Diskuze

Nákladní vozy Liaz čeká znovuzrození

Přes dva roky se už nevyrábějí, přesto se v posledním ročníku terénního závodu Rallye Dakar umístil tento vůz mezi kamiony na jedenáctém místě. Nákladní vozy Liaz jezdí Dakar a čeká je znovuzrození.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

feri

25. 1. 2006 23:44
fandím znovuskříšení aut LIAZ
 Jako bývalý zaměstnanec po absolvováni VŠ se mi podařilo podstaně zasáhnout do kvality motorů  zajistit dokonalé vyvažování ješte u starého typu motoru a byl jsem při náběhu nového typu motoru a proto jsem fandou výrobků LIAZ. Těší mně již vyrobené autobusy TEDOM s plynovými motory a proto přeji autu FOX  dobrý start a logické že auta vyráběné u nás budou mnohem lacinější  a věřím že budou  takovými držáky  jako dřív. Hodně zdaru.
0 0
možnosti

Thyronx

21. 1. 2006 5:40
Jeste zazitek:
Vzpominam si napartu "zajizdecu" kteri zajizdeli nove vyrobene nakladaky v Liazu a cestovali s nimi i po celem svete. Jednou vezl jeden cesky zajizdec v Brazilli po plazi naklad masla. Bylo velke horko a mrazici zarizeni proste v te dobe nebylo (na konci 50.let) Vedle neho sedel majitel brazilske firmy ktery to maslo mel dopravit v tuhem stav do jineho mesta. Ridic Liazky vsak mel problemy. Chladic se mu varil protoze mu utikala voda z chladice. Toz majitel firmy vytahl pistoli, namiril mu na hlavu a jen prohlasil: "GO" !!!! - a dojeli. Cena nakladu prevysovala zrejme cenu Liazky :o)))
0 0
možnosti

buxton

21. 1. 2006 11:19
Re: Jeste zazitek:
Pochybuji, že se v 50-tých letech vyráběly LIAZY ( snad ŠKODA?) . A prosímTě kolik je Ti let, když popisuješ zážitky z 50-tých let, tak si musel mít v té době cca 20, takže Ti je dnes 75 ???? A to v tom věku pracuješ u Forda ?
0 0
možnosti

Thyronx

21. 1. 2006 5:33
v LIAZu jsem pracoval
v Liazu jsem asi 10 let pracoval - na vrcholu jeho slavy. Dnes pracuji ve Fordu v USA. Autum nerozumim - venuji se programovani prumyslove automatizace a robotiky. Vzpominam s usmevem na vyrobni linku motoru. Zkusil jsem si i praci primo na lince a pozdeji se vratil ke svemu remeslu jako elektromonter udrzbar primo v motorarne (v Rynovickem zavode). Byla to zajimava praxe a zajimava cast meho zivota. Fandim tem co chteji ozivit prostory motorarny a privadet na svet auta. Nebudou to mit ale ani trochu lehke v dnesni konkurenci. Vyrabet efektivne v malych seriich je dnes prakticky nemozne.
0 0
možnosti

kenx

21. 1. 2006 8:55
Re: v LIAZu jsem pracoval
Moje řeč, 100% souhlas.
0 0
možnosti

pietro77

21. 1. 2006 2:53
Liaz do toho....
Fandim kazdemu kdo se pokusi delat neco cemu nikdo neveri. Fandim odvaznym
0 0
možnosti

Warťan

20. 1. 2006 23:43
LIAZ- moje značka
Pokud se jim podaří znovu zahájit výrobu Foxu, který mimochodem byl už v Liazu vyvinut a vyrobeny prototypy, možná dokonce jich pár jezdí; tak to bude další ukázka toho, že v čechách lidi nejsou pro techniku ztraceni, jak se v poslední době může zdát. Konec značky Liaz mě velice mrzí a tohle může být takovou menší útěchou, i když pod jiným jménem. Nemůžu dopustit na ležaté 12-ti litrové šestiválce montované jak do náklaďáků a tahačů, tak do autobusů Karosa do doby převzetí Renaultem. Teče z nich často olej, ale službu takovou, jakou odvádí tyto motory a vůbec dosud jezdící vozy, odvede asi málokterá jiná značka.
Určitě mě zase někdo bude oponovat, že to kouří, klepe se to a hlavně- je to staré, to však nic nemění na tom, že kvalitu tahle značka prokázala a prokazuje. Doufám, že Fox bude dobrým následovníkem a mohl by stejně časem vedle sebe přivítat tahač návěsů Xena, těch se stačilo něco málo kusů prodat, ale už s jinými motory Detroit Diesel. Věřím
0 0
možnosti

