Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové sportování s Audi TT TDI

  14:10aktualizováno  14:10
Naftové pohonné jednotky se začínají čím dál více prosazovat i ve sportovních vozech, tedy na poli, kde jasně dominují motory benzinové. Posledním příkladem tohoto trendu je dieselové Audi TT, které výrobce představil v Ženevě.

Audi TT TDI | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Audi se chlubí tím, že nové TT s naftovým motorem pod kapotou je prvním sériovým dieselovým sportovním vozem. V realizaci tak TT předběhlo i Audi R8, které má pod kapotu dostat naftový dvanáctiválec, ale zatím je vše pouze ve fázi konceptu. ZDE

Naftové TT dostalo pod kapotu koncernový commonrailový čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 350 Nm. Právě kvůli této vysoké hodnotě, která je shodná s nejsilnějším benzinovým motorem v TT, má novinka standardně pohon všech čtyř kol quattro.

K dispozici bude naftový motor jak pro coupé, tak pro roadster, v obou případech se o přenos hnací síly postará šestistupňová manuální převodovka. Šestnáctiventilový naftový čtyřválec je výkonově tím nejslabším motorem, jaký si bude možné pod kapotu TT objednat.

To má samozřejmě svůj vliv na jízdní dynamiku – TT Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s, roadster potřebuje ještě desetinku navíc. Maximální rychlosti pak jsou 226 a 223 km/h. Připočtěme k tomu všemu ještě tvrdý chod dieselu a jeho zvuk a je jasné, že TT v tomto provedení rozhodně není určeno pravověrným milovníkům sportovní jízdy. Obzvláště ne v kabrioletu.

Zákazníci se tak budou rekrutovat spíše z řad zájemců o agilní, svižný a stylový automobil schopný zdolávat i delší vzdálenosti. Přesně takové majitele pak bude hřát příjemná spotřeba novinky, 5,3 litru na 100 kilometrů u coupé a 5,5 litru na 100 u roadsteru.

Audi TT TDI





Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.