prokáže, že není technicky reálné snížit hmotnost nebo rozměry přepravy ani použít jiného způsobu přepravy a že zatížitelnost mostu a únosnost vozovek ověřené statickým posouzením umožní přepravu.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.