Diskuze
Nákladní vozy Liaz čeká znovuzrození
Děkujeme za pochopení.
feri
fandím znovuskříšení aut LIAZ
Jako bývalý zaměstnanec po absolvováni VŠ se mi podařilo podstaně zasáhnout do kvality motorů zajistit dokonalé vyvažování ješte u starého typu motoru a byl jsem při náběhu nového typu motoru a proto jsem fandou výrobků LIAZ. Těší mně již vyrobené autobusy TEDOM s plynovými motory a proto přeji autu FOX dobrý start a logické že auta vyráběné u nás budou mnohem lacinější a věřím že budou takovými držáky jako dřív. Hodně zdaru.Thyronx
Jeste zazitek:
Vzpominam si napartu "zajizdecu" kteri zajizdeli nove vyrobene nakladaky v Liazu a cestovali s nimi i po celem svete. Jednou vezl jeden cesky zajizdec v Brazilli po plazi naklad masla. Bylo velke horko a mrazici zarizeni proste v te dobe nebylo (na konci 50.let) Vedle neho sedel majitel brazilske firmy ktery to maslo mel dopravit v tuhem stav do jineho mesta. Ridic Liazky vsak mel problemy. Chladic se mu varil protoze mu utikala voda z chladice. Toz majitel firmy vytahl pistoli, namiril mu na hlavu a jen prohlasil: "GO" !!!! - a dojeli. Cena nakladu prevysovala zrejme cenu Liazky :o)))buxton
Re: Jeste zazitek:
Pochybuji, že se v 50-tých letech vyráběly LIAZY ( snad ŠKODA?) . A prosímTě kolik je Ti let, když popisuješ zážitky z 50-tých let, tak si musel mít v té době cca 20, takže Ti je dnes 75 ???? A to v tom věku pracuješ u Forda ?Thyronx
v LIAZu jsem pracoval
v Liazu jsem asi 10 let pracoval - na vrcholu jeho slavy. Dnes pracuji ve Fordu v USA. Autum nerozumim - venuji se programovani prumyslove automatizace a robotiky. Vzpominam s usmevem na vyrobni linku motoru. Zkusil jsem si i praci primo na lince a pozdeji se vratil ke svemu remeslu jako elektromonter udrzbar primo v motorarne (v Rynovickem zavode). Byla to zajimava praxe a zajimava cast meho zivota. Fandim tem co chteji ozivit prostory motorarny a privadet na svet auta. Nebudou to mit ale ani trochu lehke v dnesni konkurenci. Vyrabet efektivne v malych seriich je dnes prakticky nemozne.pietro77
Liaz do toho....
Fandim kazdemu kdo se pokusi delat neco cemu nikdo neveri. Fandim odvaznymWarťan
LIAZ- moje značka
Warťan
Re: LIAZ- moje značka
...že by šlo obnovit ležatý šestiválec 11 940 cm3...luciusnon-kroomt
nevěřím
To je SCI-FI. LIAZ je bohužel jen sladká vzpomínka na minulost. Taky mně štve že LIAZ defynitivně skončil. Jsou tu jiný hodně silný výrobci, který maj trh pevně pod kontrolou. Takovej Mercedes, Renault, MAN, Volvo a další silný, nedaj nástupci a pokračovateli LIAZU žádnou šanci ! Pane Macík jestli se prosadíte tak sním svoji beranici. Nevěřim.kojot
Re: nevěřím
škoda se taky celkem slušně prosadila proti všem těm japoncům , korejcům, hlavní chybu Liazu bylo, že prošel kuponovou privatizacíAnalytic
Držím palce
Vše souvisí se vším. Cena je alfou i omegou. Kvalita je rovněž velmi důležitá. Možná by i stačilo se orientovat na jiná paliva - kapalný plyn , rostlinný olej - provozní náklady budou nižší a tudíž zajímavé. Rovněž z vlastní zkušenosti vím, že se lidi vyhýbají značkám, servisům, kde si pletou zákazníka s dojnou krávou, takže cena náhradních dílů, oprav a servisu hraje roli. Pokud si vzpomínám, tak na DAKARu jezdili vždy TATRY a LIAZY. Dokonce vzhledově LIAZY vypadaly kompaktněji. Vzpomenu-li třeba jen na takovou blbost, jako je vyvážení fekálií. Chlapík , co s tím jezdí, tak říká, že by koupil nový, ale že stojí 8 mio mám dojem, že od IVECO(italové). Nevidím jediný problém, proč by to nebyl LIAZ. Vše, co je od Italů, Fr. i Němců stojí za prd. Pokud vemu třeba NAREX a porovnám třeba s BOSCH, tak NAREX je super kvalita. A tak by to mohlo být i u LIAZ(FOX).kenx
Re: Držím palce
Můžeš prosím uvést více proč by Narex měla být proti Bosch super kvalita? Mám opačnou zkušenost, nářadí od Narexu nevydrželo pořádný zápřah zatímco Bosch ano. Navíc mi přijde že Narex vyrábí třeba stejné vrtačky jako před 10 lety, o design ani tak nejde, ale třeba o váhu, skrz s tím vrtat do panelu do stropu pár hodin ... to je práce pro kulturistu.Maxx-IP
Kéž ba se to podařilo.
Jen je škoda, že nelze použít (nebo snad koupit? Bylo by to hodně drahé?) tradiční českou značku LIAZ, známou i z Dakaru.kenx
zní
Zní to hezky, ale realita bude asi jiná. Koukněte jak nadějně vypadala třeba Daewoo/Avia a jak to dopadlo. Bez opravdu velké investice to nepůjde, montovat ty náklaďáky téměř na koleni mi přijde hodně naivní, kdo si koupí náklaďák co bude téměř unikátem a hlavně jaká bude jeho cena, jaké budou záruky? Velmi, velmi pochybuji že to má šanci.Petr
Re: zní
vždycky se najde dost těch, co prohlašují, že něco nejde. Ale těch, kteří mají odvahu, trpělivost, odhodlání nakonec to dokážou, je hrstka. Pravda, nevyjde to všem, ale kdybychom dodnes jen tvrdili, že něco nejde, zůstali jsme na stromech.performer
obávám se že jsou bez šancí a jenom v tom utopí strašně moc peněz
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
Najdete na iDNES.cz
Nepřehlédněte
- biatlon MS v Novém Městě na Moravě sprint muži 2024 online
- Kamion s pěti sty selaty se na Znojemsku převrátil na bok, sto jich uhynulo
- Obec Pomezná před mnoha roky zmizela, nadšenci se ji teď snaží vzkřísit
- Proruskou špionážní síť vyšetřují i Poláci, spolupracují s Českem
- Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
- Při sporu s expartnerem jí zabil syna. Není to žádný vrah, řekla žena soudu
- Věk odchodu do důchodu se bude muset podle prezidenta zvyšovat
- Miss World není o fyzické schránce, řekla vítězka. Jde do kampaně pro oběti násilí