Diskuze
Nákladní vozy Liaz čeká znovuzrození
Děkujeme za pochopení.
feri
fandím znovuskříšení aut LIAZ
Jako bývalý zaměstnanec po absolvováni VŠ se mi podařilo podstaně zasáhnout do kvality motorů zajistit dokonalé vyvažování ješte u starého typu motoru a byl jsem při náběhu nového typu motoru a proto jsem fandou výrobků LIAZ. Těší mně již vyrobené autobusy TEDOM s plynovými motory a proto přeji autu FOX dobrý start a logické že auta vyráběné u nás budou mnohem lacinější a věřím že budou takovými držáky jako dřív. Hodně zdaru.Thyronx
Jeste zazitek:
Vzpominam si napartu "zajizdecu" kteri zajizdeli nove vyrobene nakladaky v Liazu a cestovali s nimi i po celem svete. Jednou vezl jeden cesky zajizdec v Brazilli po plazi naklad masla. Bylo velke horko a mrazici zarizeni proste v te dobe nebylo (na konci 50.let) Vedle neho sedel majitel brazilske firmy ktery to maslo mel dopravit v tuhem stav do jineho mesta. Ridic Liazky vsak mel problemy. Chladic se mu varil protoze mu utikala voda z chladice. Toz majitel firmy vytahl pistoli, namiril mu na hlavu a jen prohlasil: "GO" !!!! - a dojeli. Cena nakladu prevysovala zrejme cenu Liazky :o)))buxton
Re: Jeste zazitek:
Pochybuji, že se v 50-tých letech vyráběly LIAZY ( snad ŠKODA?) . A prosímTě kolik je Ti let, když popisuješ zážitky z 50-tých let, tak si musel mít v té době cca 20, takže Ti je dnes 75 ???? A to v tom věku pracuješ u Forda ?Thyronx
v LIAZu jsem pracoval
v Liazu jsem asi 10 let pracoval - na vrcholu jeho slavy. Dnes pracuji ve Fordu v USA. Autum nerozumim - venuji se programovani prumyslove automatizace a robotiky. Vzpominam s usmevem na vyrobni linku motoru. Zkusil jsem si i praci primo na lince a pozdeji se vratil ke svemu remeslu jako elektromonter udrzbar primo v motorarne (v Rynovickem zavode). Byla to zajimava praxe a zajimava cast meho zivota. Fandim tem co chteji ozivit prostory motorarny a privadet na svet auta. Nebudou to mit ale ani trochu lehke v dnesni konkurenci. Vyrabet efektivne v malych seriich je dnes prakticky nemozne.pietro77
Liaz do toho....
Fandim kazdemu kdo se pokusi delat neco cemu nikdo neveri. Fandim odvaznymWarťan
LIAZ- moje značka
Warťan
Re: LIAZ- moje značka
...že by šlo obnovit ležatý šestiválec 11 940 cm3...luciusnon-kroomt
nevěřím
To je SCI-FI. LIAZ je bohužel jen sladká vzpomínka na minulost. Taky mně štve že LIAZ defynitivně skončil. Jsou tu jiný hodně silný výrobci, který maj trh pevně pod kontrolou. Takovej Mercedes, Renault, MAN, Volvo a další silný, nedaj nástupci a pokračovateli LIAZU žádnou šanci ! Pane Macík jestli se prosadíte tak sním svoji beranici. Nevěřim.kojot
Re: nevěřím
škoda se taky celkem slušně prosadila proti všem těm japoncům , korejcům, hlavní chybu Liazu bylo, že prošel kuponovou privatizacíAnalytic
Držím palce
Vše souvisí se vším. Cena je alfou i omegou. Kvalita je rovněž velmi důležitá. Možná by i stačilo se orientovat na jiná paliva - kapalný plyn , rostlinný olej - provozní náklady budou nižší a tudíž zajímavé. Rovněž z vlastní zkušenosti vím, že se lidi vyhýbají značkám, servisům, kde si pletou zákazníka s dojnou krávou, takže cena náhradních dílů, oprav a servisu hraje roli. Pokud si vzpomínám, tak na DAKARu jezdili vždy TATRY a LIAZY. Dokonce vzhledově LIAZY vypadaly kompaktněji. Vzpomenu-li třeba jen na takovou blbost, jako je vyvážení fekálií. Chlapík , co s tím jezdí, tak říká, že by koupil nový, ale že stojí 8 mio mám dojem, že od IVECO(italové). Nevidím jediný problém, proč by to nebyl LIAZ. Vše, co je od Italů, Fr. i Němců stojí za prd. Pokud vemu třeba NAREX a porovnám třeba s BOSCH, tak NAREX je super kvalita. A tak by to mohlo být i u LIAZ(FOX).kenx
Re: Držím palce
Můžeš prosím uvést více proč by Narex měla být proti Bosch super kvalita? Mám opačnou zkušenost, nářadí od Narexu nevydrželo pořádný zápřah zatímco Bosch ano. Navíc mi přijde že Narex vyrábí třeba stejné vrtačky jako před 10 lety, o design ani tak nejde, ale třeba o váhu, skrz s tím vrtat do panelu do stropu pár hodin ... to je práce pro kulturistu.Maxx-IP
Kéž ba se to podařilo.
Jen je škoda, že nelze použít (nebo snad koupit? Bylo by to hodně drahé?) tradiční českou značku LIAZ, známou i z Dakaru.kenx
zní
Zní to hezky, ale realita bude asi jiná. Koukněte jak nadějně vypadala třeba Daewoo/Avia a jak to dopadlo. Bez opravdu velké investice to nepůjde, montovat ty náklaďáky téměř na koleni mi přijde hodně naivní, kdo si koupí náklaďák co bude téměř unikátem a hlavně jaká bude jeho cena, jaké budou záruky? Velmi, velmi pochybuji že to má šanci.Petr
Re: zní
vždycky se najde dost těch, co prohlašují, že něco nejde. Ale těch, kteří mají odvahu, trpělivost, odhodlání nakonec to dokážou, je hrstka. Pravda, nevyjde to všem, ale kdybychom dodnes jen tvrdili, že něco nejde, zůstali jsme na stromech.performer
obávám se že jsou bez šancí a jenom v tom utopí strašně moc peněz
Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit
Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku
Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Šéf inovační platformy: V Praze by mohla nad Vltavou létat dronová donáška
Vysíláme Těžko průjezdná ucpaná města nejsou zdaleka jen českým problémem. Po celém světě se experti...
Milán auta vyhání, novinky se pokoutně představují mezi židlemi a módou
Lombardská metropole se už dlouhé roky vehementně snaží vyhnat auta z centra. Ta se tam v době...
Najdete na iDNES.cz
Nepřehlédněte
- Drama v tiebreaku na závěr. Budějovice slaví jedenáctý titul v extralize
- Kvapilová se loučí s Duklou. Hvězda extraligy přestupuje do Prostějova
- Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie
- Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně
- Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy
- Tři české jachtařky pro Paříž. Kvalifikovaly se i Burská s Tkadlecovou
- ONLINE: Manchester City může přeskočit druhý Liverpool, hraje v Brightonu
- Paulovi na MS dvakrát prohráli, v pátek proti Turecku zabojují o záchranu