Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Náklad zvýší spotřebu vozu až o dva litry

aktualizováno 
-
Tři jízdní kola na střešním nosiči plně obsazeného auta zvýší spotřebu o dva litry na sto kilometrů. A zatížený vůz bez jízdních kol, zato se střešním boxem, polyká průměrně o 0,6 litru více než auto, ve kterém jede jen řidič se spolujezdcem bez dalších zavazadel.

Vyplynulo to z testu spotřeby se Škodou Fabia 1.4 16V, která v redakci MF DNES absolvuje už druhou polovinu dlouhodobého testu na 40 tisíc kilometrů.

Jak se testovalo

Redakční fabia se třikrát vydala na okruh dlouhý 154 kilometrů, z nichž 90 procent připadlo na dálnice. Poprvé seděl ve voze řidič se spolujezdcem. Podruhé kabinu zatížilo celkem 400 kilogramů, což reprezentuje auto při jízdě na dovolenou čtyři cestující a desítky kilogramů zavazadel. Nevelký kufr malého auta navíc obohatil střešní box o objemu 350 litrů s dalším pětadvacetikilogramovým zavazadlem. Náklad se tak přiblížil maximálnímu zatížení vozidla.

Co na to spotřeba?

Zatímco při první jízdě s nenaloženým vozem polykala fabia v průměru 6,9 litru benzinu na sto kilometrů, plně naložený vůz se střešním boxem spotřeboval o šest desetin litru více: 7,5 litru na sto kilometrů. Potřetí vyjela Škoda Fabia na zkušební trať se třemi horskými koly na střeše a kabinou zatíženou celkem 375 kilogramy. Tři bicykly vážily 50 kilogramů, takže auto dostalo zhruba stejné zatížení jako v druhé jízdě. Tentokrát však spotřeba ve srovnání s první jízdou vyletěla nahoru v průměru o dva litry na sto kilometrů.

Dovolená se prodraží

Ve všech třech jízdách ukázal palubní počítač průměrnou rychlost 110 kilometrů v hodině, na dálnici se řidič snažil udržovat maximální povolenou rychlost. Jízda na dovolenou se tak rázem prodraží. Spotřebuje-li auto o dva litry víc, než je motorista zvyklý během roku, dělá rozdíl u pěti set ujetých kilometrů deset litrů, u tisíce kilometrů dvacet litrů. Při tankování tuzemského benzinu za třicet korun je rozdíl v prvním případě tři sta korun, ve druhém dvojnásobný. U dražšího zahraničního benzinu rostou náklady ještě rychleji. "Spotřeba se razantněji zvýší na německých dálnicích, kde je rychlost neomezená," říká Ladislav Hynek z pražského Ústavu pro výzkum motorových vozidel.


Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Mluvčí ÚAMK Petr Vomáčka (vlevo) a odborník na problematiku emisí Libor...
ROZSTŘEL: Za problémy s filtry pevných částic může zanedbaná údržba

Ovzduší znečišťuje také doprava. Mezi nejnebezpečnější znečišťovatele patří naftová auta s poškozenými či odstraněnými filtry pevných částic. Proč je auta mají...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.