Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Naftový Nissan Micra patří k levnějším

  19:03aktualizováno  19:03
- Oproti dieselové konkurenci je nejmenší z Nissanů levnější při solidní základní výbavě. Škoda jen, že nelze dokoupit druhý airbag. Jako každý diesel je Micra střízlivá ve spotřebě a ani moc hluku vznětový motor nevydává. S objemem motoru 1,5 litru a výkonem 58 koní však vůz přece jen příliš síly nepobral. Kufr má menší a v interiéru je znát, že Micra je užší než konkurenční vozy. Dobrý dojem při testu zanechaly výborné jízdní vlastnosti.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Nissan můžete koupit
na www.automodul.cz

V době, kdy lze s trochou nadsázky říct, že auto stárne rychleji než jepice, se ani Micra nemohla vyhnout inovaci. Kromě takřka pouhých kosmetických změn na přídi a v zadních partiích je asi nejpříjemnější letošní změnou tvarování předních sedadel. Ta mají výborné boční vedení a jsou správně tuhá. V jinak praktickém interiéru, kde je i vnitřní cirkulace vzduchu, naopak chybí jakékoliv místo pro odložení nápoje. Pro ostatní věci je odkládacích míst dostatek.
Návrháři však trochu zapomněli na to, že výškové nastavení světel se využívá hlavně ve tmě, a proto by ovladači prospělo, kdyby byl osvícený. Trochu spartánsky působí i přístrojová deska, kde chybí otáčkoměr, naopak praktickým doplňkem jsou v uspěchané době digitální hodiny. Přes otvory ventilace a topení uprostřed palubní desky do kabiny teplý vzduch nepřichází, a v zimě tedy nezbývá než je uzavřít a vytápět interiér přes ostatní průduchy.
Jedničku si zaslouží výborný volant, horší je jeho ztuha jdoucí výšková regulace. Díky volantu s posilovačem řízení, mohutné přídi a téměř kolmému víku kufru je orientace v Micře snadná. Místa na pohodlných zadních sedadlech je na tuto třídu dost, jen cestující uprostřed si moc pohodlí neužije.
Po technické stránce je Micra příjemným překvapením. Z nižšího zdvihového objemu sice pramení i nižší výkon a točivý moment, přesto však není Micra líná. Výzvou jsou pro malého Nissana jen táhlá dálniční stoupání, tam už o stotřicítce uvažovat nelze. Zato ve městě je Micra díky zátahu od nízkých otáček příjemně mrštná. To vše při přijatelné spotřebě. Ve městě se pohybuje okolo šesti litrů na sto kilometrů, mimo město se bez problémů dostává pod pět litrů. Pochvalu si zaslouží i jízdní vlastnosti japonského vozítka, lepší by mohlo být řazení. Páka ční až příliš do prostoru a hlavně řazení pátého rychlostního stupně je značně nejisté.
Do slušně čalouněného zavazadlového prostoru je široký a vysoký vstup, víko kufru se otevírá dostatečně vysoko, při zavírání lze použít praktické madlo. Handicapem je však malý objem kufru. Standardně je dodáváno asymetricky dělené zadní sedadlo, čímž lze kufr různě zvětšovat.

Očima designéra
Micra nepatří mezi estetické zázraky, nenabízí nic, co by byť na chvilku zatajilo dech. Celkový tvar je silně nenápadný, ani mluvit o nadčasovém vzhledu nelze. Na druhou stranu však vyvolává pocit milého autíčka. Hlavně díky oblé, boubelaté škatulce lze s trochou nadsázky hovořit o japonském batoleti s velkýma, důvěřivýma očima.
Nedynamická, spíše mohutná přední část je dobře viditelná z místa řidiče - žádný strach z případného předního nárazu. Bokům vozu s nenásilně vykrojenými čtyřmi dveřmi by však slušela větší šířka, a to nejen vnější. I větší kola by s "kabátem" lépe ladila. Nedorostlý klukovský výraz auta je umocněn "rozcuchanými" dveřními ochrannými lištami, které vytvářejí dojem nešetrného doteku s jiným vozidlem.
PAVEL HUŠEK

