Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nářadíčko pro Al Caponeho: Chrysler 300C SRT8

  18:35aktualizováno  18:35
Rčení o tom, že objem ničím nenahradíš, prosazuje na evropském trhu, který si libuje ve "směšně" malých motorech, nejvehementněji americký Chrysler. "Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

Auto sice má proporce  krabice od bot, jeho majitel si ale může být jistý, že ho na ulici nikdo nepřehlédne.

Mohutný ponton karoserie a nízká kabina řidiče dodávají  autu tu správnou mohutnost a majestát.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Kdybyste jezdili v kanárkově žlutém porsche nebudili byste takovou pozornost jako právě ve "služebáku Al Caponeho hochů". Zvláště, když se pod nekonečně dlouhou kapotou líně převaluje osm válců legendárního motoru HEMI.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology). Už vedle standardních 5,7  "HEMÍků" vypadá to, co mají auta evropského formátu pod kapotou, jako motorek stěračů. Ve verzi SRT je ale převrtán na 6,1 litru.

***
Chrysler 300C SRT-8 zvládne sprint z nuly na stokilometrovou rychlost za méně než 5 sekund.
***

V jednoduchosti je síla, říkají si chryslerovi inženýři. Tak proč do osvědčené koncepce motoru HEMI z 50. let zasahovat? Motor s půlkulovými spalovacími prostory s muzeálním rozvodem OHV tak jen doplnili nezbytnou moderní elektronikou.

Test Chrysleru 300C s motorem 5,7, Hemi V8 čtěte ZDE

Zásahů do motoru "SRTčka" bylo ale oproti obyčejnému HEMI více. Jmenujme alespoň zvýšený kompresní poměr a maximální otáčky, novou hlavu, nové sací a výfukové potrubí atd. Motor konstruktéři také náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého.

Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Přetáčivé rodeo s pětimetrovým mastodontem s poháněnou zadní nápravou může začít...

Kočírování SRT bude řidiči ulehčovat automatická pětistupňová převodovka A580 Autostick s možností manuálního řazení. Náležitě upravený je i podvozek. Dostal nové pružiny a tlumiče a je o 40 mm nižší proti obyčejné "třístovce". Sportovnější charakteristiku má i stabilizační systém  ESP.

Ukočírovat 420 hlavé stádo vyžaduje také dostatečně dimenzované brzdy. Čtyřpístková Bremba mají vpředu chlazené kotouče o rozměrech 360 x 32 mm a vzadu 350 x 26 mm. Ubrzdit musí "salámy" dvacetipalcových pneumatik. Ty vpředu mají rozměr 245/45, vzadu jsou ještě širší  255/45.

Auto je k mání pouze ve stříbrném nebo černém laku. V americe se už nějaký ten pátek prodává. Evropu poctil svou návštěvou až nyní a od začátku roku 2006 bude vyjíždět z továrny v rakouském Grazu.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology).

Motor konstruktéři náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého. Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu.

"Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

Autoři: ,






Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.