Diskuze

Prodej osobních aut s naftovým motorem v EU prudce klesá

Prodej osobních automobilů s naftovým motorem v zemích Evropské unie v pololetí klesl o 16 procent na 3,12 milionu vozů. Motoristé se obávají problémů spojených se znečišťováním ovzduší i poklesu prodejní hodnoty svých starších vozů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

J91i56ř84í 54J98a71h64o97d47a

15. 10. 2018 13:40

Mně je uplně jedno, jaký palivo žere motor v autě, kterým jezdím. Potřebuju jen dobrej výkon, dálkový světla, klakson a handsfree.

0 0
možnosti
Foto

V97í21t 75C78h51a68l89u66p98a

15. 10. 2018 10:35

Měl jsem diesla 1,9dci renault, no hrůza, žralo to v zimě skoro 9l/100, zdechlé to bylo, přitom údržbu jsem dělal řádně (olej+filtr co 10tis.), no už nikdy více. Ted mám benzín atmosféru a spokojenost

0 3
možnosti

J28i68ř54í 47P16u25d60i55l

14. 10. 2018 20:51

naftovej motor v osobním autě je děsnej strašák... zakažme ho !! Zakažme naftové motory v nákladních autech, v motorových mašinách..... Zakažme ho všude a hned !! Vždyť přece škodí !! Zbytečná manipulace, která je v médiích dmýchána ekoteroristy. Okamžitě uzavřít uhelné elektrárny v Evropě !! Śkodí !! A co spotřeba lodí........ Ihned potopit !!

A ta spotřeba u kontejnerové lodičky.....

:-P

Loď používá největší motor svého druhu na světě, který byl kdy postaven. Motor Wärtsilä-Sulzer RTA96-C je přeplňovaný dieselový dvoutaktní 14 válec s technologií Common rail. Motor má hmotnost 2 300 tun, při 102 otáčkách za minutu dává výkon 84,42 MW (114 800 koní). Každou hodinu spotřebuje okolo 13,7 tun paliva.

3 6
možnosti

na kilometr a tunu přepravovaného nákladu má ta loď několikanásobně menší spotřebu než naloženej kamion, o osobáku ani nemluvě!

2 2
možnosti

Nebojte - co Němec vyhodí, to Čech 3x prodá.

6 0
možnosti

T63o97m90á72š 66Z66e91m73a54n

14. 10. 2018 20:51

Popravdě řečeno tak 2-3 roky starý Outback nebo XC70 si plánuji dovézt.

Srazí-li cenu protidieselová hysterie, tím lépe.

1 1
možnosti

T53o37m80á56š 36Z68e29m19a87n

14. 10. 2018 19:57

Vtipné že je na fotce právě mercedes, protože nedávno oznámil, že budou mít dieselový hybrid:-D

1 0
možnosti

J32i37ř16í 52H18o59v23o31r71a

14. 10. 2018 19:14

Z jakého důvodu?

0 0
možnosti

Jestli někdo nadějně čeká, že podobná situace začne brzo i v ČR, tak to si ještě bohužel počká. ČR zase akorát potvrdí dovozem aut z těchto zemí, že je smetištěm Evropy. Prostě diesel všude i do města je pro většinu Čecháčků prostě mantra, bo cena nafty a spotřeba. A tak dále budou všem ostatním ve svých šrotech s čoudícím motorem smrdět pod nosem. Kéž by tyhle čoudící a smradlavé popelnice konečně hromadně neprocházeli přes emise a tím i STK. Mě už vážně nebaví za každou takovou diesel popelnicí věčně včas vystihnout zapnutí vnitřního okruhu vozu, nebo to musel předjíždět, abych se jízdou za tím šrotem nedusil.

5 5
možnosti

T26o73m89á23š 29Z46e40m73a74n

14. 10. 2018 19:58

Popravdě řečeno bych si přál aby mé auto na vyžádání vypouštělo hořčičný plyn - zapnul bych to v každé "zklidněné" čtvrti..

1 0
možnosti

V30a37š36e74k 40Ř69í83h29a

14. 10. 2018 17:44

Obecně je nafta pro pojíždění do práce na 30 km naprosto k ničemu a pokud někdo není ignorant co si vyndá filtry tak to pozná na peněžence.

Pokud si ony filtry vymontuje tak jej s ním nikam nepustí a bude platit tučné pokuty.

To je asi základ proč není nafta někde tolik výhodná.

Nicméně jediné co ji drží jsou automobilky, které ve vyšších třídách moc benzínů nenabízejí. Viz hyundai i 40 ale i Škodovka a mnoho dalších.

Věřím, že pokud by nabídli benzíny z vyšším obsahem nafta bude mít ještě menší pokles.

Otázkou ale je proč by měl úbytek dieselů někomu vadit, je to pohon jako pohon cena obdobná a svezení buď horší nebo schodné.

Podle mého to je jen o zvyku podobně jak spor zda trenýrky nebo slipy.

0 0
možnosti

P70a58v47e92l 33L70á29n48í56k

14. 10. 2018 16:51

Gratulace EU, že se jim to podařil. Je to vcelku paradox když se porovnají všechny faktory, tak nové nafťáky jsou nejvíc čisté co už snad můžou bejt a i lepší než benzíny. Ale to nikoho nezajímá, EU si prostě našla oběť a tak to bude...

A já kdybych to měl brát za sebe. Momentálně mám benzín z roku 2011 a když budeme brát spotřebu jsem kolem 6.8 l, což není žádná hitparáda ani tragédie, ale při mém zvětšujícím se nájezdu a astronomických cenách benzínu a následných účtech se vůbec nebojím říct, že moje další auto bude nějaká nafta novější , protože se mi to prostě vyplatí.

1 6
možnosti

Dieselgate propuklo v USA a v EU se propadly prodeje nejvíc v brexitujícím UK. Ale to nikoho nezajímá, Češi si prostě našli oběť a tak to bude...

2 2
možnosti

P28e95t73r 90D64v20o49r84a81k

14. 10. 2018 15:33

Mám naftové auto s dpf a vstřikem adblue. Výfuk je úplně čistý. Těším se, až cena nafty zareaguje na nižší poptávku :-) B-)

1 1
možnosti

jsou země, které naftu do osobáků prakticky nelijí a není tam ani moc levná, spíš naopak, taže to se těšíš asi marně i když bych ti naftu za 20 korun přál, horší bude, až ti s tím zakážou jezdit, pak si stejně budeš muset koupit něco jinýho a tohle nechat sešrotovat a ta doba je možná blíž, než si myslíme

1 2
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...