Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nardo: nejrychlejší VW všech dob

  13:38aktualizováno  13:38
Zakladatelé značky Volkswagen by se asi divili. Z němčiny stroze přeložené jméno automobilky - "lidový vůz" - bude zdobit jeden z nejrychlejších supersportů planety - VW Nardo. Rychlostně překoná i závoďáky z Maranella či proslavené modely Porsche. Pár stovek majitelů získá za odhadovaných 6 až 7 miliónů korun, tedy přibližně za polovinu ceny připravovaného Ferrari FX, sporťák, který na italském okruhu Nardo překonal hned několik světových rychlostních rekordů.

První "zamyšlení na téma rychlost" Volkswagen představil již v roce 1997 na tokijském autosalonu. Později se supersportovní studie s prozatimním označením W12 objevovala na nejvýznamnějších motoristických akcích vždy v mírně inovované verzi. Až opakovaná testování na vysokorychlostním okruhu Nardo v jižní Itálii potvrdily správnost rozhodnutí managementu supersport vyrábět. Úspěšné působení na závodní dráze dokonce dalo novince italsky přitažlivé jméno.

A jak si tehdy ještě nazývaný koncept W12 na Appeninském poloostrovu vedl? První světové rekordy překonal již loni v říjnu, na konci února však sláva gradovala. Za 24 hodin superrychlý Volkswagen ujel 7749,4 kilometru, což znamenalo průměrnou rychlost 322,89 km/h. Za jednu hodinu dokázal na asfaltě okruhu Nardo ukrojit dokonce vzdálenost 328,16 kilometru. Všechny rekordy byly potvrzeny mezinárodní organizací FIA.

Pak již následoval ženevský autosalon, kde se wolfsburští nezapomněli ostrou závodní verzí ve své expozici pochlubit. Nardo zde opravdu budilo respekt, tisíce mušek nalepených na přídi mluvilo za své. Civilní varianta v dráždivém červeném odstínu zdobila stánek Giugarova Italdesignu, který se na návrhu karosérie podílel především.

Konstrukčně se Nardo od konkurentů příliš neliší. Dvanáctiválcový motor je uložen ve střední části automobilu, pomocí šestistupňové převodovky je síla přenášena na zadní kola s pneumatikami 275/40 ZR. Ze šestilitrového agregátu lze vyždímat šokující výkon 600 koní při 7000 ot/min. Úctyhodný točivý moment 620 Nm krotí elektronický trakční systém TCS, nechybí samozřejmě ani ESP a ABS.

Celá jednotka připomínájící dva spojené šestiválce váží nepříjemných 239 kilogramů, výhodou je naopak její kompaktnost. Díky kompozitním materiálům a hliníku přesto nardo s váhou 1200 kilogramů patří k nejlehčím ve své kategorii, což umožňuje famózní zrychlení pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350-ti km/h.

Sporťák je dlouhý 4,55 metru, na výšku měří jen 1,1 metru. Aby designéři usnadnili cestujícím nastupování, použili nahoru otevírané křídlové dveře. Specialitou narda je i zadní spoiler, který se aktivuje při rychlostech vyšších než 120 km/h.

Přesný termín zahájení prodeje ještě není znám.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Půvabná Eliška je houslovou nadějí. Peníze z aukce jí pomohou studovat

Talentovaná houslistka Eliška Kukalová

Talentovaná Eliška Kukalová je označovaná za zázrak mezi současnými mladými houslisty. Podle slavného hudebníka Václava...

Najdete na iDNES.cz