Prognóza odhadce
Ani nedávná modernizace šest let starého typu neovlivní vývoj ceny v závislosti na jeho stáří - bude pravděpodobně poplatný trendu u malých asijských automobilů. Auta této provenience se vznětovým motorem v našich krajích nepatří k bazarovým bestsellerům. Lze předpokládat, že nepoškozené auto s najetými osmdesáti tisíci kilometry, udržované a ve velmi dobrém stavu, se bude po pěti letech nabízet za 125 až 135 tisíc korun, tři roky stará Micra bude stát okolo 175 tisíc korun. To je v porovnání s konkurencí méně. Například v Německu vyrobené auto stejné kategorie a stejného stáří bude o patnáct až dvacet procent dražší.
V kategorii malých vozů má dnes Micra na českém trhu podíl asi 0,2 % a tento poměr se pravděpodobně v příštím období výrazně nezmění.
PETER KOLNÍK

Hodnocení AUTO MOTO

MOTOR A PŘEVODOVKA
Výkonová charakteristika/Kultivovanost chodu 7
Pružnost 8
Řazení/odstupňování převodovky 5
Spotřeba v testu 8

KAROSERIE A INTERIÉR
Prostor na předních sedadlech 6
Prostor na zadních sedadlech 1) 7
Využití zavazadlového prostoru 2) 5
Výhled z vozu 3) 9
Vybavení interiéru 6

PODVOZEK
Jízdní vlastnosti (v běžném provozu) 8
Jízdní vlastnosti (v krajních mezích) 9
Řízení a ovladatelnost 8
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8

Poznámka: Daný vůz byl hodnocen v kontextu s konkurenty v jeho třídě s odpovídajícím objemem a výkonem motoru. Hodnocení je stupnicí od 1 (zcela nevyhovující) do 10 (špičkový). Hodnocení je výsledkem testovacích jízd dvou různých řidičů/redaktorů MF DNES. Většina testovacích jízd se uskutečnila při obsazení jednou nebo dvěma osobami. 1) Prostor nad hlavou, ve výšce ramen a beder, prostor pro nohy při krajních polohách předního sedadla a pasažéra vysokého 170 a 184 cm. 2) Využití prostoru, variabilita, snadnost nakládání, vstupní otvor. 3) Vpřed i vzad.
Design testovaného vozu hodnotí přední český designér Pavel Hušek. Prognózu odhadce sestavuje Peter Kolník, šéf tuzemské pobočky firmy Eurotax, která sleduje ceny aut po celé Evropě.

Testovaný vůz

Model

Nissan Micra 1,5DL

Výkon motoru (kW/k)

42/58

Točivý moment (Nm)

95

Spotřeba (l/100 km) *

6,8/4,3/5,2

Zrychlení 0-100 km/h (s)

18,7

Max. rychlost (km/h)

146

Objem zavazadlového prostoru (l)

206
Výbava porovnávaných vozů

Airbag řidič/spolujezdec

ano/ne

ABS

ne

El. stahování předních oken

ne

Centrální zamykání

ano

Klimatizace

ne

Cena (Kč)

284 050

Poznámka: *město/mimo město/kombinace; **el. ovládání oken + centr. zámek; ***cena platí do konce roku, pak 299 000 Kč

Pramen: AUTO MOTO

přední sedadla

absence držáku nápoje

Praktické je umístění ovládačů ventilace v horní části palubní desky.

Lakované nárazníky a zrcátka nejsou v základní ceně Micry.

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Lexus LC
Supersport s přehazovačkou je první hybrid, který řidiče baví

U Lexusu jsou frajeři, že takové auto v této podobě dovedli do výroby. Kupé LC je automobilová socha a navíc i technická lahůdka. Za 2,8 milionu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.