Nářadíčko pro Al Caponeho: Chrysler 300C SRT8

  • 104
Rčení o tom, že objem ničím nenahradíš, prosazuje na evropském trhu, který si libuje ve "směšně" malých motorech, nejvehementněji americký Chrysler. "Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

Auto sice má proporce  krabice od bot, jeho majitel si ale může být jistý, že ho na ulici nikdo nepřehlédne.

Mohutný ponton karoserie a nízká kabina řidiče dodávají  autu tu správnou mohutnost a majestát.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Kdybyste jezdili v kanárkově žlutém porsche nebudili byste takovou pozornost jako právě ve "služebáku Al Caponeho hochů". Zvláště, když se pod nekonečně dlouhou kapotou líně převaluje osm válců legendárního motoru HEMI.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology). Už vedle standardních 5,7  "HEMÍků" vypadá to, co mají auta evropského formátu pod kapotou, jako motorek stěračů. Ve verzi SRT je ale převrtán na 6,1 litru.

***
Chrysler 300C SRT-8 zvládne sprint z nuly na stokilometrovou rychlost za méně než 5 sekund.
***

V jednoduchosti je síla, říkají si chryslerovi inženýři. Tak proč do osvědčené koncepce motoru HEMI z 50. let zasahovat? Motor s půlkulovými spalovacími prostory s muzeálním rozvodem OHV tak jen doplnili nezbytnou moderní elektronikou.

Test Chrysleru 300C s motorem 5,7, Hemi V8 čtěte ZDE

Zásahů do motoru "SRTčka" bylo ale oproti obyčejnému HEMI více. Jmenujme alespoň zvýšený kompresní poměr a maximální otáčky, novou hlavu, nové sací a výfukové potrubí atd. Motor konstruktéři také náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého.

Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu. Přetáčivé rodeo s pětimetrovým mastodontem s poháněnou zadní nápravou může začít...

Kočírování SRT bude řidiči ulehčovat automatická pětistupňová převodovka A580 Autostick s možností manuálního řazení. Náležitě upravený je i podvozek. Dostal nové pružiny a tlumiče a je o 40 mm nižší proti obyčejné "třístovce". Sportovnější charakteristiku má i stabilizační systém  ESP.

Ukočírovat 420 hlavé stádo vyžaduje také dostatečně dimenzované brzdy. Čtyřpístková Bremba mají vpředu chlazené kotouče o rozměrech 360 x 32 mm a vzadu 350 x 26 mm. Ubrzdit musí "salámy" dvacetipalcových pneumatik. Ty vpředu mají rozměr 245/45, vzadu jsou ještě širší  255/45.

Auto je k mání pouze ve stříbrném nebo černém laku. V americe se už nějaký ten pátek prodává. Evropu poctil svou návštěvou až nyní a od začátku roku 2006 bude vyjíždět z továrny v rakouském Grazu.

„Třístovka“ není vůz pro dobře situované manažery a ředitele, kteří si chtějí za volantem odpočinout, ani vůz pro ty, kteří své vysoké výdělky chtějí tajit před sousedy.

Do Ženevy automobilka přivezla "opepřenou" verzi, kterým u Chrysleru říkají SRT (Street and Racing Technology).

Motor konstruktéři náležitě "vyfešákovali", blok motoru dostal oranžový lak a kryty hlav válců se oblékly do černého. Pod kapotou řádí 420 rozzuřených bizonů (310 kW), pneumatiky trhá 570 newtonmetrů maximálního kroutícího momentu.

"Služební vůz mafie" označený 300C patří k tomu nejosobitějšímu, co lze v luxusní třídě aut najít. S osmiválcem skrývajícím 420 rozzuřených bizonů ale není radno si zahrávat.

,