Autoklub zkoumal, jak správně rozložit věci do kufru auta. Dokonce si na to vymyslel i vlastní crash test. Torzo auta při něm brzdí z padesátikilometrové rychlosti. Špatně rozložená a upevněná zavazadla jsou v tu chvíli smrtícími projektily, které mají razanci odpovídající třiceti- až padesátinásobku jejich hmotnosti.
Posádce v takových chvílích hrozí přinejlepším vážné zranění. Zavazadla, která nekontrolovaně poletují interiérem, jsou velmi nebezpečná.
ADAC tedy doporučuje zajišťovat náklad v kufru popruhy, lany a dalšími upevňovacími pomůckami. Auta na to mají v kufru připravené různé háčky a ližiny. Těžké předměty mají být dole. Je-li to jen trochu možné, použijte roletku nebo plato kryjící kufr. Pokud je kufr úplně plný až po střechu, hodí se mříž, síť nebo podobná zástěna, aby se posádce nevysypával náklad za krk. Ti, co před lety vymontovávali zástěny z "podnikatelských nákladních" přestaveb N1, ji mohou použít.
Vybavte se popruhy a dalšími upínacími pomůckami. Jsou k sehnání na benzinkách, v autopotřebách, hobbymarketech...
Snažte se vždy vozit zadní sedadla ve vzpřímené poloze (ne sklopená opěradla), protože tvoří jakousi ochrannou stěnu. Pokud vezete tašky na zadních sedadlech, nakládejte je od těch nejtěžších, které přijdou na podlahu. Ty, co zůstanou na sedačkách, připoutejte bezpečnostními pásy.
Nenechávejte také ležet v interiéru volně předměty. Už při prudkém brzdění umí i pohozená plastová lahev nebo mapa nabrat rychlost, která je pro krk posádky nebezpečná.
Volně ležící náklad se v případě nehody může změnit ve smrtící zbraň.
Řidič také musí počítat s tím, že se zatížené auto chová jinak v zatáčkách a brzdná dráha se prodlužuje.
Nohy z přístrojovky
ADAC otestoval i crash test další oblíbené a o to nebezpečnější neřesti, která je při dlouhých cestách za mořem často k vidění. Spolujezdec si uleví tím, že opře nohy o přístrojovku. Při nehodě je pak odmrští airbag, poškození páteře je pak velmi obvyklý úraz, stejně jako napohled bizarní vykopnutí zubů vlastním kolenem.
Dlouhé cesty jsou o to nebezpečnější, že posádka zaujímá různé nestandardní polohy ve snaze ulevit zádům a končetinám. Jenže bezpečnostní prvky v autě jsou konstruované tak, aby co nejlépe ochraňovaly tělo sedící ve standardní poloze. Velmi nebezpečné je tedy třeba spát napříč na zadní sedačce (už proto, že se cestující nemůže připoutat). Také různé polohy s hlavou vraženou mezi opěrku hlavy a boční sloupek nebo s nohama vzadu sedících cestujících propletenýma kolem předních sedadel jsou velmi nebezpečné. Při nehodě pak hrozí mnohačetná zranění a ublížit v tu chvíli umí třeba i airbagy.