Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Ministerstva spřádají plány na rozvoj elektromobilů, mají však zpoždění

Národní akční plán čisté mobility, který vznikl v dílně ministerstva průmyslu a obchodu za podpory ministerstev životního prostředí, dopravy a řady odborníků a byl v listopadu roku 2015 schválen vládou, se měl letos novelizovat. Podle dobře informovaného zdroje iDNES.cz se novela odkládá až na druhou polovinu roku 2019.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Celá ta ekopatická mánie nesměřuje k ničemu jinému než že auta budou opět pouze pro pár vyvolených. A samozřejmě pro politiky.

2 1
možnosti

a na ulicích bude konečně klid.

1 2
možnosti

Raději ať nic nespřádají! Elektromobilita je pouze další z tunelů na státní dotace.

1 1
možnosti

Aby se to hnulo, musi v prvni rade zacit elektromobily nakupovat stat. Ne porad cpat zbytecne statisice a miliony do jednotlivych nakupu benzinaku s naprosto zbytecnymi parametry (nerikam predrazenych) vsech ministerstev a podrizenych organizaci.. to musi byt prvni krok..

0 1
možnosti

Ne! Stát se má chovat hospodárně a ne nakupovat předražené nesmysly!

3 0
možnosti

A co na to Ministerstvo financí? Kde se vezme na dotace, výpadek DPH, spotřební daně ...

1 0
možnosti

Silniční daň se taky neplatí. Do firmy super auto. Stálo mě 620 bez daně (předváděčka, BMW i3). Ročně si odepíšu asi 125000 Kč, plus 60000 ročně paušální náklady na provoz (jsou nastavené podle spalováků) a jsou s ním spojené nulové poplatky (neplatí se silniční) a může parkovat v Praze zadara (100 Kč) všude, což je úspora ročně asi 20 litrů. V plánu je nechat si ho 10 let, protože není důvod měnit. Za 10 let mi na odpisech a paušálních nákladech ušetří z daní 620 + 600 / 5 = cca 240 tisíc. Úspora na parkování v Praze dělá za 10 let 200 tisíc (průměr, na firmu máme dvě auta, první 12, druhý 24), a navíc provoz je zadara a údržba stojí 1000 Kč jednou za dva roky, takže na provozu mi ušetří dalších asi 150 tisíc za benzín a údržbu. Sakum prásk mi vychází, že ve srovnání se spalovákem když odpočtu úsporu za odpisy nákupní ceny stálo to auto asi 120 tisíc korun. To jde na žihadlovitý BMW.

1 3
možnosti

o podpoře CNG se mluví roky a například v Praze to funguje obráceně, magistrát podpořil raději drahé hybridy s nabíjením ze zásuvky, protože taková auta vlastní kmotři, ti auta na CNG nemají. Ve Znojmě jezdí hodně autobusů MHD na CNG a v Praze hlavně smraďoši na naftu :-(

1 0
možnosti

K67a47r65e89l 35M25a82z36a70č

13. 9. 2018 20:42

A směřuje k tomu, že bude omezena možnost vlastnit auto. Už vidím velká sídliště, jak tam všichni přes nabíjejí. ha ha

5 0
možnosti

Pred 30 lety by jste napsal. Uz vidim prazaky jak maji kazdy auto haha kam by je dali.... nabit v praci nebo zridit elektricke pripojky neni nemozne. Nekdo hleda zpusoby nekdo hleda duvody.

0 3
možnosti

K39a71r79e50l 44M89a89z89a57č

13. 9. 2018 20:41

Za současných technologických možností a cen jsou eauta nesmysl. Je to skutečně slepá cesta. Ne elektropohon, ale současný systém akumulátorů a nabíječek.

4 1
možnosti

Dokud někdo nevyrobí elektro auto velikosti fábie a oktávie, za stejnou cenu, jako je to klasické a nebude to mít zaručený dojezd u fábie 200km a u oktávie 400km při plném zatížení, tak je zbytečné stavět nějakou hustou nabíjecí síť, leda že byste rovnou jiná auta zakázali, pak by se auto stalo opět doménou pouze bohatých lidí, ale v době, kdy je dost žádoucí, aby lidé mohli dojíždět za prací je to poněkud nereálné, protože to by znamenalo silný propad ekonomiky.

0 0
možnosti

Ty nabíjecí kabely jsou z mědi ? :-):-):-)

0 0
možnosti

Jasně, udelejte vsude dobijeci stanice. Infrastrukturu atd.V roce 2030 se zjisti ze to byla slepa ulicka...

3 2
možnosti

A co je tedy ta správná cesta podle vás?

1 4
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...