Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji nenačetly radary a městské kamery. Jenže opěvovaná řešení jsou k ničemu. Nejnovější radary přečtou i přelepené značky a řidičům navíc hrozí vysoké pokuty či zákaz řízení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RK

Tak to je zlodějina jako vyšitá, ten člověk v té společnosti právě napsal, že spray nedokáže zakrýt spz, a že je na každém kdo si to koupí. Taká zlodějina za bílého dne.

0 0
možnosti

Já bych naopak šířil info, že tyto spreje a přípravky fungují. Pokud je někdo tak hloupý, že je používá, tak proč mu v tom bránit

3 1
možnosti
JN

J78o94s23e37f 58N11o41v34a31k

18. 4. 2018 23:12

Takže když někomu šlápnu na kuří oko a on mi vylepší RZ, odskáču to?

2 1
možnosti
JS

a kdo jinej by "zmršenou RZ" na tvým autě měl odskákat?

1 1
možnosti
JF

J29o50s14e88f 76F72u88x93a

18. 4. 2018 14:08

Tak ono celkově lze považovat stanovení maximální rychlosti a striktní vyžadování jejího dodržování za dosti tragikomický postup. Jednak proto, že se měří obvykle na rovných přehledných úsecích s hlavním cílem přistihnout a penalizovat co největší počet hříšníků. Ale především proto, že maximální stanovená rychlost bývá zpravidla neměnná a tak vůbec nezohledňuje aktuální dopravní situaci a řadu dalších faktorů. Tam, kde se o to částečně snaží prostřednictvím liniového řízení dopravy to navíc často spíše škodí než pomáhá, protože systém nebo spíše člověk, který daný systém ovládá ho spouští často s velkým zpožděním stejně tak, jako bývá často nesmyslně aplikován i dlouho poté, co již problematická situace odezní. Bohužel ne všichni a především ne vždy používají lidé zdravý rozum a tak dochází zbytečně k většině nehodám. Policisté si naopak naivně myslí, že když vyrazí několikrát ročně na namátkovou kontrolu ven z kanceláře, že se tím něco zásadního změní. Stacionární úsekové radary lze pak z hlediska bezpečnosti, až na výjimky, kdy jsou umístěni před školami či na místech s hustým pohybem chodců, považovat spíše za zdroj nehod, než jejich snížení. O tom se lze každodenně přesvědčit například v Praze na jižní spojce, kde jsou de facto neustále před radary křídou vyznačeny kolizní místa aut, které se v daném úseku srazila. Ono totiž prudké a zcela nečekané brždění vozidla před Vámi překvapí i zkušeného řidiče. Navíc Vás většina navigací na tato místa zcela legálně upozorní, takže se lze zbytečnému postihu poměrně snadno vyhnout. Osobně tu jednu či dvě pokuty, co mi ročně přijdou poštou, beru jako drobné dodatečné zdanění. V každém případě se snažím jezdit tak, abych především nikoho neohrozil ani neomezil a to jestli se nějaký úředník rozhodl dát někam nějakou ceduli omezující maximální rychlost, považuji spíše za informaci o rychlosti doporučené :-)

17 3
možnosti
JH

Vy budete dobrý expert :)

Napíšete, že klidně můžete jet rychleji, že to zvládáte a pak o odstavec níž prakticky odsouhlasíte, že na jižní spojce jsou nehody kvůli vyšší rychlosti (sice spojené s bržděním, ke kterému by ale nedošlo, kdyby jeli povolenou rychlostí).

No a takových "expertů" na rychlost potkávám na cestách každý den. Poznávací znamení, lepení se mi na zadek, předjíždění jak zdrogovaný křeček (zleva/zprava), a tak jednou týdně potkávám nehodu - 90% nedodržení bezpečné vzdálenosti a nepřiměřené situace.

No a to je to - rychlost by se měla stanovit vždy podle aktuální dopravní situace před Vámi, ne podle toho jak si myslím že můžu jet JÁ rychle. Když přede mnou jedou všichni 50, a já neohroženě 90, riziko nehody je vždy mnohem vyšší než si tito frajeři uvědomují.

PS: nepovažuji se s mou závodní licencí za víkendového řidiče, ovšem rychlost si nechávám na okruh. :-)

0 1
možnosti

J45i39ř65í 97Č38e17r73n11ý

18. 4. 2018 14:05

Nejúčinnější zbraní proti radarům je dodržování rychlosti.

9 9
možnosti
TV

zjevně to dělá takové množství lidí, že už stojí za to uvažovat o plošném snížení rychlosti v obcích na 30 km/h - to by bylo, aby se nevybralo víc :-/

8 1
možnosti
MK

Jestli vono není lepší jezdit tak, aby člověk ty pokuty vůbec neměl dostat. Vyhýbat se zodpovědnosti je zbabělé.

10 10
možnosti
DH

Kolik ročně najezdíte, že máte tak čisté svědomí ? 3700km ? ;-)

1 3
možnosti
MS

Věřím, že až do dnešního dne to byl skvělý kšeftR^;-D

0 1
možnosti
JK

J90a25n 36K72o95z64á10k

18. 4. 2018 12:21

Že to ty lidi pořád baví, snažit se ošulit zákony za každou cenu...

7 6
možnosti
VB

tak kdyby se lidi nesnažili ošulit zákony, tak by žádný nemuseli být, stačilo by říct třeba lidi plaťte daně a všichni by je platili, nikdo by na to nepotřeboval žádnej zákon

2 1
možnosti
JM

J46i69ř79í 23M76a91c69e76k

18. 4. 2018 12:17

Na jednu stranu je třeba dodržovat předpisy. Na druhou stranu by ty předpisy neměly vyžadovat naprosto neodůvodněné omezení rychlosti, jak se někdy děje (označení obce mimo jakákoliv zastavěná území apod.).

9 4
možnosti
PJ

Nejde jen o rychlost jakou jedete, ale taky o to, jak tu vaši rychlost odhadne řidič například který jede proti, nebo na křižovatce apod. Na četných silnicích I. třídy, jsou křižovatky, kde nemáte šanci vidět na bezpečnou vzdálenost auto které jede přes 90 km/hod. A když tam najedete, jeden nestačí projet, druhý dobrzdit.

4 0
možnosti
PB

P94a38v88e96l 50B95e55r16a76n

18. 4. 2018 12:12

Sice to nefunguje, ale nalepit to takhle sousedovi na auto v rámci sousedských válek... (Ne že bych to delal, nastesti mam sousedy v pohode, ale tak mě to napadlo.)

3 1
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí

26. dubna 2024

V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...