Dacia Logan MCV | foto: Dacia

Naftová ojetina za sto tisíc? Když na dieselu trváte, není moc na výběr

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Dalo by se říct, že diesely zažívají ústup ze slávy. Stále se zpřísňující emisní limity nejen vytlačují naftové motory z cenově dostupných a malých aut, ale také z nich dělají nesmírně složitá zařízení, jejichž dlouhodobý provoz v ojetině se snad ani nemůže vyplatit.

Když diesely neměly ty složité emisní systémy a bylo zcela běžné, že pro výkon 100 koní jste potřebovali zdvihový objem aspoň 3 litry, byly to jednoduché, spolehlivé a nesmrtelné motory. To dříve celé auto zrezivělo a podlehlo zubu času, ale motor se jen vyndal a použil jinde. Taková doba je pryč. Dnes vám i více než 100 koní nabídne kdejaká naftová patnáctistovka.

Jenže s požadavky na vyšší výkon a čisté emise se vznětové motory staly velmi komplikovanými a choulostivými. Mají velice specifické požadavky na palivo a provozní náplně a také na zacházení a servis. Není divu, že spousta majitelů dieselů se potýká s drahými problémy. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se