Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nastává doba prvního umazávání bodů

  9:53aktualizováno  9:53
S připisováním trestných bodů začaly úřady hned v prvních dnech července 2006, tedy vzápětí poté, co začal platit nový silniční zákon. Lidé, kteří tehdy nějaký bod "získali", se tak mohou těšit, že jim je teď stejní úředníci smažou.
Ilustrační foto

Ilustrační foto | foto: Martin AdamecMF DNES

Ovšem jen za předpokladu, že během celého roku od udělení první pokuty nedostali žádnou další.

Dvanáctiměsíční lhůta se odpočítává podle zákona od data, kdy dotyčný řidič zaplatí blokovou pokutu, případně ho pravomocně potrestá příslušný městský úřad.

Pokud je tato podmínka splněna, zmizí dotyčnému z jeho karty po roce čtyři trestné body. U lidí, kteří mají na svém kontě třeba jen dva body (například za jízdu bez zapnutého pásu), to neznamená, že "šli“ do minusu, a měli tedy další dva body k dobru.

Politici sice o něčem podobném uvažovali, nakonec však od podobných plánů ustoupili.

Zákon dává určitou šanci i lidem, kteří nasbírali třeba jedenáct bodů a pak začali jezdit podle pravidel, protože se báli odebrání řidičáku. Pokud člověk jezdí i druhý rok bez pokut, úřady mu znovu odečtou čtyři body.

A pokud se vzorně chová za volantem i třetí rok, smažou se mu všechny body, které ještě v tu dobu na svém kontě má.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Volkswagen Caddy 1.9 č.67.
Volkswagen Caddy 1.9 č.67.

r.v. 2002, naj. 262 000 km, diesel
69 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.