Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové ferrari za 400 tisíc, nebo lamboaudi?

aktualizováno 
Toužíte po ferrari nebo lamborghini, vaše finanční možnosti ovšem sahají maximálně k peugeotům, v lepším případě audi? Řešení je jednoduché, ferrari se dá pořídit za 10 tisíc liber, lamborghini za necelých pětasedmdesát tisíc euro.
Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi

Originální Lamborghini Murciélago, jeho kopii pohání motor od Audi | foto: Lamborghini

S novým silničním zákonem řidiči zpomalili, takže se nepozná, že narozdíl od originálu váš falešný supersport neumí atakovat třístovku. Ovšem pozor na závody na semaforech, porážka hrozí i od trochu nasupenějšího hatchbacku.

Peugerrari

Ferrari 360 Modena od firmy Extreme Cars vychází z jednoho z nejkrásnějších kupé devadesátých let Peugeotu 406 kupé. Design obou má na svědomí italský Pininfarina.

Tím, že mají šestku ve jméně ovšem společné znaky končí. Falešnému ferrari se roztáčí špatná kola, odveze moc lidí a motor je také na modenu na nesprávném konci auta.

Kit v ceně deseti tisíc liber (420 000 Kč) pomůže poupravit exteriér. Že ale něco není v pořádku prozradí motor, který namísto burácení za hlavami posádky, čtyř- maximálně šestiválcově vrní nad přední nápravou.

Po otevření zadní kapoty se namísto mnohaválcové skulptury s magickým jménem ferrari otevře 390 litrů kufru.

Praktickou stránku vyznává také interiér, pojme namísto obvyklých dvou hned čtyři cestující; za 100 liber se však dá dokoupit speciální zástěna, která 406 coupé o dvě místa obere

Pokud neuznáváte čistou modrou krev italské automobilové šlechty, můžete mít třeba dieselové skoro-ferrari. Kupé "čtyřistašestky" se dalo pořídit s benzinovými čtyřválci o objemu 2,0 a 2,2 litru (100 a 116 kW) a naftovým 2,2litrovým 98kilowattovým HDičkem. Vrcholem nabídky pak byl třílitrový benzinový šestiválec s výkonem 207 koní (152 kilowattů).

Audilambo

V Lamborghini vládne německá automobilka Audi, jeho motory si vypůjčují extrémní modely z Ingolstadtu S6 a S8. Opačný postup zkouší německý výrobce Cyclone. Do posledního šroubku okopíroval vnitřnosti, interiér a samozřejmě také karoserii Lamborghini Murciélago.

Motor ovšem nepochází z nóbl chovu ze Sant´Agata Bolognese, ale má na sobě čtyři propletené kruhy Audi.

Nabídka německých napodobovačů je širší než v případě Lamborghini. Cyclone Murciélago je k mání ve třech verzích: 334 koňový (246 kW) osmiválec 4,2 litru vyjde na 74 800 euro (asi 2,1 milionu korun), Cyclone S8 s výkonem 265 kW (360 koní) stojí 81 800 (2,3 milionu) a konečně šestilitrový dvanáctiválec W12 se 450 koňmi (331 kW) stojí 88 800 euro (2,5 milionu).

Všechny dostanou automatickou převodovku Tiptronic a omezovač na dvěstěpadesátikilometrovou rychlost, průměrná spotřeba se má udržet na dvanácti litrech benzinu.

***
O replikách...

Pravděpodobně nejčastěji kopírované auto je legendární Lotus 7 původně vytvořený Colinem Chapmanem v roce 1957. Repliku nejpurističtějšího sporťáku vyrábí mimo mnoha ostatních také český Kaipan.

Další často napodobovaná auta jsou Porsche 356, AC Cobra, nebo Ferrari F40. Jako oblíbený základ replik ferrari a lamborghini slouží často Pontiac Fiero.

Velmi exoticky působí například estonská replika Lotusu 7 postavená na základech nesmrtelného "žigulíku".

Hotové repliky se dají pořídit na www.kitcars.com nebo na www.kitcarlinks.com.

Vzpomínky pamětníka:
V komunistickém Československu kdosi postavil funkční a vcelku podařenou repliku Lamborghini Countach. Jako základ posloužila volha (včetně původních kol). Vzpomínáte si na ni? Víte o ní něco? Pište do diskuze pod článkem, nebo na auto@idnes.cz

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Škoda 450
Před 60 lety představili v Brně Škodu 450, předchůdkyni Felicie

Přesně před šedesáti lety, na podzim roku 1957, na třetím ročníku Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně představila Škoda model 450. Parádní kabriolet,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

V zajetí Maserati
OBRAZEM: Jak se staví výstava automobilových perel. Jde o centimetry

V zajetí Maserati v obchodním centru Arkády Pankrác. Fotograf iDNES.cz byl u instalace výstavy. Při manipulaci rozhodovaly centimetry. K vidění je i jediné...  celý článek

Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO  Fastback
Ford Mustang 5,0 V8 GT DEMO Fastback

r.v. 2017, naj. 2 000 km, benzín, 1. majitel
1 328 700 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.