Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nástupce Citroënu C5 se představí ještě letos

  11:22aktualizováno  11:22
"Cé-pětka" díky svým nekonvenčním tvarům mezi dynamicky a elegantně tvarované moderní citroëny příliš nezapadá. Vcelku razantním faceliftem prošla třemi lety. Už na podzim by mohlo být jasné, jak bude vypadat nástupce.

Nástupce Citroënu C5 | foto: caradisiac.com

Stejným jazykem mluvící Renault Laguna přijede v nové generaci koncem roku, v předsériové podobě by se měla představit vedle definitivně nového Fordu Mondeo už za dva měsíce v Ženevě.

Inovovat tedy musí i Citroën. Velká, bachratá C5, která oplývá nabídkou obřího vnitřního prostoru, už méně krásou a ladností, která zdobila nesmrtelné a dodnes pohledné předchůdce (CX, BX, Xantia...), se svým neforemným tělem vymyká stávající designové linii krásných moderních citroënů.

Server Caradisiac přinesl výběr obrázků z francouzských časopisů, který naznačuje, jak by mohla nová C5, připravovaná na rok 2008, vypadat.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O CITROËNECH 

Nová C5 bude postavená na platformě koncernu PSA, kterou nyní využívá Peugeot 407. Chybět nebude hydropneumatické odpružení, které dělá citroëny jedinečnými. Objeví se také volant s pevným středem, kterým se nyní chlubí menší C4, nebo systém AFIL upozorňující řídiče vibracemi sedáku na nežádoucí vyjetí z jízdního pruhu, .

Jak bude nový velký citroën vypadat se automobilový svět dozví možná na autosalonu ve Frankfurtu  koncem letošního léta. Je také otázkou, jestli dostane opět označení C5, nebo dostane nové jméno. Prozatím nikdy za celou historii automobilky (založeno 1919) se žádné dva modely citroënu nejmenovaly stejně.

Autoři: ,




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.