Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nardo: nejrychlejší VW všech dob

  13:38aktualizováno  13:38
Zakladatelé značky Volkswagen by se asi divili. Z němčiny stroze přeložené jméno automobilky - "lidový vůz" - bude zdobit jeden z nejrychlejších supersportů planety - VW Nardo. Rychlostně překoná i závoďáky z Maranella či proslavené modely Porsche. Pár stovek majitelů získá za odhadovaných 6 až 7 miliónů korun, tedy přibližně za polovinu ceny připravovaného Ferrari FX, sporťák, který na italském okruhu Nardo překonal hned několik světových rychlostních rekordů.

První "zamyšlení na téma rychlost" Volkswagen představil již v roce 1997 na tokijském autosalonu. Později se supersportovní studie s prozatimním označením W12 objevovala na nejvýznamnějších motoristických akcích vždy v mírně inovované verzi. Až opakovaná testování na vysokorychlostním okruhu Nardo v jižní Itálii potvrdily správnost rozhodnutí managementu supersport vyrábět. Úspěšné působení na závodní dráze dokonce dalo novince italsky přitažlivé jméno.

A jak si tehdy ještě nazývaný koncept W12 na Appeninském poloostrovu vedl? První světové rekordy překonal již loni v říjnu, na konci února však sláva gradovala. Za 24 hodin superrychlý Volkswagen ujel 7749,4 kilometru, což znamenalo průměrnou rychlost 322,89 km/h. Za jednu hodinu dokázal na asfaltě okruhu Nardo ukrojit dokonce vzdálenost 328,16 kilometru. Všechny rekordy byly potvrzeny mezinárodní organizací FIA.

Pak již následoval ženevský autosalon, kde se wolfsburští nezapomněli ostrou závodní verzí ve své expozici pochlubit. Nardo zde opravdu budilo respekt, tisíce mušek nalepených na přídi mluvilo za své. Civilní varianta v dráždivém červeném odstínu zdobila stánek Giugarova Italdesignu, který se na návrhu karosérie podílel především.

Konstrukčně se Nardo od konkurentů příliš neliší. Dvanáctiválcový motor je uložen ve střední části automobilu, pomocí šestistupňové převodovky je síla přenášena na zadní kola s pneumatikami 275/40 ZR. Ze šestilitrového agregátu lze vyždímat šokující výkon 600 koní při 7000 ot/min. Úctyhodný točivý moment 620 Nm krotí elektronický trakční systém TCS, nechybí samozřejmě ani ESP a ABS.

Celá jednotka připomínájící dva spojené šestiválce váží nepříjemných 239 kilogramů, výhodou je naopak její kompaktnost. Díky kompozitním materiálům a hliníku přesto nardo s váhou 1200 kilogramů patří k nejlehčím ve své kategorii, což umožňuje famózní zrychlení pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350-ti km/h.

Sporťák je dlouhý 4,55 metru, na výšku měří jen 1,1 metru. Aby designéři usnadnili cestujícím nastupování, použili nahoru otevírané křídlové dveře. Specialitou narda je i zadní spoiler, který se aktivuje při rychlostech vyšších než 120 km/h.

Přesný termín zahájení prodeje ještě není znám.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.