Warťan

20. 1. 2006 23:46
Re: LIAZ- moje značka
...že by šlo obnovit ležatý šestiválec 11 940 cm3...
0 0
možnosti

luciusnon-kroomt

20. 1. 2006 18:51
nevěřím
To je SCI-FI. LIAZ je bohužel jen sladká vzpomínka na minulost. Taky mně štve že LIAZ defynitivně skončil.  Jsou tu jiný hodně silný výrobci, který maj trh pevně pod kontrolou. Takovej Mercedes,  Renault, MAN, Volvo a další silný, nedaj nástupci a pokračovateli LIAZU žádnou šanci ! Pane Macík jestli se prosadíte tak sním svoji beranici. Nevěřim.
0 0
možnosti

kojot

20. 1. 2006 19:54
Re: nevěřím
škoda se taky celkem slušně prosadila proti všem těm japoncům , korejcům, hlavní chybu Liazu bylo, že prošel kuponovou privatizací
0 0
možnosti

Analytic

20. 1. 2006 14:59
Držím palce
Vše souvisí se vším. Cena je alfou i omegou. Kvalita je rovněž velmi důležitá. Možná by i stačilo se orientovat na jiná paliva - kapalný plyn , rostlinný olej - provozní náklady budou nižší a tudíž zajímavé. Rovněž z vlastní zkušenosti vím, že se lidi vyhýbají značkám, servisům, kde si pletou zákazníka s dojnou krávou, takže cena náhradních dílů, oprav a servisu hraje roli. Pokud si vzpomínám, tak na DAKARu jezdili vždy TATRY a LIAZY. Dokonce vzhledově LIAZY vypadaly kompaktněji. Vzpomenu-li třeba jen na takovou blbost, jako je vyvážení fekálií. Chlapík , co s tím jezdí, tak říká, že by koupil nový, ale že stojí 8 mio mám dojem, že od IVECO(italové). Nevidím jediný problém, proč by to nebyl LIAZ. Vše, co je od Italů, Fr. i Němců stojí za prd. Pokud vemu třeba NAREX a porovnám třeba s BOSCH, tak NAREX je super kvalita. A tak by to mohlo být i u LIAZ(FOX).
0 0
možnosti

kenx

20. 1. 2006 15:15
Re: Držím palce
Můžeš prosím uvést více proč by Narex měla být proti Bosch super kvalita? Mám opačnou zkušenost, nářadí od Narexu nevydrželo pořádný zápřah zatímco Bosch ano. Navíc mi přijde že Narex vyrábí třeba stejné vrtačky jako před 10 lety, o design ani tak nejde, ale třeba o váhu, skrz s tím vrtat do panelu do stropu pár hodin ... to je práce pro kulturistu.
0 0
možnosti

Maxx-IP

20. 1. 2006 14:55
Kéž ba se to podařilo.
Jen je škoda, že nelze použít (nebo snad koupit? Bylo by to hodně drahé?) tradiční českou značku LIAZ, známou i z Dakaru.
0 0
možnosti

kenx

20. 1. 2006 14:17
zní
Zní to hezky, ale realita bude asi jiná. Koukněte jak nadějně vypadala třeba Daewoo/Avia a jak to dopadlo. Bez opravdu velké investice to nepůjde, montovat ty náklaďáky téměř na koleni mi přijde hodně naivní, kdo si koupí náklaďák co bude téměř unikátem a hlavně jaká bude jeho cena, jaké budou záruky? Velmi, velmi pochybuji že to má šanci.
0 0
možnosti

Petr

20. 1. 2006 15:49
Re: zní
vždycky se najde dost těch, co prohlašují, že něco nejde. Ale těch, kteří mají odvahu, trpělivost, odhodlání nakonec to dokážou, je hrstka. Pravda, nevyjde to všem, ale kdybychom dodnes jen tvrdili, že něco nejde, zůstali jsme na stromech.
0 0
možnosti

performer

20. 1. 2006 13:12
obávám se že jsou bez šancí a jenom v tom utopí strašně moc peněz
Mám pocit, že si někdo pořád myslí, že vyrábět nákladní auta (od Multicary po 120ti tunový tahač - to je jedno) je jaksi jednodušší než vyrábět a hlavně PRODÁVAT auta osobní. Myslím, že to neplatí a v konkurenci obrovských firem - Volvo, Scania, MB atd... nemají nejmenší šanci na úspěch. Připadá mi to jako kdyby někdo koupil výrobní linku co zbyla po výrobě Felicií a prohlásil, že bude vyrábět osobní auta - to by byl stejný nesmysl.....
(specializace není špatný nápad - nicméně by tu fabriku museli mít v Německu nebo USA - v chudé malé české republice je těch pár pomocí korupce prodaných sypačů asi těžko uživí - resp. zaplatí náklady na výrobu atd...)
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!