Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftové sportování s Audi TT TDI

  14:10aktualizováno  14:10
Naftové pohonné jednotky se začínají čím dál více prosazovat i ve sportovních vozech, tedy na poli, kde jasně dominují motory benzinové. Posledním příkladem tohoto trendu je dieselové Audi TT, které výrobce představil v Ženevě.

Audi TT TDI | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Audi se chlubí tím, že nové TT s naftovým motorem pod kapotou je prvním sériovým dieselovým sportovním vozem. V realizaci tak TT předběhlo i Audi R8, které má pod kapotu dostat naftový dvanáctiválec, ale zatím je vše pouze ve fázi konceptu. ZDE

Naftové TT dostalo pod kapotu koncernový commonrailový čtyřválec 2,0 TDI s výkonem 125 kW (170 koní) a točivým momentem 350 Nm. Právě kvůli této vysoké hodnotě, která je shodná s nejsilnějším benzinovým motorem v TT, má novinka standardně pohon všech čtyř kol quattro.

K dispozici bude naftový motor jak pro coupé, tak pro roadster, v obou případech se o přenos hnací síly postará šestistupňová manuální převodovka. Šestnáctiventilový naftový čtyřválec je výkonově tím nejslabším motorem, jaký si bude možné pod kapotu TT objednat.

To má samozřejmě svůj vliv na jízdní dynamiku – TT Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 7,5 s, roadster potřebuje ještě desetinku navíc. Maximální rychlosti pak jsou 226 a 223 km/h. Připočtěme k tomu všemu ještě tvrdý chod dieselu a jeho zvuk a je jasné, že TT v tomto provedení rozhodně není určeno pravověrným milovníkům sportovní jízdy. Obzvláště ne v kabrioletu.

Zákazníci se tak budou rekrutovat spíše z řad zájemců o agilní, svižný a stylový automobil schopný zdolávat i delší vzdálenosti. Přesně takové majitele pak bude hřát příjemná spotřeba novinky, 5,3 litru na 100 kilometrů u coupé a 5,5 litru na 100 u roadsteru.

Audi TT TDI



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

Autofotka týdne: Krásné unikátní kombi Bentley je křížené s mercedesem

Bentley S2 Wendler

Zlatá šedesátá, řeknete si, když si prohlédnete výjimečné kombi Bentley, které na zakázku vytvořila německá karosárna...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Najdete na iDNES.cz