Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nardo: nejrychlejší VW všech dob

  13:38aktualizováno  13:38
Zakladatelé značky Volkswagen by se asi divili. Z němčiny stroze přeložené jméno automobilky - "lidový vůz" - bude zdobit jeden z nejrychlejších supersportů planety - VW Nardo. Rychlostně překoná i závoďáky z Maranella či proslavené modely Porsche. Pár stovek majitelů získá za odhadovaných 6 až 7 miliónů korun, tedy přibližně za polovinu ceny připravovaného Ferrari FX, sporťák, který na italském okruhu Nardo překonal hned několik světových rychlostních rekordů.

První "zamyšlení na téma rychlost" Volkswagen představil již v roce 1997 na tokijském autosalonu. Později se supersportovní studie s prozatimním označením W12 objevovala na nejvýznamnějších motoristických akcích vždy v mírně inovované verzi. Až opakovaná testování na vysokorychlostním okruhu Nardo v jižní Itálii potvrdily správnost rozhodnutí managementu supersport vyrábět. Úspěšné působení na závodní dráze dokonce dalo novince italsky přitažlivé jméno.

A jak si tehdy ještě nazývaný koncept W12 na Appeninském poloostrovu vedl? První světové rekordy překonal již loni v říjnu, na konci února však sláva gradovala. Za 24 hodin superrychlý Volkswagen ujel 7749,4 kilometru, což znamenalo průměrnou rychlost 322,89 km/h. Za jednu hodinu dokázal na asfaltě okruhu Nardo ukrojit dokonce vzdálenost 328,16 kilometru. Všechny rekordy byly potvrzeny mezinárodní organizací FIA.

Pak již následoval ženevský autosalon, kde se wolfsburští nezapomněli ostrou závodní verzí ve své expozici pochlubit. Nardo zde opravdu budilo respekt, tisíce mušek nalepených na přídi mluvilo za své. Civilní varianta v dráždivém červeném odstínu zdobila stánek Giugarova Italdesignu, který se na návrhu karosérie podílel především.

Konstrukčně se Nardo od konkurentů příliš neliší. Dvanáctiválcový motor je uložen ve střední části automobilu, pomocí šestistupňové převodovky je síla přenášena na zadní kola s pneumatikami 275/40 ZR. Ze šestilitrového agregátu lze vyždímat šokující výkon 600 koní při 7000 ot/min. Úctyhodný točivý moment 620 Nm krotí elektronický trakční systém TCS, nechybí samozřejmě ani ESP a ABS.

Celá jednotka připomínájící dva spojené šestiválce váží nepříjemných 239 kilogramů, výhodou je naopak její kompaktnost. Díky kompozitním materiálům a hliníku přesto nardo s váhou 1200 kilogramů patří k nejlehčím ve své kategorii, což umožňuje famózní zrychlení pod 3,5 sekundy. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 350-ti km/h.

Sporťák je dlouhý 4,55 metru, na výšku měří jen 1,1 metru. Aby designéři usnadnili cestujícím nastupování, použili nahoru otevírané křídlové dveře. Specialitou narda je i zadní spoiler, který se aktivuje při rychlostech vyšších než 120 km/h.

Přesný termín zahájení prodeje ještě není znám.

Volkswagen W12 Coupé

Volkswagen W12 Coupé

Autor:



Nejčtenější



Další z rubriky

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...

Ignorování blokového čištění přijde draho, za odtah dáte až čtyři tisíce

Na čištění komunikací v Praze-Vršovicích upozorňují přenosné dopravní značky....

Stále více majitelů aut v Praze zapomíná přeparkovat své vozidlo při blokovém čištění komunikace. Z informací Technické...

Evropský parlament schválil zpřísnění kontrol aut kvůli aféře Dieselgate

Zplodiny z výfuku automobilu s dieselovým motorem v německém Essenu.

Evropská komise by měla mít za dva roky pravomoc kontrolovat úřady pro schvalování vozidel v členských státech EU. Nově...

Najdete na iDNES.cz